|
Sida 9 av 21
|
|
|---|---|
Oakman |
0 fortkörningar, har haft kortet i en månad :DD ----- // Olof |
changco |
2fortköringar, många andra böter för tex dimljus, slitna bakdäck, kört på fel gata vid fel tillfälle, + en massa p-böter men det är inte mitt fel utan hyresvärden, finns inga p-platser som är under uppsikt, man vill ju inte ställa pärlan där ingen ser, då har man inga fäljar och om det vill sig illa ingen bil :( |
Perkka |
Fick 2st parkeringsböter nu i sommar inom ca 2 veckor =/ Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
jag satsar på indraget körkort direkt :-) 2mån med 2000:- i böter oxå. plus en bot för dimljus på kvällen 800:- och en p-bot på 300:- Diesel-räsern |
|
NOLL7NOLL |
0 st Stannad 2 ggr men klarat mig med upplysning om att man inte får köra för fort. |
|
0. Det er en adskilt 4-felts 60-vei hvor jeg lå i 80+ km/t hjem fra jobben hver eneste kveld i ca 8 måneder. En kveld fikk jeg melding, og ettersom jeg var opptatt med å se på tlf bremset jeg ned til ca 50-60 og passerte deretter tre poliser (med 1 stk laser) som sto bak et busskur. Nesten like tur som å vinne i lotto. |
|
|
Inga fortkörningar alls hittils..ta i trä =) Fick första parkeringsbötern idag..tänkte inte ens på att jag var tvungen att betala där jag stod. =/ //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Torskade igår för första gången:( 111km/h på 90 väg. På vägen mellan Finspång och Norrköping. Är nu 1400:- fattigare. Tur var väl att jag inte åkte dit i söndags. Hakade på en SL55 AMG mellan Nyköping och Norrköping. Då hade dom väl låst in mig i Sibirien i minst 2 år :) //Marin |
|
|
13st/3varningar en gång över 30km för fort men den trevliga konstapeln sänkte till 30km så jag skulle komma hem det var utanför Göteborg och jag har 145mil hem därifrån.Jag har även åkt 3ggr i tyskland men då har jag klarat mig med tillsägelse fast jag har inte låtsas förstå vad dom sa. Fråga först och du får många svar. _______ Länk |
|
|
Torskade för ca 2 veckor sedan efter att ha ägt bilen i knappt 3 veckor. 97 km/h på 70 sträcka utanför Solvalla i västra Stockholm. Inte f-n åkte man dit när man ägde M3! Ironi kallas det väl? *Best Man Wins* Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
Måsen |
Fortkörning 2ggr, kanske 3 Bältet 2,5 ggr Flygande besiktning 2ggr Stopplikt 1 ggr Parkering 2 ggr Har blivit stoppad ytterligare ca 5 ggr, utan anmärkning Obs Har haft dåliga ursäkter varje gång, utan resultat tyvärr. Fått brev från länstyrelsen 2ggr, cheriffen som tog mig förra veckan trodde nog att det skulle komma ett till snart :-( Jag har dock kört ca 5000 mil/år, i snart 14 år |
|
Slå den här ! 62 kmh på Norr Mälarstrand (max 50 kmh) !!!!! Enda gången på 18 år bakom ratten å då va det knappt mätbart. Dom fånarna berdrev utblidning i bötesskrivande !!!! Ett gäng aspiranter stod i kö vid en radiobil och blev tilldelade en hastighet och ett reg nr sen va det bara att gå och skriva. Hade jag inte haft chefen i bilen had dom nog låst in mej för både det ena och andra. På väg hem genom DK me 323:a i fredags så gled det upp en Polishoj å vinkade att vi skulle ta ner farten, som va 140 kmh med farthållarens hjälp och sen bara försvan han upp på nästa avfart, gissa om vi andades ut då. Han orkade väl inte befatta sej me mina tillfälliga tyska skyltar misstänker jag. |
|
|
hej jag har blivit av med körkortet 2gg tävla med en civil polis drog för bi i 160 på en 90 väg o forsatte tills jag tröttna, sen har jag åkt på en olovlig nar jag hade indraget körkort det e inte kul man kan inte sluta att gasa med sin bimmer det vet ni ju. kör försiktigt alla det går inte att köpa ett nytt liv men ett nytt körkort o bil går att ersätta. |
|
|
131kmh i medelhatighet på 90 väg lappen rök i 3 månader + 2000kr i böter , det är det enda. MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
|
"Bara" 2 fortkörnings böter och blygsamma 75 p-böter för mig:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
Måsen |
Nu kom brevet från Länstyrelsen, det goda är väl att jag fick behålla lappen, mindre roligt är varningen som varar i 2 år. Minsta förseelse under den tiden resulterar i indraget körkort, snacka om omöjlig uppgift... |
|
4st, vid 3 av dessa tillfällen skulle kk:et ha rykt om jag inte hade nekat till den uppmätta hastigheten. Erkände bara 29km/h fortkörning vid dessa tillfällen. ;) You get.. what you ask for. |
|
|
2*65km/h varav den senaste i lördags. samma snut som tog mig i januari. men nu ska bilen ställas av så nu slipper jag dom i 5 månader:) |
|
patrick0209 |
hej faktist ingen på bil men på cyckel har jag fått fortkörningsböter men 6km/h över det var 30km/H där jag körde i malm i stadsdelen kirsebegs där jag bor fick 100 kr i böter MVH Patrick |
|
patrick0209, Hoppas att du skojar... Tyvärr får ju polisen ta "fortkörare" på cykel, men jag har aldrig hört talas om att det skulle ha skett i verkligheten. Måste ha varit mycket sysslolösa poliser... Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.