AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.626

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 8 av 21
Pe
159
Pechy
325 iM -89
Hade precis varit o hämtat nya bilen när jag ska testa å gasa ur den på 2:ans växel..hinner upp te 80-85 när en blåklädd gubbe ställer sig i vägen å vinkar..jaha nu drar dom körkortet tänker jag(var på 50-väg)men han var snäll å skrev bötern på 65km/h så det blev "bara"1200:- ....
körde förbi ett skåp i 200km/h för ett halvår sen me men d var nog inte på!TUR
Blivit av med lappen 2 ggr. Varit slarvig som fan i mina unga år.
Första gången stoppade dom lasern vid 100km/h när jag och en kompis kom sida vid sida på en 50 sträcka mitt i Uppsala (prövotid dessutom). 4 mån spärrtid och 1000:- i böter.

Andra gången stoppade der polizei lasern vid 136 km/h på 70 sträcka mitt ute på virsan vid Skokloster. Samma visa där, prövotid.

Nu är jag inne på mitt tredje körkort, prövotiden har gått ut för ett tag sen nu och har aldrig ens blivit stoppad i rutinkontroll...Tilläggas kanske att jag e lite äldre nu och inte kör som en dåre längre.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Faktiskt inte en enda.... men det var nära ett par gånger....

låg bakom en vit skåpbil på en 50 väg, men den här skåpbilen körde verkligen konstigt... pendlade mellan 30 och 40 i hastighet vilket gjorde mig irriterad så jag petade i 2:an och drog på samtidigt som jag gjorde en snäv omkörning av bilen... bara för att demonstrera mitt missnöje så lät jag bilen varva ut på 2:an...

tittar i backspegel så ser jag att skåpbilen kommer med fart.... när den kommer närmare så ser jag att det står POLIS på huven med blå bokstäver (bilen var f ö helt vit och saknade sirener).... jag blir stannad och får en smärre utskällning innan de kör iväg.... sen var det jag som låg i 30 hela vägen...

en annan gång så låg i "för hög fart" (läs bli av med kortet fort) när jag mötte en polis bil på vägen, så fort jag passerat polisbilen så gör denne en U-sväng och kör ikapp.... sen slipstreamade den polisbilen bakom mig i minst 10 minuter innan den gav upp.... snacka om uppkörning... :-)

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
"a
104
"aka"
325i Cab -94
ZERO
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
inga fortkörningsböter, men en liten fin olovligkörning har jag lyckats skrapa ihop :)

//Nord
Ingen än så länge, peppar peppar..

Mvh / Malte
Fick 1200 på E-6 mellan Malmö och Trelleborg i frugans Suzuki swift -87.

Blev filmad från mobilia till Vellinge, med avräkningar och rabatter ( hade inge bälte heller ) 122Km/h i snitt.

Inte illa med en 1200 cm3 motor :-)

Tur att man inte körde sin egen bil den dagen.....

Nisse
Länk
John Carlsson
1992 klarade körkortet med 0,13 km/h på 90 väg samtidigt som jag körde om på heldragen linje blev rabbaterade böter på 2000kr

1992 följde trafikrytmen i Centrala GBG, vilket retade en civilpolis motorcykel 1200 kr

1997 hade bråttom till jobbet i regn men förövrigt tom väg, körde så fort som gick under de usla förhållandena som var. Resultat en polis som körde så mkt han kunde i 2 mil för att komma ikapp samt att jag blev av med körkortet i 3 månader. Fick inte ens köra bilen till polissationen.

2001 Nära Husqvarna mitt på dagen råkade jag vara den i strömmen av bilar som stack ut, vilket innebar 1200 kr, dessa poliser var dock oerhört trevliga så jag kunde leva med det.

2003 på väg hem och kör genom Örebro kommer in i hög hastighet och följer sedan rytmen 115 km/h polisen som ser mig bromsa in har dock bestämt sig för att sätta dit mig så det blir 115 km/h på 90 väg.

Har kört riktigt friskt emellanåt och blivit stoppad av mötande polis när jag marschade 220 km/h på tom väg mellan Skövde - Mariestad, vilket inte var särskilt uppskattat.

Min princip är att på tom väg så kan man defenitivt ligga mellan 130 - 150 km/h, förövrigt brukar jag följa trafikrytmen.

Håller hårt på att man bör öka alkoholkontrollerna.
Visa användare
76
Speeedy
Audi a6 avant -13
Mb 200kompressor -04
1... rejäl. 2000-05-10

134km/h på 80-sträcka (norge)

Straff i sverige: Indraget körkort i 4 mån (helt ok, har ju alltid ett extra :-))
Straff i norge: Villkorlig dom i 2år, minst 15dagars fängelse om nytt brott begås inom dessa 2år, sist men inte minst 7000:- Nok i böter (närmare 8000:- svenska kr med dåvarande kurs)

Har klarat mig ganska bra med tanke på ca50.000 mil på vägarna

Bmw-boy
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Uppdatering:

Fick en till förra veckan. 138 km/h på E4.
Snuten stod vid herrbeta rastplats långt i på påfarten med videokameran på. Började klocka mej när jag blåste förbi. Kom ifatt vid norsholm. Vet inte hur många gånger han upprepade att jag hade en otrolig tur som klarade körkortet. Jag är dock lite orolig att det ska dimpa ner ett brev från länsstyrelsen eftersom jag varit utan kortet tidigare när jag i nov. 2001 körde 145 km/h på samma motorväg.

Undrar förresten om man kan få kopia på videofilmen.
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
120 på 90-väg 1994
157 på 110-väg 1995.

Nuförtiden kör jag alltid lugnt... ;-)
Soligt ute och vägen krokig, en 90-väg, och jag kör i 150. Så ser jag något blått och vitt (stillastående) vid vägkanten precis efter jag passerat en kurva. inom ett antal få sekunder var 100 m bakom. Jag bromsar ner till 90 och använder farthållaren. Han fälje efter mig i en mil för att se om jag ner till 70 och 50 vilket jag gjorde. På så sätt blev jag inte stoppad.
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
1 st 119km/h på 90-väg.1600kr kostade det. Tillochmed polisen var förvånad att det var min första!! Har klarat mig i 13år!

M3-97
kn
310
knudi
535i -92
103 på 70väg fick 1200 i böter och cykla 2 månader.
körde ca 120 men såg nåt vid sidan av vägen längre fram så ja dutta på bromsen o fick ner farten lite. hade solfan i ögonen.
o inte har man lärt sig av det heller

200km/h-50km/h på 1s
Länk
Sc
15
Scoobydoo
320i Touring -96
En enda på 8 år. Men den va dock på dagen som prövotiden gick ut. 116km/h på 90 väg. 1200:- blev resultatet och en bläck plump i protokollet..

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
0

Mvh/ Daniel

Länk
Beeemer 325
inkasserade min 8e igår och 3e böteslappen i år 83kmh på en 70 sträcka utan bilar...lite töntigt tyckte jag
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag har fått 2 st sedan i våras, så nu hänger lappen ganska löst om det blir en tredje gång inom 2 år.

__
Länk
Hur lång tid tar det innan böterna preskriberas?
9k
11
9kt16
528i-86
Jag slutade räkna.
Blev av med lappen när jag hade 125a
Blev av med lappen när jag hade en RD 500
Blev av med lappen i en SAAB
Blev av med lappen i en BMW.
Sen 8 fortkörnings böter efter det
har nog sammanlagt kört en si så där 400km för fort
Hmmmmmmmm INGET jag är stolt över inget jag rekomendrérar då det är KALLT att cykla =(

Mvh BJÖRN

Kör SAAB på sommaren snabbaste bilen med framkrafs samt 4 hjulbultar.Nån som vill Rejsa?????=)
297hk/485nm@6200rpm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.