AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
636

Motortvätt !

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Jag tänkte göra en motortvätt. Inte en vanlig att man tvättar av den med slang å så.

Jag vill att motorrummet ska vara av högsta glans! Det om är lackerat alltså. Men saken är den att det är så förbaskat skitigt. Ngn som vet nått bra medel som löser bort allt ? Vågar man ta thinner? Mvh!
Länk

Lycka till.

Mvh.
Micke
Länk
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
uhh, där ser man =) Tack Micke!
Så lite så...

Mvh.
Micke
Länk
Hjelm
Finns det några tipps om hur man får rent aluminiumet på motorblocket om det är inbränd smutts..

Testat med avfättning och koppar borste och det "gick" att få bor.. helt omöjligt för mig att ta ledigt en vecka för att göra det ordentligt..

Det verkar som att det är någon typ av lack eller skydds fett som nu 12år senare sitter där det sitter.. Jag har redan slagit bort idén med ungsrengöringsspray ;)

C Y A Daniel
Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Autosol är ett bra medel som får upp finnishen ! fungerae bra för mig på ventilkåpan på 518ién

Länk
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Packningsbortagningsmedel
t.ex. crcs funkar bra för att ta bort olja smuts och annat som har bränt fast. Dock skall denna inte användas på lackade/målade föremål.
Förövrigt är ett par handskar bra när man använder den.
lyckades bli av med ett par lager hud sist
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Jag tog en borrmaskin med roterande borste, använde väl en 4-5 olika storlekar för att komma åt överallt. Vart som nytt!

Mvh: Friik
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Micke O: Jag tror Palle ville köra bil jag bara ;) hehe.. (tänkte på reportaget)

-

Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.