|
|
|
|---|---|
-RW- |
...Det är så här att jag har bytt till en begagnad 325i generator till min 320. Allt fungerar bra, men efter att bilen har varit igång ett tag då börjar det ticka i Generatrn (tror jag) Jick jick jick ......men bara på tomgång. Nån som vet vad som kan vara felet? Tack på förhand. |
-RW- |
ingen:( |
Topline |
troligen något med ventilerna eftersom generatorn ej brukar ge ifrån sig några ljud. verkstan nästa? |
-RW- |
Nej det är inte ventilerna. Det kommer ingen ljud därifrån. Ljudet kommer ifrån generatorn eller remmen. Jag undrar när jag bytte generatorn om allt har kommit på rättplats eller ej? Eller kanske det är fel på generatorn som jag köpte. |
|
Hej! Det kan mycket väl vara lagren som är slut i generatorn, eftersom du skriver att det var en begagnad som du satte dit. Det går oftast att byta lager (vanliga kapslade rullager) som du köper hos SKF/Sverull el liknande, oftast står det ett nummer på lagren typ 6202RS1 el liknande annars får man gå efter dimension. Lycka till! Garre |
|
-RW- |
Tackar, Men den låter efter att bilen varit i gång ett tag. Brukar det vara så när lagren är trasiga? |
|
Hur är laddningen? Frekvens på ticket, varje sekund, oftare? Blir generatorn onormalt varm? En tanke bara, remmen har inte fått en spricka eller så, kanske den som låter när den passerar generatorns skiva? FP |
|
|
Kolla när det är mörkt om du har något överslag vid genratorn(gnista)det kan ticka. Henrik |
|
-RW- |
Laddningen är perfekt. Tickandet kommer först när bilen har varit i gång ett tag , det tickar konstant. jick, jick, jick......., och när jag gasar så hörs det inget. He rik// Har kollat ingen gnista. |
snide |
är det ett gummiliknande jick-jick? jag har samma ljud i min bil, och jag är helt säker på att det är remmen som låter. jävligt irriterande... |
|
Prisetiketten på remmen kanske sitter kvar.... Nej usch va lågt =) Lagren i generatorn låter mest troligt enligt mig, de sket sig i min gamla Jetta och resulterade i sprickbildning rätt igenom generatorchassit. Tickade som du beskriver. (Bli inte rädd nu) Av någon anledning så tycker jag att alla tickljud blir mer och mer framträdande när motorer gått en stund. Sången blir lenare och detaljerna gör sig bemärkta. Skaffa en god vän på demonteringen och låna en generator för uteslutning. |
|
-RW- |
Jag tittade lite extra idag och såg att remmen på ett ställe sticker ut. Den har spårat ur liksom. Ska åtgärda det i morgon. Blir inte det bättre då är det bara och renovera Generatorn. Tack för alla tips:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.