AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.137

Blir nya M5:an ful?

Sida 1 av 2
Nu har man ju rätt höga förväntningar på nya E60 M5:an med tanke på vad BMW fått fram tidigare.
Var inne och kollade på bmwM5.com och fick se några demobilder på nya 5-serien och blev inte direkt imponerad av de sköna linjerna. Den såg helt enkelt ut som den "den fula ankungen" i mina ögon.....

Någon som som vet om det finns bilder på den färdigutvecklade versionen?
alla dom nya bmw som ska komma inom dom närmsta åren är skit fula hela bunten...dåligt bmw!!
VIP
Håller med.

Dom är fula som stryk.....

Dom borde nog fundera på att byta designchefen till någon annan.
Jag blir tokig om nya femman blir ful, E39 M5 fullständigt osar ju potens, vansinnigt snygg bil..
Men jag måste erkänna att när e39 först kom så tyckte jag inte att dom var speciellt snygga, tyckte dom liknade en val eller nåt sånt.. Det kanske blir samma fenomen nu, att man inte gillar den vanliga femman först, för att sen älska M5:an när den kommer..
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Har kört BMW i snart 22 år och alltid gillat deras design. Men nu vet e f*n vad Chris Bangle håller på med?

Kolla nya Auto Motor & Sport, där finns bilder på nya femman. Hoppas att den kommer att se bättre ut än dessa spionbilder när den kommer ut. Annars får man väl behålla sin E39, eller kanske beställa en 03:a!

Nya 7:an är ju skitful den också.

Om man tittar på många av dagens nya bilar så verkar det vara en trend med "annorlunda" design som sveper genom biltillverkarnas designavdelningar numera.
Kolla in nya A6 fronten!!!

Man börjar kanske bli gammal.
Nu går jag ut i garaget och beundrar min M5:a!!!
PÅ AMS hemsida spekulerar man i ämnet:

Vad kommer att hända först?
* Chris Bangle ritar en snygg BMW
* Sverige får en världsmästare i F1
* Opel levererar bilar till en Bond-film
* Saab går med vinst
* Volvo får fem stjärnor i EuroNCAP
* Nollvisionen slår in
* Världens undergång
VIP
cidair:

Vi börjar bli gamla, låt ungdomarna ta över :)
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
ciclair:
Jag frågar mig också om det verkligen finns någon i hela världen som på allvar kan tycka att den nya A6-fronten är snygg??
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Om en sisådär 7 år när det dräller av en massa nya 5:or, 3:or, 6:or, 7:or Z:or etc så kommer e38, e39, e34, e46 kännas som rena forntidsbilarna på samma sätt som 80-tals BMW:ar känns nu.
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
danielb: Glöm inte bort alla 1:or, 2:or, 4:or och X-modeller som också kommer finnas på vägarna inom 7 år. Det måste bli svårt att hålla isär alla de olika modellerna, vilket är synd...

/Fredrik
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tycker inte att man kan uttala sig om en bil innan den ens visats offentligt eller innan man själv sett en IRL.

Jag tyckte i likhet med nästan alla andra att E65 var apful när den kom, men efter att ha fått smälta linjerna och se ett par i trafik har jag ändrat uppfattning totalt och tycker idag att det är en av de snyggaste bilarna på marknaden.

Z4 föll jag för direkt, tycker den är riktigt fet, läcker och modern. En design som kommer hålla i många år!

E60 har man sett många mer eller mindre skräckinjagande spionbilder på, men det återstår som sagt att se hurvida slutprodukten blir hemsk eller om det kanske blir en riktig skönhet, när ögat fått vänja sig.

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
danielb, visst kommer det att vara så, men hur är det då om 7 år, vi BMW älskare kanske har bytt märke åker merscha och putsar våra stenålders M5:or och M3:or som vi har ställt undan och drömmer tillbaka till BMW eran, kanske blir ett ruskigt samlar värde på gamla M bilar=).. Nä jag är ju fortfarande på e34:a och jag har ju e39 framför mig när dom kommer ner i pris.. så när det blir dags för en ändå nyare femma så hoppas jag att ordningen är återställd..
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
fdahl: Hur ska dom göra när de har förbrukat alla siffror upp till 9, ska det då blir BMW 0.5-serie eller BMW 10-serien hmmm...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
fdahl: En del av BMW's nya formspråk är att varje modell ska ha en egen karraktär, så att det inte ska gå att blanda ihop dem. Till skillnad från MB, som förvisso gör MYCKET snygga bilar nuförtiden, där en C-klass på håll lika väl kunde vara en S-klass och där det finns en MYCKET tydlig röd tråd i modellprogrammet. I mina ögon FÖR tydlig.

Således tror jag inte att du kommer ha problem med att hålla isär de olika modellerna, trots att BMW kommer finnas i fler storlekar än tidigare.

Mvh
Kalle
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Jag tror det ligger till så här med BMW nya design linje: Alla bilar börjar se exakt lika ut nu och fungerar på samma sätt och är lika bra, så stor skillnad är det inte på ex en Audi A8 och en e38, Vw bygger lyxbilar som nästan slår BMW, (iaf enligt nollan på Aftonho**n). Vad ska BMW göra för att skilja sig ifrån mängden? Bygga samma typ av bilar som de alltid gjort? Detta funkar liksom inte alla bilmärken verkar sträva efter att nå upp till BMW "klass", vad gör BMW, jo de bryter sitt mönster helt och hållet grymt järv design bort med instrumentpanel lutad mot förare. Nu står alla andra bilfabrikat med kopior på BMW's 90-tals bilar och BMW seglar förbi och bygger bilar som kommar att passa in hur bra som helst på 2000-talet.

Ta Audi ex, jämför gamla A8 och ny A8 båda är grymt snygga, men är de spännande? Efter att ha tittat på den i ca 10 sekunder så ser jag hur bilen ser ut, medans en ny 7-serie kan man titta på i flera timmar och hela tiden hitta nya vinklar och linjer. Ta sedan nya Mercedes bilar hur snygga som helst, men lite samma sak där, designerna är så fega, känns lite som alla skit-musik som finns nu, passar till den stora massan som inte orkar tänka.

BMW har alltid gått sin egen väg och inte simmat med det stora stimmet, så gör de även nu!
danielb: Jobbar du som informationschef på BMW? Om inte så borde du söka det jobbet, jag blev iaf övertygad om att du har rätt.

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
..hmm, kanske skulle vara något, blev nästan förvånad själv hur jag fick till det ;-)
danielb:
Ja,de va verkligen en bra förklaring...fick man sig en rejäl tankeställare..!!
men håll me om att dom nyare bmw inte är så toppen snygga?? dom har tappat sin "sportutseende"...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
danielb: Håller med, men tycker inte att nya A8 är snygg alls. Den om någon ser ju ut som en val! (alternativt så är den förvillande lik VW "fäääätååånnnn") Bakdelen förstör designen, enligt mig. Däremot tycker jag att DKW A4 är rätt snygg, speciellt Avanten.

Mvh
Kalle
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Alltså det är svårt att förklara vad jag tycker om de nya BMW:arna, visst de är inte "eleganta" eller "fina", de ser mer gryma, feta, coola ut, inget mjäk här inte! När det kommer en ny 7-serie åkandes så utstrålar den mer "Akta dig din lilla skitbil här kommer det en fet BMW som vill åka förbi!" ..och det duger för mig ;-)

Tycker att Audi:sar är fina men ingenting mer, lika spännade design som en Hundaj eller citråäng thats it!
en bmw märkar alltid ut sig mer en vad en annan "vanlig" bil gör..har alltid gjort det!
Men för mig känns de som att att bmw börjar bli mer "gubbigt"...mer stilrena,komfort mm som dagens bmw-ägare tar i andra hand eftersom man vill ha de grymma å sportiga utssendet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.