AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.607

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 3 av 21
2 st totoalt som jag drog på mig under september i år. Båda på 50 sträckorna i stan. 64 km/h första gången och 68 andra. Totalt kostade det mig 2600 i böter, suuuucckkkk.
Ett antal p-böter också.

/Dominik
Nadja
har 1...fick den på 90 väg...28 för fort enligt farbror blå i civilbilen bakom mig...1600 i böter men jag fick behålla körkortet : )

har dessutom en dom på vårdslöshet i trafik plus en MASSA parkeringsböter... : (
le
51
lee_van_cleef
Corvette -99
Åkte dit för trimmad moped 1983.. Körkort tog jag 1985 men det dröjde ända till 1999 innan jag åkte dit för fortkörning... Jag och polarn var ute och testade hans nyinköpta Porsche 944 med mig bakom ratten... Det gick som det gick och jag fick betala in en fortkörninsbot till staten...

Har blivit ett par till efter det...Men värst är alla öl som gått till parkeringsböter...
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Inget att skryta med, men jag har faktist tappat räkningen på fortkörningsböter.
Varit av med lappen 4 gånger :(

//Ticco

www.ticco.com
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Noll böter hittils, iofs bara haft körkort sen i Juli, men kör rätt fegt/väljer mina tillfällen väl så jag lär nog slippa böterna ett tag till.

En P-bot har jag dock hunnit med, men det var innan jag ens hade körkort ;)

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Inga fortkörningsböter hittills... Har haft körkortet i nästan ett år. Men har säkert haft en jäkla röta ett flertal gånger. Man hoppas bara att man slipper böter innan prövotiden är slut! Dock så har jag fått en P-bot hemma hos en polare. Han menade att det var "ok" att stå på parkeringen... Men icke! =) 300kr... men det e ju inte så farligt.

Ha det gött!

Mvh Tobias
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
opps, ja, 4 på 50 väg, och 1 på 90 väg, och 1 på 110 väg. sedan 1988.
sebbe_bmw
Jag har ett antal fortkörningar bakom mig=(

Senast för ngn månad sen så åkte kortet i en månad=)

Men men...

Sebbe
JohanOS
Teoritisk sett har jag nog varit av med kortet 8-9 ggr skulle jag gissa på. Sen är frågan hur många gånger av dom man valt att stanna på polisens tecken. *le*
diamantsvart_bmw
187 km/tim på 110 väg, lappen rök 1 mån 1200 i böter
136 km/tim på 90 väg, lappen rök 4 mån 2000 i böter
106 km/tim på 90 väg, 1000 i böter
måndags, 800 kr böter, inget bälte och hade glömt att stänga av dimljuset. körkort i snart 14 år

Snart BMW 535I med skinn
ingen än så länge....
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Hmm, har Polisen slarvat bort sitt forkörningsböter-register, och försöker nu återskapa det med denna undersökning? :)

Förresten, jag har ingen fortkörningsbot!

--------
Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :)
Min 318iS finns på Länk
Köpes: väghållningskit till min bil (maila)
Vilken motorolja anv. du? Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Aldrig en fortkörningsböter eller parkeringsböter, men
varit med om tillsägelser.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Åkte dit för en månad sen , 150 på 50 väg , var duktigt försenad till jobbet efter problem med bilen men eftersom jag mötte snuten så fick jag bara böter för jag körde med dimljus och halvljus , så nu har jag börjat planera tiden bättre... inget jag gör om frivilligt... dumt dumt...

Länk
-79
-96 (tror jag)
-00
-01
Alltså fyra mellan -77-02 (25 år)
En vart femte år...
Men jag har upptäckt många många....
Jag är en notorisk ögontjänare, haft snabba bilar o mc se'n -77.
Kör alltid efter väg, miljö, humör o passagerare..

välstämd tretummare med F1 ambitioner Länk
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
1st 1okt 1989, samma dag som de höjde bötesbeloppen. Helikopter och tidtagning, 131km/h på 110 väg mellan Kalix och Morjärv. Fick dessutom böter för felaktig färg på parkeringsljuset. Hade USA glas (helorange) på blinklyktorna på stötfångaen ppå min Volvo 164 E -73. Fick betala 1200kr totalt har jag för mig.
Efter det så har ingen lyckats mäta mig vad jag vet... har iofs kört plastraket på 2 hjul i många år men ingen har då stoppat mig.

---------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
---------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Inte en enda.

Men mågra veckor sedan blev jag omkörd av polisen när jag åkte 120 på 90 väg. Antar att han var mer sen än vad jag var...
Har bara fått en fortkörnings böter än så länge, den fick jag i mitten av 90-talet i en 740 vol..... mitt på natten i de djupa skogarna. Körde igenom ett lite samhälle på väg till landet, gick typ i 70plus där det ska vara 50. Efter att ha nekat till fortkörning kom den brev från rätten(i mån senare) att jag skulle infinna mig vid en rättegång, då tyckte jag att det var dax för mig att betala de ca:600kr som det kostade då. Nu när man har skaffat sig ett snabbare(se till vänster)fordon ökar risken avsevärt mycket mera.......

Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Senaste fortkörningen 91, renderade fängelse. Passerade utanför Eskilstuna en lördagmorgon 07.00. 90 väg, hade satt cruisern på 100, för att inte bli av med lappen:D Närmade mig ett vägarbete, där de skyltade ned farten till 50. Lördag morgon, Inga vägarbetare, raksträcka, vackert väder, inte en bil i sikte. 100 på 50-väg + att jag korsade spärrlinje med del av hjulpar = 1 månad i finkalurum + 12 månader på körkortet. Ha-ha-ha, visst är Sverige fantastiskt. Men det var en rätt kul erfarenhet (så här i efterhand)
De fick det till fortkörning och grov vårdslöshet i trafik (visat likgiltighet för andra människors liv och egendom, som det så vackert heter i lagtexten)
Jag LOVAR. Alla som har kört bil har gjort värre saker än vad jag gjorde den morgonen, men man ska ha lite flyt i rättviselotteriet.

Copy, snart gubbe med hatt.
Visa användare
77
zesy
M3 Coupé -96
528i Touring -99
523i Touring -06
En gång har jag åkt fast...122 på 90 väg i en liten renult 5:a tog mig precis i slutet av en omkörning..försökte prata med polisen att jag borde ha rätt till en omkörning, men det var lönlöst å prata med han, sur jävla gubbe...i å fe sig så är han rätt så känd här med att ligga i buskarna och skjuta...Bosse gris kallas han om nån känner igen hans namn.
Jag blev iaf av med det i två månader och 2000kr i böter.

///Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.