AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.756

M3 3,0 -93 eller M5 3.8 -92

Sida 4 av 4
Perkka
Arrow: Brorsan har en 525 93-a, & när han har org.fälgarna på vintern ser den nästan exakt ut som vår 520 88-a.. Så då e den extremt ful den ocskå lr? Inte tycker jag att vår bil e nå särskilt ful iaf.. Vanlig? Ja självklart, men d e en helt annan sak..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Bayerischemotor.

Sedan den kom. Naturligtvis pratar jag om limon i för att en jämförelse skall vara så jämförbar som möjligt. Då tycker inte jag att E34:an är mycket större iaf.
Magvalle> Tror du fick ner det som vi M5 3.8:a ägare vet om men kanske inte av blygsamhet nämner.....:)
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
En del kan ju va spydigare än andra...men det handlar i grund och botten om att hitta en bil som man trivs med och att den fyller sitt syfte...sen sitter det i hur mycket tid/pengar man lägger ned i den...

SLUTA "dissa" varandras bil-modeller

MACKILLER
Kl
29
Klimaanlage
E34 540iA (m. sportfahrwerk) till förfogande
Minst sagt förvånande att så många i den här tråden tycker att E36 M3 är snyggare än E34 M5 MED MOTIVERINGEN att den ser "nyare" ut... själv tycker jag att snygg design minst av allt har med bilmodellens ålder att göra...

Det var väl en j*vla massa tjöt om M3 hit och M5 dit!

Vill man ha en M5 och tycker den är snygg så köper man en M5!

Vill man däremot ha en M3 och tycker om den modellen så köper man den!

Diskusionen börjar bli rent av löjlig nu tycker jag! Lägg ner detta nu och köp den bil just du vill ha.

Det är ändå vad DU tycker om bilen som har nån betydelse vid eventuellt köp!

Mvh.
Robban Johansson
Ibland e det riktigt skoj i sandlådan....ha,ha
Klart du har rätt Mr Mean :)
Jo, jag tycker bara det är så barnsligt. Det är ju ingen tävlig där man måste visa att man har den värsta bilen utav alla exempelvis.

Trivs man med sin bil så är ju det huvudsaken, sen tycker jag det är ännu värre när vi BMW åkare klagar på varandra. Vi åker ju alla BMW, sen om det är M3 eller M5 har väl egentligen ingen betydelse. Det viktigaste är ju att just Du trivs med den modell av BMW som DU har.

Så nu tänker jag ge det första vettiga svar på denna tråds fråga.

Svar:
Om du tvekar på vilken modell du vill ha (M3 el M5) så åker du bara ut till din BMW handlare och provkör de varianter du är intresserad av. Kolla upp bilarnas brister och styrkor. Var riktigt petig! Detta är det enda sätt som du kan avgöra vilken bil just Du vill ha. Hela frågan är ju egentligen överflödig då ingen annan än just du kan säga vad du tycker om den bil du ska köpa. Så lite på dig själv, och köp den bil som just du fastnar för!

Mvh.
Robban Johansson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.