AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.533

tona bakljusen

in
124
insomniac
323i Exclusive -86
jag vill tona bakljusen mörka. tycker det kostar för mycket att köpa nya svarta bakljus. nån som har erfaenhet eller tips om toning? vad är bäst att använda, toningsfilm, toningsspray, toningsfärg eller nåt annat? vill helst ha lagliga bakljus och det är väl ett problem när man tonar själv. Har hört att mekonomens toningsfärg/spray ska vara laglig att använda... nån som vet??
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Finns en del att läsa på:

Länk

//H

Bilen ==>> Länk
skucku
Använd spray, spraya tunna tunna lager och låt det torka så blir det skitbra. Färgen rinner väldigt lätt!

//David
Visa användare
130
Eber
325i -87
Att överhuvudtaget ändra bakljusen på något vis från standardutföranden är mig veterligen förbjudet, åkte nämligen dit på det senast för någon månad sedan. Besiktning och skarpögda poliser är alltså ett problem, men vad gör man inte för sin pärla? :)

Jag rekommenderar dessutom skarpt att använda något som går bort lätt då du ska besiktiga, jag gjorde nämligen det idag och fick skrapa bort jävligt hårt åtsittande toningsfilm av något slag (förre ägarens) med kniv, för att slippa en onödig tvåa.

Provade med allt från lacknafta till rakblad, men inget hjälpte förutom en vass kniv :/
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
När jag tonade bakljusen på min 323á så använde jag mekonomens färg. Väldig enkelt att ta bort med tex aceton och det skadar *inte* plasten.

//H

Bilen ==>> Länk
mekonomens färg är superbra!! lätt å få bra....
men ja skulle rekomendera att man köper en ny uppsättning me baklysen som man inte tonar,är bara byta då när man ska in på bes lr om polisen blir lite tvär...begangnade baklysen ksotar bara några 100 lappar
**
153
**Bure
520da Touring-06
750ial-89
På d flesta ställen de säljer toningsfärg har de en avtagningsspray.
Har använt den flera gånger funkar perfekt.
Det är Duplicolor på färgen jag använt.
Den fanns på Mekonomen innan.

M.V.H
Tommy
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Inte nyttigt med aceton på bakljusen... Plasten blir spröd och spricker.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.