AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.609

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 2 av 21
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
1 st, år -96, 100 på 90-väg = 800:-

---------------------------------------------------
Länk
1 st, fortkörning på 70 sträcka.
Lund-Bjärred. 31 km/h för fort felmarginal drog ner de till 29 för fort.
De tackar vi för! 1600 kr.

Den som har flest BMW när han dör vinner!
Länk
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Per: Är det rakan mellan Dalby och sandby du menar?

Har haft körkort i snart tre år. Inte en enda fortkörningsbot förrän i maj i år. Efter det trillade 2 st till in inom loppet av två månader =/. Den sista fick jag på väg hem från att ha varit i rätten om min första som jag nekade. Polisen stod i nerförsbacke =/ Farbrorn som stoppade mig tyckte faktiskt synd om mig.. !
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

118 på 90-väg 1998.
130 på 90-väg 2001.
Båda gångerna på exakt samma ställe!!

:))

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
86 Km/h på 70-väg år 1999 i min allra första bil, peugeot 205, som jag haft i två veckor. Surt var det, kostade 1000 kr. Efter det har det bara varit nära, tack vare tur, uppmärksamhet och vänliga medtrafikanter! :)

Micke
Be
109
Beemer
520i E39
Var på väg till Bo01 (Bomässan) i Malmö från Göteborg förra sommaren med en hyrd 320 E46. Neråt Helsingborg sträckte jag ut bilen på en raka och hade ett minirejs med en E34:a. Höll kanske 190 när en blåvit Volvo CrossCountry dök upp i bakspegeln en bit bak med blåljusen och helljuset blinkande. Snabbt som f..n in i högerfilen och släppte av på gasen, men givetvis stoppade han mig. Stod där i vägrenen på motorvägen och skämdes som en idiot. När polisen (som var ensam) fick veta att det var en hyrbil, la han en obetalbar oneliner: "Du har väl inte hyrt bilen per minut, va?"
Asgarv från mig, "Nää det förstås..." Med nöd och näppe slapp jag böter, men var duktigt dallrig i benen när jag lommade vidare i 105 km/h. Cool polis var det i varje fall!

/Beemer
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Var väldigt nära mellan Löddeköpinge bjärred..

Polisen gick ut mitt i vägen och pekade neråt.
Fattade ingenting!! Så kom jag och tänka på dimljusen! Slog av dem och .. så vinkade han förbi mig =) Tur, för jag hade 4 olagliga däck!
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Antingen kör jag som en fegis eller så har jag haft tur. Nä, snarare kanske valt mina tillfällen att dra på litet. 635an 'kräver' att få sträcka ut ibland.
Men en gång var det riktigt nära, när jag körde från Kapellskär (hade varit över i Finland) mot Stockholm och hade ruskigt ont om tid. Pressade på hårt och kom ifatt en liten bilkö med en traktor längst fram. Helvete tänkte jag det här tar tid. Men - efter nästa kurva stod farbror blå med hela utrustningen. Och där kom vi glidande i tretti! Inget napp där inte :-)

Det är ju så som VillaRosa säger, att det gäller att välja tillfällen när man ska gasa.

M V H // Deliq

Aktuellt fordonsbestånd:
Länk
Länk

*** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss ***
An
68
AndersWilly
BMW 535i-M -88
Jag fick 1200 kr i böter när jag körde om en polisbil :-). Lite klantigt kanske.

Anders G
Har klarat mig hela vägen tills i våras...då blev jag av med lappen i 2 mån istället. Men men...har klarat mig så länge så det var väl inte mer än rätt :)
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Inga fortkörningsböter. 2 P-böter. Skulle fått böter för att fordonet inte skulle godkännas vid besiktning, men klarade mig genom att åtgärda "felen..." och visa upp bilen för polisen som tog mig. En ombesiktning för tonade rutor + lite annat smått och gott också.
Kör i regel ganska lugnt. I synnerhet sen jag köpte min nuvarande bil, för det är ingen raket, jag lovar...:- )
/Kidde

Hjärtat säger fortfarande BMW...
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Har endast fått en fortkörningsbot på 8år. Missade en 30-skylt och körde 41km/h när fabror blå stod och lekte med sin laserpicka. Har för mig att det kostade ca 800kr. Tycker dock att det är bra att de håller koll på 30 sträckor utanför skolor och barnhem. Jag var inte uppmärksam och fick helt enkelt skylla mig själv. Hellre betalar jag 800kr i böter för att lära mig den läxan än att leva med att man kört på och skadat(eller värre)ett barn.

mvh
Larsa
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Anders willy då är vi 2 om att kört om farbror polis:-)
Tigerr
hasso: En P-bot? Det trodde jag inte om dej..

Tigerr
Tigerr
hasso: Ta bort detdär med P framför, så blir det rätt! ;)

Tigerr
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
..."1"...1988....Porsche 944...136 km/t på 90 km/t vej i Norge ;-(

V-max
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Tror jag fått fem sammanlagt, varav två på samma dag... :(

Jeppe
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
1 enda gång har dom tagit mej... :)
Och tursamt nog körde jag då saktare än nånsin tidigare... bara 105 på en 90-väg... mellan uppsala å enköping.

Men polisen var riktigt otrevlig påstod att jag körde som en idiot och undrade om jag hade prövotid kvar samtidigt som han glodde på körkortet å såg att jag haft det i över 5 år... löjligt.
Sen påstod han att bilen knappast va min (M3 E30)... vilken jävla tönt han va...

/Jonas
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
hmm låt se, första när jag var 17 1989, på väg till skolan på lätt mc. Jag blev jagad genom hela kungsbacka, blev till slut av med dem, bara för att bli hämtad på gymnastiken av två _ganska_ sura snutar...tog säkert 3 minuter innan hela skolan visste om det:) 1200:- och inget körkort i 3 månader.
Nästa gång var på E6 i mölndal. Snorkig snut som tyckte jag var odräglig bara för att jag höll samma tempo som alla andra, de saktade såklart in när de såg polisbilen, inte jag. Att mina medtrafikanter var ögontjänare var inte ett argument som bet...1200:- till:).
Sen var det ganska nära när de hade en laser på en tom landsväg sent en sommarkväll, också det på mc 1000cc den här gången:) men då blev det bara ett vrålande så var man borta:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.