AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
606

M3 Speglar

Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Köpte m3-speglar från need for speed och tycker mig se skillnad mellan förarsidans spegel kontra passagerar sidan,ska det skilja orginal på dem ?

Tacksam för svar....

Länk

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
knappast...

Länk
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Nästan helt säker på att förarsidans Sticker ut lite mer än passagerar sidans,har kollat igenom alla på galleriet och det ser ut att vara så......

Länk

Visa användare
67
Eca
M3 98 hybrid Kompressor+NOS
Hej!
Nej så skall det inte vara om jag inte mins helt fel om min bil i alla fal. Men men det är ju inte heller säkert att det stämmer då jag har bytt ut minna mot Haugus speglar och ej har kvar orginal spegeln...
Mvh Ace Eca Cea

Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
High TeMpL@r: Du vet inte namnet på vingen du har på din bil??
mvh Daniel

-------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
High TeMpL@r:

Kan kolla om det sticker ut nån på min bil... har beställt Orignial M3 speglar (beg.)

Länk
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Ja Tack vad snällt av dig Wrath!!

Jag väntar med spänning,jag har varit inne på mobile.de och tittat på bilar över hela världen och på dem bilderna som är tagna mitt framifrån ser det ut som förarsidans sticker ut lite mer,inte mycket men ändå synbart om man tänker på det....
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Spänningen är över!

Det stämmer helt korrekt som du säger att speglarna inte ser likadana ut om du tittar framifrån när de sitter monterade. Jag har också original och alla som påstår motsatsen har tyvärr fel.
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Tack Carsten!!

Kul att jag inte behöver korrigera ögonen mot skelögdhet.
Fan va bilar jag har tittat på.=)
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Space-X-plorer:

Tyvärr men jag kan nog ta reda på det,vill du köpa den ska nog montera en annan....ge ett bud!

Maila:Flushmaster4@hotmail.com

Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
Space-X-plorer:

Tyvärr men jag kan nog ta reda på det,vill du köpa den ska nog montera en annan....ge ett bud!

Maila:Flushmaster4@hotmail.com

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
stämmer höger spegel är längre ut p.g.a. har själv kopior jag köpte i spanien a:375 kr paret exakt kopia... har bild om öskas maila !!!

Min gammla bil !
Länk
Mvh/ Daniel

Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser !!!!!!!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
förlåt jag menar vänster tror att det är p.g.a. man skall kunna se annars blir det svårt att vinkla glaset i spegeln !!!!

Min gammla bil !
Länk
Mvh/ Daniel

Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser !!!!!!!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Varför blir det svårt att vinkla glaset i spegeln ? om man har t. ex. orignial speglar så är dom ju el och går att ställa in...

Länk
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
bra fråga men det är väl typ som vw vänstra spegeln är större och högra mindre även mb 190

Min gammla bil !
Länk
Mvh/ Daniel

Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser även oz mito samt el-hiss knapp !!!!!!!!!!
Hi
61
High TeMpL@r
325i Coupè -92
"Knapast"

Vore kul om du tog reda på saker innan du svarar....

Länk

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Det är så som jag säger jag svarar bara på att jag vet att vänstra sitter längre ut sen antar jag att det är p.g.a. vinkeln....man behöver ju bli sur för att man inte vet man får väl lov att ha en teori ????????
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
just det , jag har då aldrig tänkt på det någonsin då jag har beskådat en bra nå många bilar med M3 speglar BMW så som andra märken men verkligen kolla upp det där , dock så får jag inte M3 speglarna jag har beställt av m3fl på forumet då han tappat bort dem :(

Länk
ErikNilsson
Du kan ju knappast ha studerat så jättemånga bilar när du trots allt har helt fel. Det syns väldigt tydligt om man tittar rakt framifrån.

Jag tror ingen blev sur men att svara "Knappast.." (2:a inlägget) är inte så begåvat, när det är helt fel. Av den anledningen kan jag förstå inlägget som ni tolkar som surt.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Kan inte säga ett bud..heeh... vad vill du ha för den den då?

-------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Ok, eftersom jag nu är inne på min tredje uppsättning M3-speglar (ORIGINAL,hämtade på BMW solna) jag har monterat dem själv, så jag VET faktiskt att speglarna inte är identiska (spegelvända)
Till att börja med , kan man enkelt se att fästplattornas anläggsytor mot själva spegeln är olika vinklade: SETT FRAMIFRÅN: Höger nedre anläggsyta är proggressiv, den övre sticker lägre ut,
Vänster nedre anläggsyta är neutral, den övre likaså, detta torde innebära att speglarnas vinkelgeometri inte är identiska... förmodligen för att inte originalspeglar skall kunna förväxlas med kopior, som skulle bli dyrare om de skall gjutas i samma "style"...

SVAR: Nej, Hö. och Vä. M3-spegel är inte indentiska i vinklarna, dock storleksmässigt !!!

Hoppas nån fick hjälp av detta, MVH

Philip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.