|
|
|
|---|---|
The_Skygazer |
Har en liten fundering. Min servo är ofta tung när det är kallt ute i ca 2 sek efter jag startat motorn. Normalt eller? Stöter aldrig på det när det är över +5 grader varmt. Inget som direkt stör mig , men jag undrar lite bara. Kan det vara så att servooljan måste hinna bli lite varm innan den sätter igång? Annars är allt topp. Hepp o hoj så länge. |
|
det är normalt, men du kan prova byta ut oljan i servon, det borde hjälpa. //Pajala ************ * BMW SAME * ************ |
|
|
Jepp.. Känner igen det. Kolla oljenivån och/eller byt. Kan hjälpa. |
|
| Byt olja, om den är importerad så är det inte samma olja som vi har här i sverige.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det ska vara den olja som står på locket dvs Pentosin CHF 11 S i de allra flesta fall.Ingen skillnad på oljan vara sig bilen är importerad eller ej. MVH Hasso Länk |
|
Är det något ,man kan göra själv utan större ingrepp? och vad kostar oljan till detta tro? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ca 100 spänn litern hos BMW, är lite skeptisk att det ska göra nån skillnad om man byter eller ej. MVH Hasso Länk |
|
Ett bra sätt är att lukta på oljan, luktar det bränt så är oljan dålig, byt ut den. //Pajala ************ * BMW SAME * ************ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.