|
|
|
|---|---|
|
Hallåj igen! Har suttit och kollat en del på mobile.de. Jag gjorde en sökning på BMW 528 i Tyskland, max 15000 mil, klimatanläggning och automat. Jag hittade en hel del, blan annat en touring -97 med 13300 mil på mätaren. Den ser verkligen kalasfin ut på bilderna. Dessutom har den navigeringsutrustning och feta och fina hjul. Ni hittar den på: Länk (vet inte om den här jättelänken kommer att fungera) Pris: 115667 riksdaler! En dum fråga, skall en sådan bil inte kosta mer i Tyskland? Nu begriper till och med jag att man via de knapphändiga uppgifter man får från mobile.de inte kan avgöra om bilen är "äkta" eller om det är ett nödtorftigt uppspacklat vrak med 85000 mil verklig körsträcka. Om vi utgår från att allt är ockej med bilen, är det ett rimligt pris eller är det ett fynd? Man kan ju bli lätt paranoid när man hör talas om alla som blivit lurade. Många får väl skylla sig själva, men det är så lätta att bli lurad. "Orbes volantes existare" | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är väl ett rimligt pris för en vit bil :) Priserna sjunker ganska fort även i Sverige just nu. Och det är väl lesingbytesdags för typ 98-99,med en 13-14 tusen på mätaren och då blir en ju en del bilar som ska säljas av i Tyskland.Tillgång och efterfrågan styr ju prissättningen. och ingen bil är ju egentligen värd mera än någon vill betala för den. MVH Hasso Länk |
|
Magkänslan plingar för mig, varför? Säljaren har 177, dvs mobilnummer och ingen fast tfn angiven. Nu kan jag ha fel men det är en av triggerpunkterna när jag tidigare försökt bedömma seriösiteten hos diverse begbilar. Dock det är ju en beggad bil man säljer, bäst är nog att kika på den i verkligheten. Jag skulle inte välja denna då vitt antagligen inte är lättsålt den dag det är dags för byte. Asken |
|
|
Jag kan inte säga något om denna bilen men jag tycker att E39t ser riktigt fräck ut i vitt. Kan inte vara vanligt och då blir det ju lite ballhetsfaktor på det hela. Mvh. Micke Länk |
|
|
Jag såg det med, det med nummret verkar skummt, bättre ta kontakt med säljaren och eventuelt be hans riktiga hemnummer. Sen är du så att bilen är nog svårsåld på grund av färgen....då blir priset lägre... håller med Hasso O Asken! Lycka till.... MvH Bmw 4-ever |
|
|
ovanligt med vit färg så why not, 2 värdet är inte det bästa just nu och priserna rasar. Snart kommer nya 5 serien så priserna lär rasa ännu mer:-)) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är faktiskt inte så tokigt med en vit touring, det rullar en här i Ö-o.+ ett par sedaner Det är ju både ovanligt och vitt är ju aldrig fult på en bil egentligen men lite modebetonat, kolla slutet av 80 och början på 90 talsbilarna var och varannan bil var vit oavsett märke.Såg en annons på en pippigul E39 igår nånstans (M-pkt),gult är den färg som minskar andrahandsvärdet mest genom tiderna och jag tror att det fortfarande står sig. Och vitt är grymt att hålla rent och snyggt.En skitig vit bil ser dubbelt så skitig ut bara för den är vit. MVH Hasso Länk |
|
Herrgårdsvagnen gör sig i vitt tycker jag. Den ger ett liten kantigare intryck än sedan-modellen, och det passar bättre i vitt tycker jag. Men vem blir glad av att se en vit Toyota Corolla (i och för sig en bra bil)..? Jag är väl inte benägen att köpa en bil just idag, jag vill vänta tills efter nyår för då vet jag hur det blir med mitt jobb. Men alla mätare indikerar på att det blir en annan bil efter nyår :-) Det är rätt skönt att inte göra sig någon brådska. Dessutom är det väl fortfarande köparens marknad, det finns rätt gott om begagnade BMW 5-serien till salu, både i Tyskland och i Sverige. Så med andra ord, en till synes fin 528 iA -97 med 13000 mil bakom sig och som kostar under 120000:- behöver inte vara skum. Naturligtvis måste man ju kolla upp allting, men det kan också röra sig om ett normalt bra pris med andra ord. Min kollega köpte en Mercedes E320 -98 av en akturiserad Audi-handlare i Tyskriket. Han var förbi en dito Mercedes-handlare och fick bilen uppkollad. De slog in chassienummret i datorn och kollade i en databas och fick fram at den var servad enligt konstens alla regler. Jag vet att detta även går att göra med BMW. Men detta är väl bara under förutsättning att den servats hos en akturiserad BMW-verkstad. Eller har även mindre, och säkert minst lika duktiga, verkstäder denna möjlighet att lägga in dessa livsviktiga uppgifter i databasen? Kanske en dum fråga, men ändå... "Orbes volantes existare" |
|
|
Jag har haft tre vita bilar så jag vet vilket slit det är för att hålla skiten borta. Mvh. Micke Länk |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
vit, ja det kan var snyggt när det är rent, men det är ju ca 5min efter man tvättat den... och tyvärr ingen mer, om man inte ska ha den i garage.. Köp silver, så slipper du tvätta ;) |
Peppes |
Jag tycker att vita bilar kan vara grymmt snygga. Speciellt om de är av lite större modell, som det e-39. Farsan har en vit A**i a6 och den ser väldigt fräck ut i vit...men som sakt blir mycket tvättande. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.