|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
E34 ser inte alls gammal ut, den är tidlös. En M5 E34 är snyggare än en M3 E36 tykcer jag i alla fall. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
| Köper man en bil för att ha en design som e aktuell för tilfället eller en bil man tycker e snygg? | |
|
Svaret är lätt, M3 3.0 Vill man åka omkring i en stor jädra container på 1.8ton så varsågod.... Vägegenskaperna lär va bättre i M3:an. Komforten går väl däremot att diskutera. Mvh. Robban Johansson |
|
| E -34 M5 3.8-92 väger 1650 kilo knappt 100 kilo mer än M3:an.En polare kom hem från ringen i sommras....han hade kört ca 8.40 med sin 3.8:a,har själv sett filmen. Stor jädra contaimer.....njae | |
|
Håller med ingenjören, E34 karossen har inget snyggt alls, ser hur gammal ut som helst medan M3-Coupé är strömlinjeformad och ser sportig ut. Det går inte att jämföra. Mip |
|
|
Njae bakifrån och från sidan lär jag säga att E34 M5 är fortf ruggigt snygg med de rätta linjerna. Däremot fronten på den håller jag med om ser lite sliten ut med insjunkna lysen och grill. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
E34 = tidlös hehehe skumt.... |
|
|
Ivar Findin M5: Smaken är som baken, men jag måste erkänna att jag har aldrig tidigare hört talas om att E34-ägarna framhåller utseendet som denna modells bästa sida...... Men kul för er E34 ägare att ni gillar bilarnas utseende, att de sedan är stendöda att sälja är ju en helt annan sak, ni kanske får chansen att behålla bilarna länge......... MVH Ingenjören |
|
| Jag tycker M3 dominerar för mycket på marknaden. Vart man än tittar så kommer det en M3 3.0, 3.2 körandes. M5:an ser man inte så mycket av faktiskt och det är en mycket snygg bil, man har liksom blivit lite mättad av M3:an. Jag hade nog valt M5 3.6 än 3.8:an, hört att det är problem med brända kolvar (på 3.8:an), kan förstå det med den slaglängden på kolvarna och det toppvarvet. | |
|
Mappar man 3.8 riktigt så får man inga problem med brända kolvar. 3.8 går snålt på höga varv.. Bengan |
|
|
Ingengören> Har fått mycket beröm för just utseendet på min M5:a, tydligen rätt många som gillar denna version av M5......:) En förutsättning e givetvis att man håller efter bilen så att lack osv är i toppskick, för det är ju som sagt inga nya bilar längre.... |
|
|
Jag måste bara få meddela min åsikt: M5 E34 är den snyggaste bil BMW har gjort, stilren och fri från tramsigheter och fula hål & spoilerkitliknande kjolpaket m.m!!!!! M3:an ser klart "barnsligare" ut tycker jag, ungdomligare kanske andra skulle säga, visst den är ju rätt snygg dem me. Den fulaste bilen BMW har gjort (senaste 15 åren) är utan tvekan Z3:an, ser ju ut som en j***a padda bakifrån, ful profil, OK framifrån. M5 är ju inte så väldigt stor, M3:an är bara för liten och har en katastrofalt dålig krocksäkerhet både med och utan kudde! M.V.H. |
|
|
Andreas håller med dig på en punkt. Z3coupe ser för djävla illa ut bakifrån, enligt mig en tjejbil då dom tycker den är så liten o söt. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Andreas och Cruzze: Det glädjer mig att utseendet på min bil retar er, det var just därför som jag köpte just den modellen, för att den "sticker ut", och att den är lite fräsch och ovanlig i designen. Men det klart om man vill passa in i kön utanför OK, utan att synas så är det kanske fel bil, det kan jag hålla med er om...... E34:an är ju snart 15 år gammal (och E36:an 11år...) så det är inte så konstigt att era bilar ser gammla och trötta ut. Jag är bara glad för er skull att ni tycker om dom..., tro bara inte att alla gillar dessa "gamlingar" för det..... Ha det bra och lycka till med era bilar.. MVH Ingenjören |
|
|
Konstigt att M5:an väger 1650kg när 540 väger 1800 ungefär. Jaja, spelar väl ingen roll vilken som är bäst eller ej, tycker man M5 är bäst köper man en sådan. Gillar man M3 så köper man en sådan. Jag själv ville ha en lite mindre sportigare bil och valet blev då enkelt en M3. M5 är aldeles för stor och klumpig för att kallas sportbil, sen att de går bra är en annan sak. Sen att det finns hur många M3:or som helst vart man än tittar är inte sant. Detta fenomen beror på att alla med 320/325/328 är M3 wannabies och därför ser deras bilar ut så. Så för mig var valet lätt, M3 Coupé. Var inne på M5 ett tag, provkörde ett par stycken. Tyckte inte att den vaar rolig alls. Alldeles för stor. Men det är ju enbart min åsikt! Mvh. Robban Johansson |
|
|
jag skulle tagit M3'an iaf, kanske för att detta är min absoluta drömbil.. men det är vad jag skulle gjort, försök testköra båda i minst ett par timmar så du får en uppfattning om bilarna. PS: det har byggts 71279st E36 M3! |
|
|
M5an väger 1900kr ...Detta är sedan modellen.. bengan |
|
|
1800kg...skrev fel.. Sorry. bengan |
|
|
jag tycker dom ser rätt så "lika gamla" ut :) m5 1995 Länk m3 1995 Länk det handlar ju om egen vilja/smak. tycker/fattar man inget själv som spekulant kan man lika gärna lotta. eller forska så mycket som möjligt själv och bilda sig en egen uppfattning. eller är det så att man absolut måste åka i den modellen alla andra tycker är ballast, då man inte kan bilda sig en egen uppfattning? för mig är det helt främmande att fråga någon annan om vad JAG ska ha för modell, färg, storlek, antal hästar, dimension, längd, taklucka eller inte, vinge osv.. |
|
| Bengan> Du har fel där ang vikten.... Kolla upp vad -92:ans 3.8:a väger-den bil som vi diskuterade. Enl maualen väger bilen 1650, har även vägt bilen och detta stämmer. Däremot så väger t.ex 3.6:an 150 kg till....,har även vägt 3.6:an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.