|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
nån som vet om det finns någon tvätt hall i malmö med varmvatten? mvh martin mk | |
| finns ingen bra i malmö. kör till statoil i staffanstorp, precis vid 108:an. där har de varmvatten och ruggigt bra tvätt. | |
|
Finns det lyft i staffanstorp också? I så fall blir det ett besök SNARAST! :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
ok, jag ah då måste man snart flytta till staffanstorp med andra ord:)? |
|
| OK/Q8 vid Valdemarsro har en en tvättplats inomhus med varmvatten har jag för mig | |
| som Sail säger sen Statoil Kronprinsen har 2 st tvätt bås i källaren dock utan lyft ( men varm vatten) | |
| i de här tvätthallarna... är det nytt vatten i dem? asso har de ej samma krav på återvinning av vattnet som automattvättar eller hur är det? | |
|
Brukade köra till Statoil Kronprinsen tidigare men då fanns det inte högtryck och inte ens munstycke på den vanliga slangen. Även ljuset är dåligt där nere. Kanske har gjorts vid sedan dess? Föredrar i så fall Preem på Västkustsvägen, iof utomhus men tak, högtryck och varmvatten. |
|
ferraripeter |
Kronprinsen har helt nya tvättbås,med högtryck med varmvatten,slut med hink o svamp,tack o lov.prova dom säljer även Lahega fälgmedel, det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
ferraripeter |
Inget återvunnet vatten,utan färskt och ordentligt avhärdat,inte en fläck på en svart bil det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
när ni tvättar i tvättbås typ. asso kör ni bara över bilarna med högtryck? eller ni svampar dem och så? undrar bara hur lång tid man kan ta på sig. Jag brukar vara rätt så ordentlig när jag tvättar. Torkar nog efteråt och så. |
|
|
Jag tvättar alltid min pärla i GDS-anläggningar och då kör jag allt dvs, spolar rent med högtryck, schamponerar, spolar av, torkar med sämskin + rengör fälgar samtidigt. Allt som allt brukar det ta mig ungefär 1 h och 90 spänn fattigare. Men skinande ren blir bilen alltid, inget fusk från min sida. /Dominik |
|
|
GDS anläggningar? hmm skall nog köra ut en runda idag och spana in de 3 tvättarna som nämnts i denna tråd... måste ha ngt till vintern med varmvatten. fryser ju fingrarna av sig med trädgårdslangen. |
|
Halgot |
Men hallå, Jag tror att bilen blir väldigt blöt i hålrum och balkar av den enorma värmedifferensen när man kör ut i kylan igen. Då är det väl bättre att man fryser om fingrarna en stund och tvättar utomhus. Då slipper man ju få kondens på sådana ställen. |
|
Wash a car vid Persborgstorget har väl varmvatten också, om jag inte har helt fel för mig. Annars rekommenderar jag Malmö Biltvätt i Carolis parkeringsgarage. 170:- för tvätt, dammsugning, fönsterputs och lite gnidande på fälgarna. Dessutom slipper du ju slanta parkering när bilen är inlämnad på tvätt... God Jul! |
|
ferraripeter |
Persborg??Du står ju utomhus o fryser häcken av dig,som sagt Kronprinsen= inomhus det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
|
"Malmö Biltvätt i Carolis parkeringsgarage". Hmm, mig veterligen var det ett år sedan detta blev rivet! |
|
|
Du tänker nog på det gamla garaget på Baltzargatan som Skanska lyckades riva trots K-märkning. Malmö Biltvätt låg där innan de flyttade t Caroli garaget. Kollade nyss och hela Caroli City finns kvar, inkl garaget. |
|
Tigerr |
Statoil Kronpsrinsen är helt klart hur bra som helst! Tvättade pärlan där precis.. Trots att klockan är närmre nio så står man inne i den gosiga värmen! Där är stängt efter nio, och då kan det inte komam in folk och sabbotera. Dessutom står borstarna i "vattenbad", så de är alltid rena och fina när man tar upp dem! Alltid bra med medel ut i borsten, och hyffsat med tid för pengarna! Nån härifrån som ska dit snart? Kunde vara kul att tvätta tillsammans med nån härifrån, och snacka om bilar och så! :D Tigerr |
Powerraide |
Där finns ju PREEM på Högaholm . Var där för någon månad sedan. Inomhus och varmvatten liftar och allt.Varför stå ute och frysa när man kan stå inomhus för några tior? |
|
Det finns även PREEM i Limhamn. De har "gör-det-själv"-anläggning med tvättplats, högtryckstvätt, varmvatten och lyftar. Med reservation för att det kan ha ändrat sig (bor uppåt landet sedan ett år tillbaka). /Kestrel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.