|
|
|
|---|---|
M-Mag |
På min 318i -92 har jag ett underligt fel. Den startar alltid perfekt och går perfekt genom hela registret. Men när jag startar motorn när den är varm startar den perfekt men efter ca 5-10 sekunder börjar den gå oroligt, känns ungefär som om den går på 3 cylindrar ungefär. Detta försvinner efter en liten stund om jag ger lite gas. Jag bytte tändstift igår men det hjälpte inte. Vad är detta? Vänligen Magnus "Your Toyota is not fantastic." |
|
jag har liknande problem med min, 316-92...den går extremt dåligt på tomgång, fast bara när det är varmstart....jag har läst tidigare i forumet här att det varit några fler med samma modeller som också haft problem med tomgången... bmw verkstaden här i stad sa att det kunde vara tomgångsmotorn, ..om du knackar på den o den börjar gå bättre så är det säkert den det är fel på...tror den kostade 1500 kr ..därav jag inte provat att byta den än =// mera bmw åt folket |
|
|
har en 325:a med samma problem, som kommer och går månadsvis... när jag parkerar inomhus återkommer problemen och det hjälper ifall man plockar upp tomgångsmotorn och smörjer den, i allafall i mitt fall... |
|
M-Mag |
Var finner jag tomgångsmotorn? Jag bör kanske tillägga att motorn liksom misständer under ett fåtal sekunder efter varmstart. Vänligen magnus "Your Toyota is not fantastic." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.