|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 525iA 24V -91, och har irreterat mig på att det låter illa från högra stötdämparen när jag kör över ojämnheter. När jag hänger på bilen så låter det ingenting inte heller när jag kör på plan mark. Vet någon vad detta kan vara? Är det ett vanligt fel att det kan låta såhär? Tacksam för svar!! /Daniel | |
|
Hur låter det ? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
diamantsvart_bmw |
Knäpper i min oxå när jag kör över gupp med hö-fram hjul, polare hade en BMW 740 och det va så på hans med, ha påstår att det skulle vara dämparbussningen som är sliten Snart BMW 535I med skinn |
| Hade samma oljud på min E34, jag trodde det var nåt glapp i framvagnen. Bytte båda stötdämparna + damasker etc och ljudet försvann. Skulle tro att du har samma problem. | |
|
Som sagt ovan, är den inte bytt på ett tag, byt de främre och passa samtidigt på att kolla stag och bussningar i framvagnen, det brukar göra underverk på äldre bmws:) Asken |
|
|
OK!! Då får jag väl försöka byta det mesta där fram. Har hört att det kan vara lite knepigt att hitta på felen. Många brukar byta leder och allt men det låter illa ändå. Hade förästen en annan fråga. Startade bilen en morgon och till en början så gick bilen bra, men efter ett tag så började det ticka i ventilerna rejält högt. Efter ett tag så slutade det. Tänkte inte så mycket mer på det. Nästa gång jag startade så tickade det inte och sedan kom det tillbaka. Körde bilen varm och sedan försvann det. När jag sen skulle leka lite och köra ifrån en polare så började det ticka igen. Vet inte vad det kan vara med det är bra irreterande. Bilen står nu stilla pga ovetande om ventilerna eller kammarna kan ta skada.. /Daniel |
|
|
Angående "tickande" Sköter du dina oljebyten? När oljan börjar "becka till sig" kan lyftarna fastna. Du får då ett alldeles för stort ventilspel, låter hemskt illa. Några raska byten (100 mil) med billig syntetolja (ja just det BI***MA olja) och sedan blir det bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.