AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.338

Har ni drabbats av snorkiga BMW försäljare?

Sida 2 av 2
Tigerr
Jag har aldrig stött på stroppiga försäljare här i Malmö.. På "Autosport" i Limhamn, "Förenade Bil" i Hyllie och Centrum(?) har alla varit väldigt trevliga! Jag har ofta varit där på helgerna; Tiger Of Sweden t-shirt, vita zipof/träningsbyxor och lite småruffsig frisyr! ;D

Tigerr
Tigerr
Däremot har dem varit lite kaxiga på andra ställen (märken), men efter frågan: "Och din utbildning är..?" Så brukar dem bara bli sura och gå sin väg! ;)
Menar - Dem har juue absolut INGEN anledning att vara så tuffa! Många av dem skulle aldrig ha råd med en av bilarna som de säljer, de kanske kör en av firmans bilar, men då är det ofta klen motor och kraftiga personalrabatter!

Tigerr
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Theanders i Lund. Usch och fy ! Min far var där för ett tag sen, iförd i blåställ och arbetsskor visserligen men fullt seriöst när det gällde ett köp! De tittade på han och hjälpte honom inte...det kom andra folk i "vanliga" kläder och de hjälpte försäljaren. Saken var den att farsan var fullt inställt på en 530 men.. Det fick bli en volvo istället för han tyckte det var förjävligt att de inte hjälpte honom. Varför skulle inte bygggaren ha råd? En arbetslös kan fan klä upp sig så han såg stenrik ut !!*förbannad*...
Hjelm
Inte samma sak men.. när jag var 17 så hadde jag blivit förälskad i en Omega Semaster (klocka för 12000:-). När jag hadde sparat i ett år och gjort lite bra affärer så hadde jag pengarna gick in i affären och bad att få titta på klockan.. försäljaren vägrade ta upp den, gick rakt över gatan göppte klockan i en annan affär för 500:- extra bara för att kunna gå tilbaka till den första affären och fråga om han hadde provosion.. Minen var helt obetal bar, och värd pengarna!!

C Y A Daniel
Länk
Tigerr
:D

Tigerr
Lasse Eriksson hos BMW ÅF i Kristianstad (Eriksson& Månsson) har verkligen imponerat på mig:
Trevligt bemötande från början
Tog min Import bil i inbyte utan knot
Sålde mig en bra 523iAT
Skulle in hör om dagen fråga om nån grej på service då blir man inbjuden på en kopp kaffe på kontoret och lite snack om allt och inget

Imponerade!!
Christian F, skulle skicka farsgubben till förenade bil i malmö istället. Ja bor och jobbar i Lund, men skulle ALDRIG få för mig o lämna in min bil på Teanders även om de är gångavstånd från Jobb.
Dom är okunniga och utgår ifrån att man kör en importbil. Skulle aldrig köpa en bil där.
Var där en gång med min 323 Coupe -97. Pratade lite med försäljaren om en ny 320, sen börja vi prata lite om min bil som hade aerodynamik paket från fabrik samt en m-technic vinge även den från fabrik. Då kläcker han ur sig vi tar inte in stylade bilar. Vi tog mitt reg nr, gick in o slog på hans gamla dator och vips kom infon upp om att bilen var leverad av bmw i malmö i det skicket den stod. Han blev tyst och jag gick därifrån.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.