AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
764

E32 Som vinterbil?

Er det så at e32 ikke egner seg som vinterbil pga følsom elektronik,i så fall parker jeg for vintern og kjøper bil nr 2....

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
E32 som E38 fungerar bra som vinterbil mig veterligt har haft båda utan några problem. Dock får man betänka att väårme/ kyla och snö kan ge kondens= fukt. Då kan äldre elektronik kanske spöka... Varmgarage en gång i månaden över natten brukar torka saker:)
Asken
wik6
jag har inte heller haft några problem med e32, har alltid startat och så men det är ju klart att det kan vara olika från bil till bil, men roligare bil på vintern får man leta efter.
mvh micke

aldrig en saab, hellre går jag!!!!!!
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jag körde hela förra vintern med min 730 utan några större problem. Stift och filter var kassa så ibland var den en aning svårstartad, men den startade alltid. Däremot så hade jag lite dåligt fäste då jag körde med 225/55 -16 M+S runt om, och inget antispinn. Men det var bara vid ett eller två tillfällen jag hade problem med att komma loss. Hade först tänkt köra med 528:an i vinter, men det blir nog 730:n ändå.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Har både varmgarage og vinterdekk så da er det bare rulle videre

Visa användare
395
wollick
Cayenne S
Kör en 740, bor i NORRLAND
NO PROBLEM!! Bästa bil jag haft...drar lite soppa men går utmärkt
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Jag måste bara säga att jag aldrig kört nån stadigare
kärra på vintern än min 730 e32!
ho
432
hombre
750iA 1991
Kallstart vid -25 gick utmärkt förra vinter. Vid -27 fick jag inte igång bilen.

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag hade ej heller tvekat att köra på vintern om man bodde i norrland och slapp saltet. Nu blir det bara en tur då och då när det är torrt och fint ute.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Nytt batteri och bilen startar lätt även i -20 grader. Bästa snabbaste värmen jag har haft i någon bil hitills. Skall dock montera en motorvärmare från Defa (dubbel blockanliggsvärmare) nya modell.
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Jag har haft 2st 750 E32 och aldrig haft några problem på vintrarna. Bägge har dessutom stått ute i fuktiga Skåne...
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
jesperw: Min också.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
st
88
stene
530i 88a (e34)
Jag har lite problem när det e jättekalt ute (-2 osv. Jo det e kallt). Min elsystem får spel första gången när man startar tex på morronen. Jag får följande felkoder: Halvljus fel, Nummerplåtsbelysning fel, Positionsljus fel, Bromsljus fel. Första gången tänkte jag What the hell??? Så gick jag ut o tittade men hittade inga fel så numera så nickar jag bara jaja blinka på du bara jag vet bättre. Fast o andra sidan e det lite irriterande när man hoppar in i bilen skittrött på morronen o det enda man hör e PLING PLING PLING PLING PLING PLING!!!!!! Vad kan det vara för fel dårå?
Hvis det er en trøst så har jeg hatt det samme problemet så lenge jeg har hatt bilen,det hender at når jeg slår av tenninga og starter igjen er alt i orden,men det har også hent at når jeg bruker blinkers så pliger det til igjen,noe irritende for jeg vet det ikke er noe fel med mine lys....

ho
432
hombre
750iA 1991
Senapsgula relet. Sök forum för standlicht eller rucklicht. Låter som kontakt spray kanske kan lösa problemet. Går även att löda relet och lossna ngn skruv idet om man inte vill köpa nytt.

st
88
stene
530i 88a (e34)
tack hombre ska kolla om det e d som e fel
ho
432
hombre
750iA 1991
Tror BMW tar ca 350 kr för nytt rele. De första 2 gångerna jag lämnade in bilen på BMW verkstad för att få det fixat var det enda (tror jag) de gjorde att byta glödlamper och rucka på relet. Kolla också kontakterna till parkljuset. Sladderna var för korta och hade spruckit i kontakthylsan hos mig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.