AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.630

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 6 av 21
Visste Ni att man hamnar i polisens straffregister över så ringa brott som hastighetsöverträdelser. Blev lite häpen när jag begärde ett utdrag ur polisregistret över förteckningen av mina "aktiviteter" genom åren.

/D

Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
andreasen:

Du kan vara lugn. Din dag kommer.........
bo
282
bobbby
320i -91
Ingen böter än men har varit nära en gång. På väg hem ifrån Lund och körde mot Dalby. Där stod dom på 70 sträckan precis innan det är 90. Jag håll redan 90 men där var inte någon som stoppade mig som tur var. Man måste ha lite tur också.

Bobby
Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
1 Misstänkt grov vårdslöshet i trafik... = Smällde min första bil mot ett träd, trädet fanns på en åker, åkern fanns på andra sidan ett taggtråds stängsel som var på fel sida om ett krondike. Hade haft körkort i 2 timmar... Fick som tur va bort bilen innan polisen hann till platsen. Lärde mig mkt denn dagen...

1 Misstänkt smitning = Var helt oskyldig & blev efter tekninsk undersökning friad.

1 Böter för färd med dimmljusen på.

15 (ca) utskällningar för felaktigt trafikbetende när man va 18-19 år...

1 Böter för saknad regplåt.

1 Fortkörning, 23 december 23.30. 1999 E4:an genom Norrköping sveriges polistätaste 90 sträcka. Fick den nedskriven till 119 km/h så kortet fick vara kvar tillsammans med ett 1600kr inbetalningskort. Det va en mkt trevlig trafikpolis som gav mig den bästa julklappen.

Det är mitt register hos polisen... Konstigt att dom lyckades ta mig den "enda" gången jag kört för fort...

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Aldrig i Sverig konstigt nog med tanke på div sportbågar man åkt fritt och mkt bil åka men följande har hänt på 11 års åkning:

Finland utanför Helsingfors 1990 med min gamla 3.0 sa 148 på 120 väg. 1200 spänn tror jag. Civil bil

Tyskland 2000 v70 glt 168 :) på 110 begränsning på Autobahn civil polis. 320 dm

Finland igen 2002 s80 t6 124 på 80 begränsning 250 eur i böter.
Mötande civil polis med radar..............................

Till detta kommer ett antal tillsägelser men man hara haft tur.

-d
299
-dB
130i -07
65 på 50väg på väg ut ur lund kl 2 på natten
Inga böter alls :), har haft tur.
Hur länge kan man max bli av me kortet?
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
jag fick min första för nån vecka sen..var på väg hem från en kurs nere i Jönköping.. jela fin väg där.. hakade på en annan BMW... den låg i ca 170.. å jag i ca 160... skönt tänkte jag..äntligen lite fart (trots allt ca 50 mil till där jag bor).. tänkte inte mer på det...rätt va de va så la sig en Saab mellan oss..sticker ut handen mot taket.. jag tänkte..jaha..va e detta för rägers då..hehe..sen ser jag att han sätter på en blå-lampa på taket.. SHIT tänkte jag å la mig fort som faan i 110... saaben åker ikapp den andra BMWn å stoppar han.. ok tänker jag...dom skiter kanske i mig då.. men icke.. ena snuten hoppar ur å vinkar in mig... jäävlar tänker jag..nu ryker kortet... vi börjar prata å så..visar körkort..snuten säger: ja..du..du vet att du har prövotid kvar.. ja, svarade jag.. ja..vi klockade dig till 138 km/h med avrundning..så det blir böter.. 1600..

Sen säger han: hör å häpna! Ja, du kör säkert jättebra, men det e bara 110 här..å sen säger vi hejdå.. :) hehehe..
Ja du, ibland har man tur. I mitt fall då jag fick 2 st böter inom loppet av 2 veckor förra sommaren, var det samma snut som fick mig på kornen med sin radar pickadol. Gissa om han blev glad andra gången. Fly förbannad var han och föreläste om att sådana som jag minsann är deras bästa kunder (ung, med en ny och snabb bil) men är totalt respektlösa till gällande hastigheter (fuck you, tänkte jag som råkade köra 65 km/h på en 50-väg) när jag var försenad till jobbet. Roliga är de snutarna ibland:) Blev ganska irriterad på honom och tänkte nästan kontra med något i stil med att "Har ni inget bättre för Er än att trakasera bilister för så ringa förseeleser? Ut och jaga Palme-mördare istället". Jag bet mig dock i tungan till slut och körde iväg med en rivstart.

/D

Bimmer7er
Kör oftast vanlig trafikrytm dvs 10-20+, MEN... börjar tro att min högerfot lever ett eget liv, allt för ofta märker jag hur högerfoten plötsligt blir väldigt tung och liksom trycker pedalen i botten med typ 80kg tryck, och håller kvar där ett tag. Nån som haft liknande symtom? :))

Allvarligt talat så har jag bara haft 1st fortkörningsböter (1991) dvs Sanslös tur.

/// Bimmer7er
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Inte ens en parkeringsbot! Körkort sedan 93(MC)/95(bil).
Dock ett antal förmaningar angående dimljus, körstil, och regelvidrig styling.... *hehe*
Har haft en otrolig tur...(skicklighet?)
*peppar* *peppar*

Bimmer7er: känner igen ditt symptom,Tips: brukar släppa när nålen parkerat på rätt sida 200 ett tag.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Inga änn :D men som jag kör måste det komma snart... enda jag har fått är en parkeringsbot på 400 NOK..

_____
BMW är mer änn bil - Det är passion
bo
282
bobbby
320i -91
Bimmer7er: Ganska vanlig sympton

Bobby
ormen
sen -93 har jag knappast hållt en hastghetsgräns... haft tur... inte en bot..... knack...knack...

Länk
tog körkort den 11:e februari i år...har inte åkt på några böter än eller ngt sånt, dock var jag JÄVLIGT orolig en gång :)

höll 70 på 50 väg (på väg ut ur samhället, inga hus eller avfarter, ca 50 meter kvar till 70-skyltar) en saab 9-5 kombi (målad) kör ifatt skitsnabbt, lägger sig ca 2 meter bakom men börjar inte blinka eller ngt sånt! fan va rädd jag blev, saktade ner till 50...sen ville dom om, men det kom mötande..jag höll till höger och när vägen senare blev 90 så drog dom på rätt rejält, uppskattningsvis 120-130 km/h...dom hade nog bråttom till ngt annat, men fyfan va rädd jag var :)

annars har det inte hänt ngt, brukar möta polisen när jag kör...inga parkeringsböter än....jag väljer mina tillfällen när det skall gasas! helt sena nätter/tidiga morgnar med biltomma vägar ihop med några kompisar om det vill sig :)

jag kommer garanterat att få fortkörningsböter och ev. indraget kort i framtiden, så är det bara :) kör alltid lagligt på 30 och 50 vägar, på 70 vägar oxå, dock lite beroende på vägens skick och hur det ser ut runtomkring! på 90 och 110 ligger jag oftast lagligt, ibland 10 över...

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Jag har en pärm med ett hundratal förseelser i. Sen har man väl fått en så där femtio tillsägelser med alltifrån FL 12 överlass till böter för att ha cyklat för fort på Storgatan i Gamlastan till smitning till ja,ja listan kan göras lång. Har dock aldrig suttit inne. : )
sno
Inga fortkørnings, men 20tal p-bøter som jag tog under samma fjolår.
Givetvis lika måga bra ursækter, bodde på ett stælle med riktigt dåliga Parkeringsmøjligheter. Då ett føretag "paxade" trettiotal utav dem utan att anvænda sig av flertalet kokade det øver :)

Jag læste i Dagens Industri ett citat från en svensk finnansman som har sin jagga konstant parkerad på trotoaren i østermalm.
Han drog tydligen på sig høgar av lappar som han knappt orkade ta av rutan, men då en privat parkering hade kostat han runt 50k om året så gick han ændå "plus" =)
Perkka
Har blivit stoppad för fortkörning några ggr, men lyckats undvika böter.. Lite tur där, eftersom polisen aldrig "klockat" mig..

Sist det hände hade jag 70-80+ på en **-sträcka, polisen stod i korsningen jag/vi körde förbi =/.. Men bilen jag körde mot svängde av och polisen körde ikapp och stannade bara mig..

Länsman var dock mkt lugn och sansad, och det första han frågade mig var "visst går den här bilen bra?" Ehe.. Han tyckte helt enkelt att det var onödigt att köra såpass fort förbi en korsning.. Iom att t ex ett fyllo kan stappla ut på gatan utan förvarning.. Han sa även att "hade det varit på en stor och bred väg, hade det varit annorlunda"

Så ska en polis agera, istället för att skrika och gorma..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
36
gecko
318is Coupé -93
518i -95
K 1200 S -05
Jag måste ha någon enorm tur eftersom jag har fått noll stycken böter på 10 år med körkort.

Brutalizes My Wallet
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
2 st på 11 år, första var 95 då jag var sen till en begravning och den andra var nu i sommras när jag var på väg att titta på Grusses M3:a.

Mvh Abbe
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.