AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
345

m5 3.8l motor

max f
undrar om någon vet var man kan få tag på en helt ny motor till m5 3.8l e34.
och även verkstadshandboken för motorn.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Borde man inte kunna få tag på det genom en BMW handlare eller?

"Letar efter en trimmad E28"
max f
jag undrar just om bmw tillverkar sådana motorer eller om dom har motorer på lager.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Det är ju bara att ringa din närmaste BMW-handlare så kan säkert dem säga om de finns på lager. Sen så kan det säkert hända att de kan tillverka en sådan motor men då kostar det säkerligen mycket mycket pengar!

"Letar efter en trimmad E28"
max f
passar 3.8l motorn direkt på 535i eller måste man göra om motorfästena?
Jim
Borde bara vara att best på BMW verkstad dock lär du ju få läggatill stomkostnad om du inte har en gammal motor.
(utbytesmotor till volvo 850 mfl. går på 29000:- så vad kostar inte en M-spis då???)

Mvh Jim
max f
skillnaden om jag eller en bmw verkstad gör jobbet beror ju på om jag har verkstadshandboken för bilen med servicemeddelanden är ju priset.
gör man det själv betalar man för reservdelarna + eventuella specialverktyg.
på verkstaden får du betala deras vinst lokal skatter o dyl och lönen till mecken.
jobbet blir ju självklart snabbare gjort på verkstaden för att mecken där antagligen har hållit på länge.
men den som är utbildad på personbilar som jag är så bör det inte vara någon skillnad i kvalite om man har rätt grejor och inte är dum i huvudet.
Länk

dom har fabriksnya motorer och utbytes om du är intresserad, jag trar att needfor speed kan ta hem dom åt dig.

Länk
Stämmer, är mycke logiskt/tekniskt riktigt byggda, förhållanddevis lätta att ha å göra med bara man "tänker" rätt å inte fuskar/snålar.

Fått nått pris på ny motor???
En ny komplett 3,8 topp kostar ÖVER 100k...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.