|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Bmw har inte gjort en ful M bil änså länge. Även om vanliga e60 inte ser 100%ig ut så finns det ändå chans för M modellerna. | |
pravda1 |
Bojkotta nya 7 och kommande 5 serien :-O så blir nästa modelldesign snygg !!!!!!!!!!! |
VIP |
Jag tycker BMW bilarna är rätt skrytiga, vilket ofta uppfattas av andra personer som möter en BMW. Annat var det för 10 år sen, då var dom mer eleganta och diskreta men idag har framtoningen lagts på att synas så mycket som möjligt vilket gör att BMW framöver går fetbort för mig. Nya Audi A8 tycker jag är grymt snygg, Mercedes är också eleganta. Däremot har väl Audi tagit över vad BMW var för 10 år sen, diskret och anonym och grymma bilar när man trycker på gasen. |
| Tror nog att BMW är på rätt spår med sin nya design,ska man ligga i frontlinjen måste man hitta på något eget och inte bara följa alla andra, även om jag tycker man med E65 gör om samma misstag som Mercedes gjorde med förra S-klass som blev för klumpig. Det finns dock större hot mot BMW, VW-koncernen har vid flera tillfällen försökt ta över BMW men hittils fått nobben tack vare stabila ägare. Tänk att se fram emot nästa 5 serie baserad på samma bottenplatta som VW passat,audi A6, skoda superb med 1,8 liters motor. Det vore en rysare. | |
| Ju mer man ser den nya designen ju mer börjar man gilla den,typ 7:an iallafall jag, köpte en engelsk bmw tidning idag där hade dom bilder på nya femman inte så pjåkigt faktist, och en m version av den tror jag kommer se grym ut!!! jag tyckte i början att den nuvarande femman var skitful, gillade inte alls den, men idag tycker jag tvärtom istället. Man vänjer sig. Audi som exempel, nya bilarna ser ju nästan ut som dom gamla ju. Inte direkt att man vänder sig om för att se den igen!!!!!!! | |
Fisken |
Jag tycker personligen att nya 7 serien, är riktigt läcker, den ser verligen "elegant" ut. Men bilderna man sett från nya femman, så ser ju den nästan lika dan ut fast mindre än sjuan. Jag tror nya inte att man kommer bli beviken på nya M5:an. Den kommer vara FET. |
|
Man vänjer sig garanterat. Jag rent av hatade designen på Z4 när jag så bilder första gången. Men nu gillar jag den mer o mer. Likaså med de flesta andra bmw modeller med djärv design. Nya 760 är ju hur snygg som helst. MVH Morgan. Länk |
|
|
Jag tycker att man bör vänta gnälla på bmw innan man sett hela deras nya modellprogram. Jag tror att de helt enkelt vill sälja mer bilar (hmm logiskt :) Alltså de "gubbiga" skall ju säljas till just det gubbar. Små kompakter skall ju säljas till damer Suv:ar till karlar med hår på bröstet och för liten S***p. Vi som helt enkelt älskar m3 e46:ans och m5 e39:ans former får nog nått att dregla över vi också, hoppas jag. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
Lunken: "Suv:ar till karlar med hår på bröstet och för liten S***p." Hoppas för din skull att Asken inte läser det där :-DDDDD |
|
|
Tag inte ut ngt i förskott som att de nya bmw bilarna skulle bli fula. Jag personligen tror inte att e60 blir så extrem som nya 7 serien,tror att bmw har tagit åt sig kritik efter 7 serien och bygger lite mer kanske back to basic. Personligen så tyckte jag att nya 7 serien var ful, men efter en tid så vande man sig till och fick en ny helhetsbild på nya 7 serien så tycker jag att den är maffig. Den nya 1 serien tycker jag kommer att bli en fin bil hoppas jag:-)) |
|
|
Tror att danielb lyckades fånga in BMW´s tankegångar kring design ändingarna som händer nu på samtliga modeller. De måste förnya sig för att inte smälta in i den grå massan. Det är lite med former på bilar som med musik, gillar man den för snabbt så tröttnar man ganska snart. Djärva linjer håller i längden för ögat ser hela tiden nya detaljer och linjer. Men det är klart det funkar ju inte alltid, se på Scorpio från sent 90 tal. Djärv design men fortfarande apful. Bilar med lite "udda" design ter sig oftast väldigt olika beroende på färg också! |
|
sebbe_bmw |
Lunken och Nofx16: Varken Asken eller jag tar åt oss... BMW bygger ju inga Suv:ar, på BMW språk heter det ju SAV!=) Sebbe |
|
Sebbe: hehehe...det har du så rätt i :) Kanske därför inte Lunken blivit rödänst ännu... |
|
|
Vad menar du med rödänst. Hade jag inte lite rätt skulle ju inte alla dra slutsatsen att jag menar manliga genitalier. :D "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.