AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.748

Automatiskt halvljus på importbil

Någon som vet hur man gör för att få automatisk halvljus på en importerad bil?
Man börjar visserligen få in vanan att vrida på ljuset, men det vore skönt att slippa!

//Richard
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Ja du är inte ensam.......
ganska iriterade dom gångerna man har glömt att stänga av lyset! :-(

Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Åk till BMW betala 200 spänn och slipp böter på
mer än så ...
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Gäller inte det 96- om jag inte är helt felinformerad ?
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Och inte Z3 (ens -99) enligt BMW Group i Solna.
Fa
227
Falcon
325 -93
det finns satser att köpa för ca 560 spänn till E36.
Att koda om halvljuset kostar numera minst 500 kr på BMW har jag för mig....surt

Simon
Jag har monterat en sats från Mixon Elektronik AB, kostar 530:- och tar ca 10 minuter att montera.

Mixon Elektronik AB:
Länk
Höhö...

Sajten ligger på Algonet, e-posten på Swipnet/Tele2, och designen är av gjord en sjuåring!?
Hoppas Mixons produkt är proffsigare än hemsidan :-)
Skoja bara... Om SAAB/Opel har agenturen så antar jag att det är bra grejer.

oh2000: Hur Monteras satsen? Måste man riva ner hela panelen, eller är det enklare en så?

/Anders
M3 -86
B3 -95
318i -96
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Har också monterat sats ifrån Mixon, man lossar panelen till vänster under ratten sedan är det lätt ca.10 min. Bra beskrivning.Från och med 96 så gör alla ändringar med datorm via den seriella datakontakten.
anders: Urslund beskrev montering rätt bra tycker jag.

Kvalitén på produkten är absolut inte att klaga på. Rejäla grejer.
Bra och tydlig beskrivning också.

Vad man dock bör känna till, är att det efter montering inte funkar exakt likadant som på svenskålda bilar.
Lampvredet skall stå i läge 0, och halvljuset tänds då generatorn börjar ladda, alltså inte då man sätter på tändningen.
Vill man av någon anledning inte ha ljuset tänt någon gång, går det inte enkelt att stänga av, då detta ju inte längre sköts med lampvredet. Utan man får då lossa panelen, och ta ur säkringen till denna sats.
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
oh2000: Ja det är riktigt som du skriver,tex. heljus fungerar med knappen i läge 0. Men något som jag lade märke till härrom dagen, knappen måste vara i lys läge för att dimmljusen skall fungera.
Ja Urslund, detta har jag också noterat.
För att använda dimljus, måste knappen antingen vridas mot parkering eller ett hack till, alltså ordinarie halvljus-läge.
Men det är ju väldigt sällan man verkligen BEHÖVER ha dimljusen på, så det får man väl leva med.
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Det är sant !
Nån som vet var man kan köpa en sats som gör så att heljuset "glöder". Har sett att det finns till BMW gjorda för USA-marknaden.... Det gör alltså så att det ser ut som att man har halvljus i alla 4 strålkastarna sen funkar helljuset som vanligt också.... Det gäller E36.........

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.