AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.622

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 21 av 21
Visa användare
60
Mikasa
118d -08, chippad till 120d
Av med lappen 3 ggr.
P-bot och fortkörningsböter en gång per år cirka.

Ta bort trafikpoliserna å satsa på att ta fast laserturken och
alla våldtäktsmän ist.

Vad är viktigaste ? Sätta dit Svensson eller en kriminell.

Ja, ni vet ju polisens svar.

Pengar styr samhället.

Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
En förtkörningsbot på 13 år, låg bakom ett riktigt jävla sänke som körde 45 på 30-väg. skylten var skymd. Jag höll väl strax över 40 och fick smaka böter på många hundralappar. Polisaspiranten tyckte synd om mig, hade sjukt barn i bilen och läkartid som väntade, så hon skrev med flit fel regnummer (tror jag)... efter att hon frågat befälet om man inte kunde släppa mig.

Tyvärr höll det inte, "det är du som fått boten, inte bilen" sade man på polishuset, när jag glad i hågen bad dem riva boten, så det var bara att slanta och vara glad...

Hmmm ;-)

Körkortet 1 gång, böter 3 gånger under 22 år med körkort.

2 ggr har varit på EXAKT samma ställle utanför Nyköping (att man inte lär sig?).

P-bot ca 10-11 gånger på ca 15 år i Stockholm.

Den sista boten var lite jobbig, min då 7 åriga dotter tyckte det var så dramatiskt med polisen och blåljusen att hon berättat om det för ungefär halva skolan. ;-)
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
7 st, den första 1972, den senaste daterad 1998.
Inte många poliser där jag färdas men sju fartkameror.
Mikasa, märkligt att man fortfarande hör det här gamla tjatet 2010. Hur tror du trafiksituationen skulle se ut i Sverige om vi tog bort trafikpolisen, som man redan skurit ned på enormt jämfört med bara 10 år sedan. Tänk på hur många mil man kör och hur ofta det är någon kontroll. Alltför sällan.

Pengar styr samhället? Tror du det är en plusaffär att ha poliser som står och skjuter laser eller? Möjligtvis kanske det går på ett ut när du räknat vad polisernas löner, arbetsgivaravgifter och kostnader för fordon och lasermätare betalats.

Polisen är hårt styrda uppifrån. Ytterst så är det ju riksdagen, framröstat av folket, som bestämmer vad polisen skall göra. Polisen skall göra ett visst antal alkoholutandningsprov och rapportera ett visst antal trafikbrott, så de har inget val.

Betänk sen att närmare 400 människor dör i trafiken varje år, medan "bara" 90-100 personer mördas per år. Så vilket polisarbete som räddar flest liv är ju lätt att se. Polisen som helhet lägger trots allt försvinnande lite av sin tid på trafikbrott.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Körkort sedan 86 (lätt MC) och bil sedan 88. Aldrig åkt fast för fortkörning under alla dessa år (blivit en hel del tvärnitar dock när man upptäckt farbror blå med laser). Kör i princip konstant 29 km/h för fort utom på 30-sträckor där jag alltid kör prick 30.
3år och 7 månader med körkort. inte en enda bot än :) har dock varit nära några gånger.
ne
21
neppe
528 -96
4 gånger av med lappen och en gång som jag klarade lappan samtliga tillfällen på motorväg..

körkort sen 98 o kört ca 20.000 mil om året.(yrkeschaffis).

förr körde man alltid för fort så jag e väl glad att det bara är 4 gånger,
men nu när man börjar komma sig till åren så använder man huvet när man kör fort.. dock e det svårt att inte hänga ut röven på tysken och åka brett då och då.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Körkort 9 år och en bot.

Denna fick jag då jag var påväg till ett möte och hamnade bakom en 30 åkare på 50 väg, jag var väldigt stressad och bestämde mig för att ta en genväg och det var en 30 väg. . . och där stod polisen. Jag klockades för 49km/h, en jävla tur sa jag när polisen kom med 2300kr boten, då fick man sig en utskällning då han sa att det var tur att jag inte dödade någon. Inte nog med att de ska ha 2300 spän man får sig en jävla utskällning också.

En annan gång då jag skulle åka hem från sthm m2200 på kvällen och det bara var ca 10 bilar på motorvägen så såg jag efter ett tag ett par blå ljus i backspegeln, då var det en polis som hade sett att jag åkt fort vid södertälje och kört efter mig, han vinkade in mig och bad att få se på körkortet och frågade vart jag var på väg och hur lokaltaffiekn var där nere. Jag sa att den inte är bra och att jag måste ha kortet i mitt jobb. Han skällde ut mig och hade ett himla förmaningstal om att han inte ville ringa mina föräldrar och säga att jag är död blabla.....efter det sa han, men eftersom du haft kortet i mer än 5 år och inte har några anmärkningar så kan du ju inte köra helt kasst så om du lovar mig att aldrig mer köra för fort så får du tillbaka detta nu. Jag lovade dyrt och heligt:D Och kunde åka iväg utan att behöva betala något:D
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej
Startade tråden för ca 12 år sedan, o då var det dags för första gången o åka dit för fortkörningsböter igår.
Kom ifrån Skåne o körde hem, hade ca 6 km kvar o köra innan polisen stoppade mig för 129 km/h på motorväg kl 23.40.
19 km för fort gav mig 2400 kr i böter, men peppar peppar så klarade jag mig från böter från 841212 till 141026.

Man får vara nöjd för det lilla ;))
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Deet är ju grymt bra gjort av dig och man kan ju tycka att polisen kan ha bättre saker för sig kl 23.40 på kvällen, typ jaga inbrottstjuvar samt spana på stan...
Verdi
2 st, en var laserkontroll och en gång körde jag om en traffipax.
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Fick min tredje fortkörningsböter igår i Polen. 223 km i timmen på en 140 väg. 200 zloty dvs 440 kr. Skall ni köra fort och åka dit så gör det i Polen mycket billigare.

Tobbe
|Oo=00=oO|
1 gång under 29 år med körkort.
Del av vägsträcka nedsatt till 30 km/h (förbi nytt ännu inte befolkat kvarter). Jag kör som vanligt, polisen vinkar in och jag klarar kortet med 1 km/h marginal.

mvh/ Anders
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Hehe Torbjörn, Polen verkar vara ett bra land alltså :D

Verdi, hur vet man om det är en trafipax???
Otroligt nog har jag faktiskt bara fått böter 1 gång :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

atif... de blir 3 böter då alltså! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.