|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har installerat stora datorn i en E30 320i 89:a. Är det svårt? Är det samma dator som i E28:an? Mvh joakim | |
mackan325 |
Ja det går bra men du behöver: -Datorn -Kabelstam mot bilens DME och huvudinstrument -Gong -Blinkersspak om du vill kunna köra datorn från den -Ett relä + byglar etc att montera det med Delarna är samma för E24/28/30 och kan alltså plockas från endera modell. Kablestammen bör nog komma från en E30 dock. |
|
Tack för svaret mackan325 /jocke |
|
mackan325 |
Jag har en datorenhet men inte något av de andra prylarna om du är intresserad. Vet inte om jag kommer att orka fixa resten och installera.... |
|
Själva datorenheten e ju självklart inte den samma... lite annat utförande och annan placering men samma funktioner som i e28:an... MEN, OBS, KOM IHÅG: att på baksidan av färddatorn finns en motorkod som anger vad du har för motor så att datorn räknar rätt, så om du tar datorn ur en 325:a så räknar den inte rätt i din 320i!!! Men, denna är relativt lätt att byta, men lite värre å få tag på... om du trycker på 100 å 1 samtidigt bör du se en typkod i displayen som anger vad den motorkoden ger för information om vad för motor den tror du har... min 320i -87 har typkod 3.2 å en 325i -87 bör ha 3.12, vet inte om 320i -89 har samma forfarande... Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
|
Ursäkta, e28:ans ser kanshe lika ut ändå jo... men kolla här så ser du vad du ska för typkod: www.multi.fi/~air/bmw/obc2/kodier1.jpg eller kodier2.jpg Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
|
P.S. Å min hade tydligen 3.5, kom ihåg fel, om du ser på tabellen... =) Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
mackan325 |
Datorn i E24/28/30 är samma och heter 65 81 1 386 395 i engelskspråkigt utförande. Kodpluggen till en M30B35 heter 65 81 1 375 818, en M20B25 behöver ingen plugg såtillvida den inte saknar kat. Allt enligt ETK'n. |
|
Ok tack för all svar Gillar orden "Bilen före bruden" /Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.