AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
445

Vad kommer en special modell av M536i ligga på?

Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Jag är väldigt nyfiken på hur värderingen skulle bli på bilen...så här ligger det till. Jag håller på att bygga om bilen totalt t.ex. en motor från M5 3.6 -91 som har blivit renoverad, plus målad svart och ferrariröd t.o.m växellåda ihop med tråget, utbytt allt slitage och ny sinterkoppling och förstärkt platta, som går med samma drivlina som org., alltså 3,91 diff, chippad och mappad för optimal motor. Det kommer att bli röramschassie som börjar från motorrummet som sedan blir helbur i bilen. Blir flippfront (fet), ny specialkylare med termostatfläkt, M5 fälgar med polerad fälgkant och blanksvarta ekrar pulverlackerade, egentillverkad vinge (fet och snygg), ABSOLUT INGEN ROST på bilen eller under, omgjorda spojler fram och bak, 3" avgassystem specialtillverkat plus 3.8:ans grenrör ombyggt med eget tillverkat slutrör (dubbla), vita blinkers fram, dimmljus och mörka baklysen, ny hellack som blir Porsche svart som nu är diamantsvart, är tonad runtom ordentligt, svarta lister, openair filter klarar 400hk, plåtbreddad bak för 255 sulor, borttaget reservhjulslåda i bagaget och ditflyttat batteri, säkringslåda flyttad in i bilen, vill inte ha så mycket eltrams i motorrummet som stökar till det för ögat, M5 OK fram röda runt om, neonljus både under, i motorrumet och bagaget, inredning ska göras om men inte allt för mycket, Weitec sänkningsats. Det är iallafall vad jag kommer på nu framför datorn. Har allt dokumenterat på kvitto och bilder under byggets gång.

MVH: Zander
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Låter som du kommer att ha en bil som i princip är omöjlig att värdera eftersom den kommer att vara unik. Rätt köpare kanske är beredd att betala rätt bra för den men den stora massan kommer nog knappt att vara intresserade.

Gemensamt för dylika "projekt" är väl att det extremt sällan resulterar i att "investerade" pengar fås tillbaka vid försäljning. Det brukar tyvärr bli rena förlusten om man räknar på investerade pengar och tid.

Mvh
Som sagt rätt köpare degar 100 000:-, som bil betraktad ( "gamal 535a") 15000:-
annars håller jag med Johan här ovan tyvärr...
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag tror att ca. 50.000:- är rimligt, ett fullt dokumenterat bygge är ändå värt lite. Även om man oftast inte ens får igen 1/5 av byggkostnaden vid försäljning.

Den bistra sanningen...
Za
265
Zander
740iA -96
730i -94
BMW 100RS -78
Det där med byggkostnaden och att få tillbaka pengarna är som jag vet omöjligt och är inget jag strävar efter. Jag bygger den till mig själv och det är som att gå och köpa ny bil, du får inte tillbaka pengarna och dyrare desto större värdeminskning. Jag kommer lägga ner över 100000:-. Det blir nog så att jag aldrig kommer att sälja bilen (kanske för rätt pengar) för sån är jag.

MVH: Zander
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.