AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.606

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 4 av 21
Copy, jag hajar ingenting. Fick du grov vårdslöshet för att du korsade en spärrlinje på en raksträcka utan möte! Och fängelse på det! Helt sjukt.

Mina egna fortkörningar (4st):

Mars 1998: 123 på 90, indraget kk.(polispilot)
April 1999: 134 på 110.(polispilot)
April 2000: 128 på 90, indraget kk.(laser)
Maj 2002: 173 på 90, indraget kk.(polispilot)

Haft körkort i 10 år.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Ingen än så länge..ta i trä! =) och inte en enda parkeringsbot.

//Roger

---------

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Oktober 1986: 63 på 50, (radar)
Oktober 1986: 70 på 50, (radar) (tung vecka...)
April 1991: 65 på 50, (radar)
Nov 1991: 143 på 90 (då hast var sänkt på motorväg), indraget kk 2 mån(polispilot)
Feb 1999: 64 på 50, (radar)

Haft körkort i 17,5 år
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
145 km/h E4 mellan Nork-Linkp 06.25 2001-11-30 Polispilot 1800 kr + 2 mån
Snuten verkade nöjd med att värva passagerare till kollektivtrafiken.
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Fem st har det blivit på 10 år.
Senast 160 på 110-väg. Hade just monterat av laserstöraren inför besiktningen :-/
Jag har bara överträdit hastighetsbegränsningen en enda gång. Detta tillfälle i Juni 1999 så stod det precis en ordningsman norr om Nyköping och tränade, 126km/h på 110-väg hade jag i några sekunder, han plockade mig och 1000 spänn (tror jag).

Såg på hans protokoll att han plockat in folk för 118 km/h. Vad ska man säga om det?

I övrig parkerar jag nästan alltid lagligt ...

Sedan dess har jag alltid hållt hastighetsbegränsningen, eller åkt långsammare.
Ingen fortkörning, men jag träffade polisen:

Jag hade arrangerat en klubbkväll och hade kommit hem, lastat ur och var på väg att ställa tillbaka till parkeringen. Sätter mig i bilen, startar och rör mig sakta mot parkeringen. När jag åkt 10 meter framåt så rullar en bil sakta in framför mig, bakom mig har en annan bil åkt upp. Då börjar man ju fundera varför det är så livligt med trafik runt 04 en lördag.

Ut kliver en polis med ficklampa och frågar var jag bor och vill se kortet osv. De berättade att man hade span på området och därmed kontrollerade samtliga bilar som rörde sig därkring.
Skrattade ganska friskt när jag berättade för min sambo att jag precis blev stoppad av polisen.

Har även fått 3 p-böter varav 2 stycken varit felaktiga enligt mig, och därmed avskrivits.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
M-pire; yes, för att göra en lång historia med väldigt många turer kort, så var fängelse resultatet av det hela.
Jag gissar att jag är den enda i hela Sverige som dömts för en så fånig sak. P.g.a platsbrist hamnade jag dessutom på en riksanstalt, Skänninge, srax utanför Motala. Satt bland en massa rånare och mördare som trodde jag ljög när jag sa vad jag hade gjort. Alla skakade bara på huvudet och behandlade mig med stor misstänksamhet och skepsis när de väl läst domen. Jag kostade samhället c.a 1.500/dag + att jag vid tillfället drev eget som förlorade motsvarande i skatteintäkter. På ren pin kiv passade jag på att gå till tandläkaren och tog ut en uppsättning nya kläder när jag muckade.
Jag skäms inte en milimeter för det jag gjorde och vidhåller att de allra flesta har gjort värre saker i trafiken. Fick mig en rejäl lärdom om hur fantastiskt saker och ting kan fungera i Sverige och att INGENTING är att ta för givet.

Copy, X-con
E28:an
Tänk på att farbror haffa ofta står utanför E4 vid Norrköping där är det 90 som gäller på en viss vägbit dom står i både norr och södergående trafik så ta det lungt där dom är som hökar.

Ta vara på dagen =åk BMW

Mvh Thomas
E28:an
Just de jag åkte dit samma dag jag fick körkortet tur att man inte hade prövotid på 80-talet 62km/h på 50 väg ,kommer inte ihåg vad det kostade då.Åkte även in i en poliskontroll på väg höll väl en 90 km/h på 50 väg
med det var bara en nykterhets &körkortkontroll tur att dom inte hade nån laser.

Ta vara på dagen =åk BMW

Mvh Thomas
Körde (som snabbast) ca 160 km/h på 80 väg med en civilpolis efter mig... Som tur filmade han mig i ca 2 km och tog ut medelhastigheten som blev 130.3 km/h. D.v.s 0.7 km/h till så skulle det ha blivit rättegång vilket ALDRIG blir billigt eller bra (körkortet indraget i 8-10 mån) i Finland!

///Boooze

BMW Club Finland #2046
Åkte fast några veckor innan jag skulle skriva KK-provet i en Epa trecktor (jag var den enda som inte var påverkad) utan körkort och i ca 55 km/h på en 30 sträcka..

Efter 2 år så fick jag äntligen mitt kort.. Höll på att bli av med det en vecka efter jag fick kortet då jag låg i 180 km/h på en 90 väg kl 5 på morgonen.. svängde dock 1 korsning före där snutarna stod.. De kom dock efter mig och undra vad jag höll på med :)

Nu har jag kört i ca 3000 mil och har klarat mig som tur e..

Inte lätt att köra lagligt med en bil som gör 120 km/h på tvåan..

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
CoolBlue: driver du med oss? "bara överträdit hastighetsbegränsningen en enda gång" Det kan inte vara möjligt! ;)

*Best Man Wins*
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
M-Pire, jag förstod att du inte kunde hålla dig från att göra ett inlägg.....hur går det för dig killen kommer lappen snart? Hörde att du haft problem med ditt andra lite långsammare fordon :-)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Det finns en stor anledning till varför man skall inhandla en 2-hjulig snabb,lätt leksak för att slippa dessa tråkigheter med förlorat körkort osv.
Ta bladet från munnen Copy :)
Jag tycker du ska skriva hela historien om din "incident", att den är lång gör den bara än mer intressant. Så spar inte på orden utan ge oss alla fakta, turer etc.
Man kanske till och med kan lära sig något av det :-)

>Fri Fart<
Du har mail..
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
5 st har jag dragit på mig på 28 år, är inte så farligt tycker jag, när man kör 5000 mil per år.

CHS
Lite intressant att ingen har åkt fast via våra kära vägkameror...

/Jimmy
Länk
www.aspwebb.com
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Jag har inte åkt dit men, jag lånade ut min bil till en kille i norge (oslo).
Och ni som har varit i Norge där finns det nämnligen en och annan vägkameror på deras vägar.
Ett par veckor efter när man hade kommit hem från Norge, så damp det ner i brevlådan ett brev från polisen tror jag.
Det var bara och skicka inbetalningskortet till den killen så fick han betala böterna:-)))
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Fler borde som sagt åkt dit via hastighetskameror, men det kanske inte är så många när allt kommer omkring?

Själv har jag inte åkt dit för fortkörning, eller fått någon P-bot. Väljer mina gasglada tillfällen med omsorg. Har haft körkort i snart 2 år.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.