|
|
|
|---|---|
|
Tjena gubbar Äger en 750 ial 89a just nu, emellertid så börjar soppakontot bli ansträngt. Med 750 så blir man ju bortskämd med vridet och den helt obeskrivliga komforten :O) Nu funderar jag på att byta "ned" mig till 5 serien och hade då funderingar på 535 eller 540. Eftersom jag fortfarande vill ha hyffsad kräm under huven så skulle jag vilja ha lite prestanda på 535 alt 540. Nån som vet? Mvh Skalman | |
|
Ska du byta bil pga bensinförbrukning och ska byta till t.ex en 540 blir du nog besviken, skillnaden är nog så liten att den är försumbar... Jeppe |
|
| Kolla modellguiden på denna sajt. 535 E39 får du titta på 2002 för att hitta. Min personliga åsikt är att V8 535:an går oförskämt bra för att vara en så "liten" motor. Klart bättre knuff än gamla sexan med samma volym. förbrukningen runt 1.2 är ju inte jättesnålt, men mindre än vad du har nu. | |
B.Lee |
Menar du e34:orna,3.5 med sexan och 4 liters åttan??? |
|
Hej ja exact B.Lee... Mvh Skalman |
|
B.Lee |
Skalman: Hade nog valt 535:an.Den är mycket snålare än 540:n,om det är kostnaderna som du prioriterar.Min vän-Gertrag här på forumet har en 540-95-6väx och den är i ett fenomenalt skick,men snål,nope,han liger på 1,5-1,6l/m!En kompis på gymmet har en 535(man) och han ligger runt 1,1-1,15l/m.Lite skillnad asså,men sen är ju 540 mycket snabbare och skönare.Prestandan räcker långt men hade nog tagit en 535 med manuell låda,snabbare och snålare än automataren.Lycka till,i villket fall som helst får du en grym bil i alla fall-det är ju trots allt Bmw:s vi pratar om! |
|
Har själv en 540 -93 och måste kommentera siffrorna på bränsleförbrukning. Min bil har automatlåda och trots "aktiv" körning får jag inte den över 1.4l/mil stadstrafik. kör jag "normalt" ligger den på 1.1-1.2l/mil. Sen att 535'an säkert är snålare är väl inget att diskutera. Personligen tycker jag ju dock att jag gärna betalar vad det kostar för att få de där 50hk till. bmwsoon försvann och upp ur askan steg V10! |
|
Wizard |
Hehe, skaffa en 525 tds vetja! Bra kräm under huven, och så drar den bara 0,7 liter milen (blandad körning) på economi kör-programmet. En rak sexa med turbo, kan det bli bättre!? Ozzman comet |
| Kör dun 750 nu så skulle inte jag i alla fall villa gå ner till en 535... satsa på en 540 från -99 och uppåt... (gjorde om motorerna till -99) | |
| så att dom blev bränslesnålare.... | |
|
Hej jag kör rätt hårt men blandad med 540 kommer alldrig över 1.3 sen går den ju att få lägre har man inte bråttom på långfärd så kommer den ner i 0.9 men det måste det väl vara värt att åka v8 |
|
|
min 540 drar 1.3 blandad körning och 0,9 vid landsväg helt ok med tanke på vad som finns under huven, farsan har en volvo 2,4t -01 och den drar strax över litern och då är det inte dirket ngn v8 under huven. |
|
|
Ta dig en funderare innan du stirrar dig blind på förbrukningen. En kollega till mig bytte upp sig till en helt ny BMW för några år sedan, "Den nya går ju mycket snålare" var argumentet. Hans bil har nu minskat i värde ca 300.000 tusen. Han har säkert sparat 5000 kr på bensinräkningen. OBS, jag säger inte, "byt inte bil", jag säger "byt bil" men gör det inte för att spara pengar, gör det för att du gillar en nyare bil, snabbare bil, osv kosta vad det kosta vill. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.