AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
484

Erfarenhet avT70C

Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Är det någon som har ett cargard T70C installerat i sin BMW och i sådana fall vad är era synpunkter på det larmet? Själv är jag behörig installatör men har inte plockat in det larmet i någon bil ännu. Tycker det verkar vara ett rätt så utvecklat skydd för stöld av fordon samt dess tillhörigheter. GSM-modulen som man givetvis "måste" ha verkar ju också vara en kul grej. Man skall tydligen kunna ringa och låsa upp bilen var man än befinner sig samt få medelande när batterispänningen understiger en viss spänning mm.mm.
Jag har också en T70C som ligger, skall förhoppningsvis få tid snart och installera.
Detta larmet är en bra produkt och med GSM-tillsatsen blir det precis som du säger ännu bättre. Man kan t.ex positionera bilen via Friendfinder, förutom kontroll och styrfunktionerna.

FP
Fick lite "hemlig" info från folket på cargard, att dom jobbar på att få ett godkännande till en ny funktion för T70C. Att vi SMS till GSM modulen kunna slå ut t.ex tändning, soppapump etc. Jag antar att dom måste få in en hastighetspuls till modulen då oxå, så att inte bilen dör mitt i en omkörning, men det är ju lätt fixat! Toppen om tjuven stannar vid ett rödljus, och då dör bilen, och varningsblinkers och sirén går igång. Vi får väl se om finessen kommer eller ej...
Godkännande eller inte, möjligheten till fjärrstyrning via SMS finns redan. Det finns 2-4 reläutgångar på T70C (beroende på konfiguration) med vilka du kan göra vad du vill. Stänga av bränslepumpen, veva ner rutan, låsa dörrarna, starta bilvärmaren, you name it!

FP
Det handlar nog mer om att dom vill ha det godkännt, för att kunna lansera det som uppenbar och väldigt tydlig tjänst i larmet. Men visst går det att greja redan idag. För att inte tala om hur läckra dom blå dioderna är.. ;-)
Jag har svårt att se att man kan komma att få godkännande på en funktion som kan innebära fara. Det finns ju alltid tillfälle då man snabbt måste kunna flytta bilen, allt från en vanlig vägkorsning till järnvägskorsning!
Däremot kan man ju alltid på eget bevåg koppla in vad man vill från fjärrstyrningsutgångarna. Larmet i sig är ju redan godkännt, jag tror det räcker med att informera vilka "options" som finns.
Visst är det fint med de blå dioderna, för att inte snacka om vita, med ofärgad topp på statuspanelen:-)
Man kan modifiera de äldre CarGardlarmen från rött till blått, själv eller genom att skicka in till CSD.

FP
å sjutton... Hassel sa till mig att dom inte under några omständigheter kommer sälja lösa blå dioder/ byta på befintlig dosa.... där ser man! :-)
Dom kan ha ändrat sig kanske.
Vi träffades i somras när T70C presenterades, då fick jag beskedet att det gick att byta, de kunde leverera blåa toppar osv. Men för en händig person...

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.