AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.951

malmö - tvätthall

Sida 2 av 2
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Bor brukar tvätta bilen på Preem i Limhamn eftersom jag bor ett stnkast därifrån och de har inte varmvatten.
Jo i plåthon men inte när man tvättar bilen. Men det räknas ju inte :-)
Tigerr
Powerraide: gillar inte det stället så mkt.. Kronprinsen är helt klart bäst! Rejält avgränsat, man står i ett eget "rum" och inte bara skynken emellan. Bra borstar, frächa grejer.. Lyftar tycker jag inte om längre.. När jag och min bror skulle tvätta hans 528 där så slet han sönder sin frontspoiler - blev stressad och kom på liften fel! Vi var inlurade på den längst in - Där är det i princip omöjligt att få in en 5-serie där.. Men på tisdag monteras ny M5 original frontspoiler, M5 vingen bak samt kanske M5 bakspoiler.. Inget ont som inte för ngt gott med sig! ;)

Tigerr
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Vad kostar det att tvätta på kronprinsen. Tycker att Preem Limhamn är dyrt. Och så här vintertid kan jag mycket väl tvätta bilen 2 ggr i veckan och då blir det pengar.
Tigerr
Stout: polett-system. En polett kostar 10 kronor. Till en 5touring kan det nog gå 5-6 st. för en grundlig tvätt, men inte mer. Alltså: Det kostar ungefär 60 kronor per gång för din bil

Tigerr
Tigerr
och du, Stout, jag lovar att det är bättre grejer än det dem har på Preem Limhamn! ;)

fortfarande ingen som vill köra en gemensamm tvätt, så man kan träffa ngn här från forumet..?

Tigerr
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ska tvätta bilen i morgon så jag tar en tur till Kronprinsen och hoppas på att det finns plats. Runt 12-tiden eller däromkring.
Tigerr
Stout: Såg ditt inlägg lite sent.. :( Men nästa gång kanske..

Tigerr
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
:-) Har int kommit iväg ännu. Bygger en ljudstudio och trodde att jag skulle kunna ta ett break och tvätta bilen men jag är kvar här och installerar. Blir nog ingen biltvätt förrän i morgon.
Stout: i morgon under dagen eller?? är i "Stor-Eslöv" då så man kan ta en repa förbi och se på stylingen och snacka lite Aspensliver E39 Touring...

du kan väl maila mig i frågan
Tigerr
Gasar-Magnus/Stout: Jag är helt ledig för biltvätt imorron! Blir nog bara tvätt av Forden.. Men lite bilsnack är jag gärna med på! :) Vilka tider ska ni dit?

Tigerr
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Hade lite tid över nu på kvällskvisten och tog en runda in på Kronprinsens tvätthall. Det går ju inte att jämnföra Prrem Limhamn med Kronprinsen, två olika divisioner. Så smidigt det var på Kronprinsen och effektivt. Där har Statoil en ny stamkund i tvätthallen :-)

Gasar-Magnus jag mailar dig!
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Va e de för fel med vanligt kallvatten???????
man kan ju ta varmvatten i hinken o spola av med kallt!!!!!!!

Stjärnan under huven...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det finns en GDS hall i Limhamn man kommer till den om man kör Linné gatan mot stan så att säga... det är en preem hall med GDS. De har allt... misstänker att det den Kestrel menar. Ledsen om jag inte kan ge en bättre vägbeskrivning men jag är ursprungligen från Göteborg.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.