|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en 530 IA -93 med automat. Automaten funkar jättebra MEN de olika valmöjligheterna är borta! Händer inget när man trycker på knappen och fönstret där valt läge brukar indikeras är upplyst men det står inget. Har detta hänt ngn annan ? Vanligt fel? Vad kan det vara? Det fungerar ju att köra (den är nog i E normalt) men fan det ska ju fungera. Hjälp mig någon vill gärna veta om det kan vara farligt eller om det är ett enkelt elfel. | |
|
Det kan hända att lampan till detta har slocknat...testa med att lysa ficklampa mot denna fönster för s.e.w. och försök att ändra på programet, då kan du se om den ändra med hjälp av ficklampan...eller så kan det vara knappen som spökar.. Lycka till... MvH Bmw 4-ever |
|
| Knappen (A-S) gick sönder på min E34 efter sönder efter ca 18000 mil ny kostar knappa 500:- på BMW | |
|
Magnus när din knapp gick sönder var fönstret där bokstäverna brukar stå fortfarande upplyst som vanligt? |
|
|
Denna knapp har en något intermittent funktion på min 750i, när den inte fungerar så blir textfönstret helt svart när man trycker till ett annat program, för att sedan återgå till "E". BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
J.L låter lite konstigt. Min fungerar inte alls ingen reaktion på knapptryckning. Jag tror jag ska skoja lite med min polares 735ia ta och testa med hans knapp det borde ju vara samma. Får sen om han är vaken snart :) |
|
| När min knapp raseade var det S läge ( t.om. utan knappen på plats, knappen dras rakt upp bara) prova med en polares knapp kanske?? | |
|
Gasar-Magnus: Hade du en silver E34 med 18" DTM-look med bred kant och bor i Skåne (norra?)????? === /MP |
|
| Nix en M-blå 530 sedan (med 17" då) som står i hallen hos Eriksson & Månsson för 89k...(hahahaha) | |
|
Det var fel på min knapp den hade hängt sig i Snöflingeläget/W och E samtidigt. Pillade sönder knappen inget fel på den förutom att ett litet bleck hade böjt sig fel och stannat kvar i PÅ-läge. Fixade knappen den fungerar nu perfekt i min kompis E32 men i min bil så fungerar bara Ekonomiläget när jag försöker sätta i */Winter så slocknar fönstret på instrumentpanelen. När jag försöker lägga i Sport händer inget alls. Min följdfråga Kan någonting ha tagit skada av att knappen var i två lägen samtidigt? Finns det ngt relä som kan ha tagit stryk? Vad ska jag leta efter? Lådan fungerar mkt fint och så men man vill ju ha alla lägena. GOD JUL / P |
|
|
Testa med att ta av batteri kabeln + om jag inte har fel, så låt den stå utan ström upp till en timme. Då noll ställs elektroniken. Testa med det! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Tack Peter, tänkte inte ens på det. Testar med det imorgon. Fingers X |
|
|
JAAAAAA !!!! Nu känns det bra igen. Tack för hjälpen alla. Nu ska jag bara leta fram Coden till min fina original stereo. |
|
|
Du har mail Philip S! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.