AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.605

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 7 av 21
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
1 st. Såg inte polisen, farlig polis när dem står klädda i svart och ser ut som en skugga från träden, en sen kväll men låg sol.

fick böter 116 Km/h på 90 väg. Min första böter. Troddde det skulle bli svindyrt. så fick jag böter på 1.200 SEK då skrattade jag åt han och sa var det inte dyrare än så hära! Fan vad grinig han blev! Fick gå ut bilden och dem vände och kröp under bildenf ör att finan fel. Men tyvärr så fann dem inget. jag bara log och åkte därifrån!
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
FAAAN! Här stoltserar man med att ha klarat sig undan farbror blå så åker man dit!
Tog en sväng med cabben i går och blev givetvis invinkad till kontroll me blåsning o hela köret inga problem givetvis , men inget bälte på = 600:- till staten, störande , när man glidit fram i ca 10 km/h....
Jirar
Åkte fast i söndags morse när jag åkte på Essinge leden på väg till jobbet 116km på 70 väg.
Lappen försvann direkt 2000kr i böter ,och nu en väntan på hur länge dom drar in körkortet.

Suck!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
0

Mvh/ Daniel

Länk
X-
375
X-ray
325i -87
900 svenska riksdaler, indraget körkort - 6månader. 80km (enligt polisen) på 90-väg med A-traktor. Tävla med 740TiC (inga problem i accet) Förbannad civil-peke efter mej hela tiden. bara tacka o bocka för böter m.m.

I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool!
Hummmm.
Det är inte populärt att åka i 75 på 50-väg.
Fick bistert erfara det i eftermiddags. Pris på den resan blev 1600:-
Men det var det värt... Jag träffade en liten söt fågel som räddade dagen ändå. :-)

_____
Micke
Karlskrona POWER meet 03-06-08
Länk
To
36
Tobbe_M3
M3 Köhler Racing -93
330dA Touring -09
VW Golf VR6 Syncro -97
Jag åkte dit en gång när jag va 19-20 nånting, 74km/h på 50 väg.
Efter den gången har jag inte stannat, det är stora tunga bilar dom har polisen så det ska mycket till om dom ska hänga på.
Med min förra Bil en Kadett GSi 16V med Koni dämpare och lite trim hade dom ingen chans mot och jag bjöd upp flera ggr.

-=Inget Pys Bara Mys=-
rsarits
En enda böter efter 18år och många, många tusen mil bakom ratten.

Micke
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
0 i Sverige
2 i USA på samma dag. Hade hyrt en Mustang GT och körde runt billigt 25$ styck.
3 i Saudi Arabien Också billigt ca 500 kr för att ha kört 210 km/h på motorvägen
1 i Bahrain dyr 2500 kr men jag hade en öl i näven 10 min efter jag hade fått böterna(Ingen öl/sprit i Saudi men i Bahrain får man supa)

Ett antal p-botar, mest i jobbet.

MVH

Tobbe
|Oo=00=oO|
1

Udo Dirkelsniff
5-6 st
Slapp dock den värsta någonsin: 220 på motorvägen utanför Åstorp! Behöll kortet samt inga böter! - Svenskt rekord i dumhet/tur?
Mi
123
Midas
330i -05
min första kontakt med en beemer resulterade i ett indraget körkort. fick låna en 83:as 323:a och hade lite bråttom

det var precis när lasern kommit och då kunde dom ju stå över allt behövdes ingen raksträcka som förut

var folktomt för tillfället övergång från 70 - 50 väg höll förståss 86 när han tog mig =(

//Micke
be
250
benny
535im-86
1 st på auotobahn med volvo 340-89 hyrbil! Jag flöt med i trafiken när det plötsligt dyker upp en golfGTi i backspegeln som va sänkt, feta fälgar,svarta rutor och stora kjolpaketet nu jävlar tänkte jag så jag trampa ner pedalen o lät den stanna där golfen låg slickad i arslet hela tiden vi körde så kanske en mil tills golfen tröttnade och körde upp jämnsides o vinka med en spade o ville att jag skulle stanna o så fick det bli sen vart jag dirigerad till golfens förarstol sen fick jag se en video med en dåre som körde som en pundare mellan 130-170 blås på 80 väg tror jag det va. Dom snodde tusen spänn av mej vid vägkanten + att jag fick me mej en böteslapp till för tusingen räckte inte.Det va min första resa på auotbahn

mvh.benny
da
111
davidvpt
BMW 320ik -88
Har inte nån bot i bagaget än men efter att min fasters man åkte på 1200 spänn för 104 på 90-väg nu i veckan så har jag lugnat mig lite.

Körde hem från Tjockhult ett halvår efter att jag fått lappen och höll väl 150+ på E4 utanför Norrköping. En målad bil glider ut längs en påfart samtidigt som jag passerar, men jag hinner sakta in samtidigt som han accelererar så jag klarade mig. Han låg bakom en bra stund innan han tyckte att han hade gjort intryck på mig (jag höll kanske 120 men det vill han inte ta mig för) och han gled av två avfarter senare.

När jag övningskörde återkallade länsstyrelsen tillfälligt lappen för min far (på samma sträcka som de gav min fasters man böter), då passade han lämpligt nog på att lämna in bilen på trimning ;)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Vart stoppad 200 meter efter en rondell i Linköping , polisbilen står med blåljus på och när jag hissar ner rutan säger snuten :

"Sådana här jävla kokainslädar skall man ta det jävligt lugnt med !!! "

Otrevlig polis och på sin extrema höjd höll jag 55 kmh på 50 väg..
Kan ju inte vara olagligt att hålla 50 genom en rondell utan andra bilar om det nu är 50 väg ?

Fattade inte riktigt vad han egentligen ville... fortkörning var det ju inte tal om och det sa han heller inget om.. men att kalla min gamla bil för kokainsläde är ju inte särskilt trevligt.

"e32 annars är jag hellre utan"
själv blev jag en gång förra året riktigt förbannad på en snut då han stannade mig och utan anledning började syna bilen från vatrenda hörn, kolla däcken osv som om den varit efterlyst. Frågade vad det var frågan om och han började helt plötsligt och utan anledning att kasta ur sig en massa vansinnigheter i stil med att jag minsann inte skall käfta emot, att han vet att sådana som jag är minsann kriminella annars skulle jag inte ha råd med en sådan lyxbil etc. Till slut fick jag nog och bad honom fara åt helvete och jaga Palme-mördare istället för att trakasera vanliga bilister som inte gjort sig skyldiga till något. USH, mycket kan jag tåla men inte när någon helt obefogat insinuerar att jag skulle vara kriminell.

/D
1 hittils.93 på 70-väg i en Renault Kangoo (budbil) förbi en mörkblå Saab 9/5 med mörka rutor.1400kr kostade det äventyret. Stressigt jobb var visst ingen förmildrande omständighet.

Åkte hoj i mina tidiga år!!!
Pga, dessa fartvidunder så har jag varit av med kortet 2 gånger och betalt in över 16,000:- i böter.. (dagsböter)
Även om man lyckas åka ifrån dem då och då,,,
Allt detta på grund av motorcyckel....
Motorcyckel är inte bra!!

Sedan så har bankörning varit ett väldigt bra medel mot blyfot på allmän väg..
Nu har mitt sinne på vägen lugnats av betydligt,, men jag tror att det har o göra med ansvaret av att vara förälder med!

Idag skäms jag för detta...
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Åkte på min första (förhoppningsvis sista) fortkörning i midsommar I Estland av alla ställen. 85 km/h på 50 sträcka. Skyltningen är lite annorlunda där tydligen. Det var en 70 väg men
det kom en korsning + ett litet samhälle, ett hus, det fanns dock ingen 50 skylt. Påtalade detta för farbror blå och även att det inte fanns någon tavla vid gränsen som talade om vad för hastigheter som gällde, bilbälten, lyse på dagen mm. Dom sänkte då böterna
från 3000 estniska kronor till 900 estniska= ca 550 sek.
Fick 15 dgr på mig att betala.
Jag undrar vad som händer om man inte betalar, blir man prickad i något register och inte insläppt nästa gång man åker dit.

Mackan

Det satt ingen 50 skylt på s
DollarMårten>>>Var lugn, det kommer inte att hända något om du väljer att inte betala böterna. Har ett flertal inbetalningskort från den polska farbror batong som jag ej betalat och aldrig fått problem vid gränsen.

/D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.