|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
tja Har stora funderingar på M bil. Ska man köpa en M3 3,0 -93 eller en M5 3,8 -92. Kör nu 525 E34 och älskar denna kaross. Underbar bil. | |
|
Jag röstar på M5. E34 är jättevacker, speciellt som M5. /Micke |
|
Perkka |
Håller med Micke, satsa på M5-an.. Dom e nog några strår vassare än M3.. Ha iofs bara åkt M3-an, men en kompis har åkt båda ifråga & sa att d e en jäkla skillnad mellan bilarna.. M5 tycktes gå mkt bättre.. & d kan jag nog förstå, eftersom M5-an har en mkt större motor plus 54hk mer under huven.. & helt klart e M5 E34 mkt snyggare.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Mer komfort och landsvägslok-käsnal i M5 och betydligt rappare sprotigare körning i M3. Smaken är som baken .. delad "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Vet inte om jag skulle säga att m5 3,8 är mer att åka med. Har kört mot 3,8 och den är inte snabbare till 150 iaf. Sen att den är större och rymligare säger jag inget om, bara att den ser äldre ut. No turbo shit, just real power! Länk |
|
| DEn ser absolut mycket äldre ut. | |
|
Jag skulle satsat på en M5, helst då en Touring. Gärna en Technoviolett med Nurburgring-packetet, de snygga 3,8 fälgarna och en ljus fulläder inredning. Det är min "M-drömbil". BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Köp m3 mkt billigare i drift och ser nyare ut. På m3 60l tank M5 90l tank bilarna går lika bra bara o välja vilken tank man ska fylla. :=? |
|
|
En originalare M5 3,8 - ja tack! Motorljudet och utrymmena avgör. Tycker e36 känns ute. -------------------------------------------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
|
Hej! Köp 5:an om du vill slippa plastig inredning som knarrar! Du får också maffigare motor som låter ljuvligt! |
|
| Kan bekräfta att det är klart bättre drag i M5 3.8 än M3 3.0. M3:an får pisk i alla intervall, har testat många gånger mot många 3.0:or. | |
|
Ivan Findin M5: Vad har du gjort 402 meter på?? Lite intresserad eftersom din bil är snabbare än 3,0an :) No turbo shit, just real power! Länk |
|
| 13.42 169 | |
|
Ivar : Tycker jag låter som en ruskigt bra tid för en M5 3.8 .. Är den 100% original ? "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Ja, förutom det vanliga med chip o filter e den orginal...inga kammar eller så bytta. Kom trea på en dag på strippen i Tullinge med den tiden förra sommaren. |
|
|
Det är inget att fundera över köp M5 Så kommer du att bli nöjd.. Försök att få tag på en Touring... Endast 891 tillverkade... Hur många M3 finns tillverkade?????????? Kör på höger sida |
|
|
marie : Hur många som finns tillverkade spelar väl ändå mindre roll för vilken bil man vill köpa, om man inte vill ha den som samlarföremål ? Bilen beter sig fortf lika på vägen även om den är gjord i 2miljarder ex eller 200. ivar : Nice tid, vet du vad du hade i 60fot och reaktion ? Hur mkt extra ger chip på en M5 3.8 vs ett chip i en M3 3.0 ? Hur stor skillnad är det på en 3.6 och 3.8 M5 ? "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
| M3:an känns lite smidigare än M5:an när det svänger, även om det går att köra riktigt fort även med en 3.8:a. | |
| duffyman... mer ös mer pondus räcker väl för att få vågen att tippa över? :) | |
|
Cruzze> Min 60 fot va 2 blankt kommer ej ihåg reaktionen. Försökte att få till bra starter eftersom det var tiden som räknades, men jag tror de flesta starterna låg runt ca 0,7. Tror ej att chipet ger något på toppen ,däremot har bilen blivit klart rappare på de lägre varven under 4000rpm. Vet ingen 3.6:a som kört under 14 s, de snabbaste 3.6:orna brukar ligga strax över 14s. Effektmässigt kan jag tänka mig att det e samma skillnad på en chippad M3:a. Har en polare som renoverat sin 3.8:a och körde rullande landsväg med org chip. Resultat:360 hk 410 nm Med Weise chip: 360hk ca 380nm. Alltså sämre rent toppeffektmässigt. |
|
|
E34 karossen ser ju hopplöst gammal ut, jag hade köpt en E39 540 från 97 och framåt istället........ MVH Ingenjören |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.