|
|
|
|---|---|
|
En liten fråga,under vinterhalv året när inte kliman annvänds så ska man visst köra den lite då&då.. Nån som har hört nåt om det.. M/Kenneth BMW 750iAL Forever.. | |
|
Ja det stämmer, för att inte tätningar mm. ska torka ut. Jag har min igång alltid, mycket bra mot imma på vintern. Jeppe |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Stänger aldrig av den,startar inte under en viss temperatur ändå men går ju igång när omgivningstemperaturen blir hög då och då i motorrummet mm.Bra för imman, och framförallt att grafittätningen inoljas vid drift.Ett av de två vanligaste felen är ju att tätningen torkar och då börjar det läcka. Min bil står ju i varmgarage så då är det inga bekymmer med kylan då hoppar den igång då och då. MVH Hasso Länk |
|
Va menar du,att den är på hela tiden(frostflingan) M/Kenneth BMW 750iAL Forever.. |
|
|
Alltid på dvs lampan i snöflingan tänd. Automatiken sköter det hela mycket bättre än jag. Har även 'Auto' påslaget för utblåsval och fläkthastiget (två tryck på 'Auto'-knappen). Värme/vent är alltså inget jag behöver bekymra mig över eller pillra på alls - de e bare å åk ;) Mvh Björn |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Just precis inget pillande i onödan:)) då kan ju saker och ting få syntax error:99 MVH Hasso Länk |
|
Instämmer i manskören, 22gr auto och snöflingan på för jämnan. Ibland åker tempen ned till 17 om man åker +50mil i sträck. Asken |
|
|
Hmm,det ska jag börja annvända.. men varför två tryckningar på Auto knappen!! M/Kenneth Ps:är nybörjare på kliman[som ni märkt :)] BMW 750iAL Forever.. |
|
|
Någon som vet hur man löser AC problemet om man inte har tillgång till varmgarage den närmaste tiden?? Ska man göra storshopping och parkera i något phus och hoppas att bilen blir varm nog för att köra 15 minuter?? |
|
|
=>Kenneth På min så är det ena trycket på Auto för auto utblåsval och andra är för auto fläkthastighet. Det är så länge sedan jag höll på med det att jag inte kommer ihåg vilken som är vad :) Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.