AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.327

Vad menas med bryggkoppling?

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Hej jag e lite ny på detta, har köpt ett slutsteg och en bas undrar vad som menas med bryggkoppling och hur man gör detta. Är ett 2 kanals jensen och jag ska driva en 600Watts bas 10" med detta. Så jag undrar om man ska koppla in basen bara i dem "vanliga utagen" i slutsteget lr ska man göra nåt annat?!

Daniel

Bmwdrivernr1
Tjenare Daniel!!!!
Du tar en högtalar kabel,sätter den på plus på ena kanalen och sen på plus på basen,sen tar du en kabelbit till som du sätter från minus på basen till minus på den andra kanelen på slutsteget!!!
Mvh/Jonas
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Inte rikigt säkert att det fungerar så alltid . LÄS i manuallen eller fråga där du köpte steget . Kan även vara så att du ska flytta någon brytare till "bryggat läge" . Men vanligt vis är det som jonas beskriver ovan . Se även så att ditt steg klara av 4 Ohm i mono , annars kan det gå sönder .

MVH TONY ///M3
Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Ok tack har kopplat som Jonas sa och det funkar iaf bra, om det klara 4 Ohm i mono vet jag inte köpte det beg. fick inte med någon manuall, ska kolla med killen om han har någon.

Tack!

Är det ett sådant här steg så har du kopplat helt rätt.
Länk
Jag har boken, om du vill så kan jag kopiera den till dig. Maila i så fall.

Mvh.
Micke
Länk
Bmwdrivernr1
Varsegod:)

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Micke, det är exakt ett sånt steg som du har på bilden! Kan du fixa en kopia på manuallen, det vore uppskatat. Vad är det du har kopplat där du har "sockerbiten". Är det till det vita utaget? vad ska man koppla dit?

Daniel

Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Fast jag såg nu på ditt. Remote kabeln sitter där plus och minus kabeln sitter, annars ser det lika dant ut. Allt mitt är kopplat från stereon fram plus, minus och remote. Vet inte om jag gjort fel!?

Daniel

Gul + är kopplad till sockerbit till röd som ligger bakom steget till säkringsblocket (20A) till grövre röd som går till ännu en säkringshållare (60A) som sitter MAX 30cm från batteriet och vidare till batteriet.
Svart - är gjordad på en bult jag hittade i reservhjulsbaljan.
Remote går till stereon.
Lågnivå till stereon.
Mörkbruna högtalarkablar går till basen.

Där sockerbiten sitter satt förrut en märklig hängsäkring som jag tog bort och fick ju då skarva till säkringsblocket till höger i bild.
Inte snyggt med sockerbit men fullt dugligt.

Att jag har säkringsblocket (det till höger) beror på att där finns en utgång till så det är förberätt till ett eventuellt kommande steg till.
Säkringen vid battriet MÅSTE sitta MAX 30 cm från batteriet för att försäkringen ska gälla vid eventuell brand.

Jag kopierar den gärna, maila mig din adress så jag kan skicka den.

Mvh.
Micke
Länk
Dr
116
DrScream
328 Cab -95
Tack för era svar! Nu gjorde jag som alla andra normala mäniskor hehe och koppla in steget där bak med så korta sladar och tjocka som möjligt och det blev 1000 gånger bättre ljud. Nu kan jag åka ut och dunka gött! blev skitbra ljud!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.