|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Fisken |
Lite nyfiken på veta< lite om färgerna på M3:or E46. Vilken färg är mest "praktisk" att ha på en sådan. Jag tycker personligen att den imola röda med röd skinnklädsel är prio 1, sen är det Carbonsvart med rött imola läder. Men vilken är som sagt "bäst" ur synpunkt, att ´bli "minst" skitigt, håller sig ren längs? om man kan säga så.. I detta jobbiga vinterland med alld ess jävls vägsalt och töande.. |
| Titan-silver är både praktiskt och snyggt :) | |
| silver... | |
|
Tänkte vara lite tjatig: Länk |
|
|
silver e kanon.. riktigt snyggt å blir inte skitigt efter 200m =) mvh larsson |
|
|
Titansilver är snyggt och praktiskt. Men tråkigt. De flesta som jag har sett är just silverfärgade (E46). Carbonsvart är nog snyggast men också minst praktiskt. Man måste nog gilla att tvätta bilen då :-) Stålgrå är en bra kompromiss som är snyggt och även ganska praktiskt. Men... Praktisk är nog något man borde vara när man ska köpa Skoda eller Volvo, inte när det gäller en BMW M-bil! /Fredrik (som har en cosmossvart M3 Cab med saffransfärgat helskinn och träpanel) |
|
|
Detta är ju såklart väldigt individuellt. Så här tycker jag: Silver är ju tidlöst, men ack så tråkigt. Personligen är jag stor anhängare av stålgrå (som nog åsså är ganska trevlig i "renhetsfaktor", precis som silver) och sen gillar jag imolaröd skarpt. Jag hade lätt köpt en imolaröd. Lätt. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
| Svart är alltid snyggast och kommer alltid vara det....opraktiskt,men de kanske de kan vara värt!? | |
|
Jag hade nog köpt en imolaröd med 2-tone svart/rött skinn. Ganska praktiskt och riktit snyggt! Ps: Som jag har förstått det så kommer stålgrå att försvinna och ersättas av Sterlinggrå.. |
|
|
Hej, Detta med färgval är alltid ett dilemma... Efter mycket velande och tvekan beställde jag min M3 Imolaröd med nappa/alcantara med M textur (det röda går igen i klädseln). Omgivningens kommentarer har varit mycket positiva till färgvalet, och en sportbil är ju aldrig fel i rött :) Mvh / Andreas AK |
|
| Titansilver är nog lättast att hålla efter och ser inte lika skitig under vintersäsongen. Men imolaröd är mitt senaste val: Länk | |
| När jag sökte efter m3 så kändes silver som det enklaste valet, då det är enklast att hålla den ren. Men efter att jag såg en svart med ljust skinn så kunde jag inte hålla mig utan bestämnde mig på stående fot att den skulla jag ha. Vad det gäller tvättning så blir det flera gånger i veckan, nu när vädret är som det är. Men det är ett sant nöje varje gång jag tvättar bilen:)nu efter mrcap behandlingen så rinner skiten av hur lätt som helst. | |
|
Jag har två färger som favorit på m3:an stålgrå och silver med svart skinn inredning /johan |
|
Fisken |
Hur kan silver var den lättaste färgen att hålla rent, samlas inte det mycket smuts som syns på silverbilar?? HUr är ´den röda imola färgen, blir den lätt skitig?? Personligen tycker jag att Silverstone färgen är den finaste och klart nsyggaste på m3:an, har sett bilder på den. Men det är väl en idividuell färg??? |
|
Fisken, Det samlas lika mkt smuts på andra bilar men det syns mindre på silver och grått för att den mesta smutsen är just grå Carbonsvart är grymt snyggt men den ser ju smutsig ut efter en halvtimme, även på sommaren syns allt damm på dem strax efter tvätt. |
|
|
tur att man har en svart:))och inte en carbonsvart... Står en carbonsvart hos Bmw i Solna för den som vill se färgen live. |
|
| Vilka färger måste man betala extara för?? metallic bara lr? får man välja alla vanliga färger utan extra konstnd? | |
|
Starre, Som du vet är det tyvärr samma problem med en svart. ;) |
|
|
Individual Velvetblau är den klart snyggaste färgen! Länk (M3an i bakgrunden) |
|
| Skulle jag beställa igen blev det en LeMans blå. Mycket snygg färg. Dock via Induvidual på M3:an. | |
|
Laguna Seca blå mmmmm..... Velvetblau som Oskar tipsade om ovan var också mumma! ________________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.