|
|
|
|---|---|
WIKING |
Någon som har några ideer på vilka delar som går åt för att bygga ett kompl.avgas med ett rör från extractor röret och bakåt utan kattar. Motorn som skall andas genom det är en 2,5 liters Köhler med det mesta. Tips om rördim. antal dämpare (skall ej väsnas för mycke)Typ av dämpare.Var man handlar? Finns det någon som bygger special till vettigt pris? ///MWHUW/// SNART MED KÖHLER 2,5 |
|
Länk ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Köhler kan väl bygga ihop ett avgas, det har han gjort förut till trimmade bilar iaf. /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
Tjata på Köhler att han ska ta fram och serieproducera ett bra system till m3:orna. Jag pratade med honom om det senast idag och det låter som om han kommer att göra det. Blir det fler som frågar så låter det dessutom ännu troligare! Wiking: Bor du i småland någonstans? Lennart pratade om att han höll på med en riktigt fet 2,5 liters maskin som snart skulle vara klar. MVH Jonas |
|
|
Tjoho på min m3a lät jag ferrita bygga ett 2½tums system(alltså ett rör från där "X-korset" satt och bakåt..) med två fullflödes-ljuddämpare.. kalaset gick på 6500kr.. värt varenda öre... :) härligt sound och bra kvalite.. mvh PETER |
|
WIKING |
Jo det är nog min motor han menar jag bor nära gränsen till småland och den skull eventuellt bli klar denna veckan. Ang. avgaset får jag nog bygga ett själv pratade med Köhler idag om det , han rekomenderade ett enkelt rör i 3 " med 2st dämpare. jag måste spara lite pengar. Det börjar bli lite mycket på M3 kontot Med Köhlers Ombyggnad av motorn Har även beställt 18" BBS med centrum mutter av Köhler. Ny bakaxel med 3:73. Coilover fram Bur båge i alu. Samt lite annat små plock. Så börsen börjar bli lite tunn. ///MWHUW/// SNART MED KÖHLER 2,5 |
RafkoM3 |
Wiking: Gött med en GO racemaskin... Hoppas du kommer ner och kör på knutstorp eller sturup raceway så vi får höra mullret!!! /M3 E30(TIC) Länk |
|
Fan man skulle byggt om sitt avgassystem till 3" med hjälp av ett Y-pipe... undrar om det finns färdiga till E28 dvs 535:orna... är itne så händig med svetsen så det kanske blir svårt att göra ett själv... _____________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.