AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
573

Vann inne i bilen

Når jeg vasket bilen innvendig for noen uker siden så oppdaget jeg at det var fuktig under gummimatten i baksetet på høyre side. Hele isoleringsmatten som lå under gummimatten var fuktig. Jeg tenkte ikke så mye over det, og la en flaske under der slik at det kom til luft og det tørket. I dag merket jeg at det hadde samlet seg vann der igjen. Tydelig at det sniker seg inn ett eller annet sted, og jeg aner ikke hvor! Noen som har hatt samme problemet? Jeg har sjekka under bilen, men har ikke funnet rusthull (men jeg vet heller ikke hvor det er veiktig å se etter).

En annen ting; Det er en del overflaterust under bilen, som enda ikke er noe farlig, men som kommer til å bli det snart om jeg ikke gjør noe med det (Bak bakskjermen, litt langs skjemkantene, og så videre). Hva slags kjemikalier kan dere anbefale å bruke på det?

Takk på forhånd
Ingen som vet?
ant
jag har samma problem.
förast trodde jag att det kom från ett rosthål framme vid a-stolpen, vilket för övrigt verkar vara standard på e30. det har jag åtgärdat men fortfarande kommer det vatten som lägger sig i golvbrunnarna vid baksätet.
nån som vet hur vattnet kan tänkas komma in i bilen?

======
Länk
W
187
W
BMW 316 -89
Under bilen sitter det ganska stora runda brickor (4st) dessa är för avtappning av vatten. Men dom kan om dom sitter löst också släppa in vatten.

Jag tog och drog en silicon sträng runt dom för att hålla tätt.

Mvh Martin
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag misstänker att vattnet kommer från dörrarna!

Mellan dörrsidan och dörren sitter det en fuktspärr som består av ett platskikt.

Om plasten släpper så rinner vattnet in på fel sida och rinner in i bilen via dörrsidan i stället för att dräneras ut genom de små hålen i dörrens nederkant.

Kan även vara så att dräneringshålen i dörrens nederkant är igensatta!

Mvh
ant
W: Dom hålen under bilen trodde jag också att det var först. men jag tätade dom med karosserikitt och vattnet fortsatte att komma in. så dom kan det inte vara.

Johan B: det där tål nog att kollas upp. jag ska se över det imorgon.

======
Länk
takker for flere gode tips, får ut å sjekke litt nøyere under bilen i løpet av helgen =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.