|
|
|
|---|---|
|
Hur komplicerat är det att få till det? Min tanke är iaf att få till den på ett vanligt m30 block, men vad krävs för att det ska funka? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk | |
| Jag gjorde som å att jag tog spridare(oljekylnings) från en golf TD motor, gammla audi TD har likadana, dessa innehåller en kulventil som öppnar vid 2.5bar, dvs kyler bara vid lite varv! så då räcker förhoppningsvis orginalpumpen, man tar helt enkelt och borrar ett hål(tror 12mm eller vad det nu var) rakt ner i huvudoljekanalen, sen hålls dessa å plats av en m4skruv som tyvärr oxå hamnade ner i oljekanalen, men med epoxi på spridare och skruv ska det nog hålla tätt! detta gjorde jag på mitt M10 block, vet ej om det ser likadant ut på M30?? annars tror jag att M42 har en smidig spridare som man borrar in i ramlagerläget uppåt mot kolven! | |
| kan bara tillägga att det är bra att borra ner spridarna lite offset mot huvudkanalen så att dem inte begränsar flödet så mkt! | |
| Mulig jeg tar feil, men har ikke senere versjoner av bmw 745 oljekjøling originalt?.... Mulig det i såfall hadde gått an å ta deler derfra.. | |
|
Webbie, helt rätt den motorn har oljekylda kolvar. Pite; Dom motorerna är likvärdiga..så funkar det på m10 så går det på m30...Tackar!!! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
| Dem är inte 100% lika, men mkt möjligt att oljekanalen är på samma ställe, och min motor är ju inte startad än så är ju inte 100% säker på att det funkar, men om det inte gör det beror det nog bara pga att jag inte lyckats få tätt runt spridarna, men det går ju att lösa! | |
|
Hej,har en jigg för och borra och brotcha exakt lika som i 745:an,500kr kostar jobbet. mvh petri |
|
Lotus Samuel |
Hur gör man på en m20 motor? Jag vet inte hur munstyckerna ser ut så är det svårt att bilda sig en uppfattning om hur man ska göra. En bild eller skiss hade suttit fint nu =) |
Lotus Samuel |
upp |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.