|
|
|
|---|---|
|
Skulle idag starta upp min 740ia,den är avställd över vintern...bilen startade direkt,men därefter kom det upp texten "Trans Program",på check controll...Någon som vet vad detta är?..det står ej med i instruktionboken...min färddata & check controll är på engelska...Först texten Trans Program & därefter Owner`s handbook..efter ett tag slocknade dock detta meddelande...men undrar vad det är.Något med laddning/batteri?. | |
|
"Den söker han finner", dvs sök i forumet, detta har debbatterate ett antal gånger. Jag tror den största sannolikheten är att du har dåligt laddat batteri (!). Ladda upp det ordentligt och prova igen. // CLiFF - Länk Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain |
|
|
"Trans Program" innebär att din bil har blivit en fjolla !!!!! istället för att känna sig attraherad och upphetsad av att utmana bilar av diverse manliga tyska märken så finner den nu det mycket upphetsande att utmana diverse japanska plasträsers !! bli inte förvånad om bilen tar en 2-3 liter extra när du kör förbi en japansk återförsäljare...och när du stannar i närheten av en japansk bil vid ett rödljus så kan tomgången vandra från 600 rpm till 6000 rpm... eller så är det ngt helt annat :) "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Hej! Det hände mig en gång med 730:n. Jag körde helt lugnt och sansat. Så när jag svänger ut i en korsning så stod det "Trans Program" och lådan gick bara att köra "manuellt" även om den låg i Ekonomiläge. Men det hade "gått över" tills nästa gång jag skulle köra, jag trodde lådan hade gett upp eller något. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
CLIFF-Ska prova med det du säger,en annan fråga..varför finns det 2 batterier i bilen? En under baksätet & en i bagaget på högersidan(ngt mindre modell).Vad är batteriet till i bagaget? |
|
|
Magnus18-ok,sedan har det ej dykt upp igen eller? Har letat lite här på Forumet & "fått" lite olika svar...en del tror på dåligt batteri andra på lådrenovering.... |
|
Svärd |
Trans Program är en engelsk förkortning för det tyska getriebsprogram som finns med i instruktionsboken!! Kolla upp tips och trix hur du byter tillbaka till bilens "originalspråk" tyska! Skitenkelt!! Fick också upp samma meddelande när jag hade dåligt batteri. //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Getriebeprogram finns det mycket att läsa om på forumet. Det verkar som det flesta fel kan locka fram det. Fick även fram det när luftmassamängdmäterna vr trasig. Förklaring till det var att moteren gick i en sorts nödläge. Kraften genom lådan blev då för låg och då låser den. |
|
|
Getriebenotprogram = Funktionsstörning i växellådan enl. instruktionsboken. /// Lazze |
|
|
Infinity_74: Nej, det har aldrig hänt sedan dess. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.