|
Sida 18 av 21
|
|
|---|---|
| Vet inte exakt men det torde vara 31 böter för överhastighet å då har jag haft körkortet sen April för lite över 12 år sen. Har varit grova överträdelser så jag tappat kortet i 5 fall. | |
| Gå in på www.dontworry.se vi tar hand om böterna på 70-120 vägarna | |
| 1 fortkörning under 17 år. 64 km/h på 50 väg. Detta var kanske 15 år sedan. Håller man ögonen öppna brukar man dock klara sigoch undvika dessa tråkigheter. Håller hastigheter i 30 och 50-områden. | |
|
0 fortkörningar, haft kortet sedan 1993 och kört ca 25000 mil. 3-4 p-böter. |
|
|
Kör rätt mycket bl a genom jobbet, ca 8500mil/år plus privat. Har blivit stoppad ett otal gånger för fortkörning men hade aldrig blivit bötfälld... Tills för ett par månader sen. 61km/h på 50väg = 2400kr =( |
|
|
Inte en endaste med bil. Allt annat har jag nog fått för typ bältet, p-böter, obesiktigad bil, överlåtit obesiktigad bil åt en annan chaufför osv men inte fortkörning.. För nåt hundratal år sen fick jag böter för trimmad moppe, det kan väl klassas som fortkörnings böter. 70mk var det på den tiden dvs ca 11,5€, 100kr? |
|
|
Jag har fått 3st fortkörnings böter o 4pboter på drygt 10år kör ca 15000 mil i jobbet(Tradare) + ca 6000 mil privat. peace=) |
|
|
Har inga böter !! Men det innebär ju knappast att man är laglig för det i alla lägen ! :-) "Being nice is overrated" - Garfield |
|
| ca 12 varav kanske 7 i sverige och några i TYskland och en i Australien | |
| Två, båda men en -81 Mercedes 200d. Båda två låg på 115€, så det var ganska billigt | |
|
Två stycken! 106 på 90-väg utanför Göteborg... 800kr. 140km/h i timmen på 90-väg i småland... 2000kr samt 2 månader utan körkort! Har nog ändå klarat mig undan lindrigt. |
|
|
Inte en enda bot, men däremot några tillsägningar. Fick en civilbil bakom mej i värnamo. Sladd ut ur en rondell, gaspådrag, ca 90-100 km/h på 50-väg å dåligt mönster bak. Blev stoppad å klarade mej med en tillsägelse. |
|
|
Hej på er, 2 fortkörningar, den ena på stäketbron norr om sthlm 175km/h varvid körkortet flög sin väg. Den andra mella Sala och Avesta 103 km/h på 90 väg, bara 1400 i böter. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR FRÅN MIG TILL ER ALLA. |
|
|
En tillsägning på skarpen då dom inte hann filma mig.(dom körde på motgående fil 70 väg, jag körde cirka 150. Dom stannade mig och en kompis då jag provkörde min nyblivna E30 :) Polisen kunde inte ens hålla sig för skratt. Det luktade brännt gummi då jag hade lekt lite. Han fråga :- Jaha och bilen går bra? (skrattade samtidigt) Kan nämna att vägen var helt öde på natten. Nr2. Min hastighetsmätare fungerar ej på min 540. (ska laga den) Kraftigt irriterande då jag såg mc polisen bakom, men försökte hålla 90, visade sig att jag höll 111 !!! vart 2800kr i böter om jag inte minns fel. Någon som vet förresten vad som händer om hastigetesmätaren e trasig och man blir stannad såsom jag blev, alltså om jag säger detta till polisen. Blir det körförbud då? Beemoholist javisst! |
|
|
Lyckats dra på mig 2 stycken fortkörningar med böter. En på 50 väg,blev 2400kr och den andra på 70 väg,blev 2000kr. Lätt och vara gasglad och tung i foten när man kör BMW =) Fartens tjusning så att säga...hi hi |
|
|
Tänkte bara skicka in ett litet tips: kolla in www.hastighetsbot.se om ni vill sänka körkortsindragningen lite. De har färdiga yttrandemallar som man enkelt kan anpassa till "sin egen". Inga olagligheter, utan bara bra grejjer att tänka på - vad som funkar och vad som INTE funkar. Sänkte mitt straff en månad när jag torskade för fortkörning förra månaden. Håll till godo! Mr Burn Rubber |
|
|
Jag har fått en bot. Körde 104 km/h på 70 väg. De var "snälla" och sänkte det till 97 km/h. Det här inträffade för lite mer än 2 år sedan. De hade lite synpunkter på min körstil så den totala boten hamnade på 2500 kr. Någon p-bot har jag dock aldrig dragit på mig. *Kör inte fortare än din skyddsängel flyger* |
|
|
Inte en enda på 28 års körning och massor av mil Detta trots att jag definitivt inte kör lagligt hela tiden Men det har varit nära några gånger. Har haft tur eller någon "annan styrning" från okänd källa dom gångerna |
|
|
3 st på 20 år: Första 2 veckor efter att jag fått körkort 119km/h på 90-väg.Civilbil Saab 900t. Andra ett halvår efter jag fått körkort 110km/h på 90-väg.Civilbil Saab 900t. Tredje 10 år efter att jag fått körkort laserpistol 87km/h på 70-väg. Sedan utan fortkörning ;-) i 10 år, eller kanske snarare utan böter i 10 år. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
0 fortkörningsböter på 16 år. Dock något lite värre, en dom för grov vårdslöshet i trafik. Jag och en kompis, båda med relativt färska körkort, rejsade galet fort på småvägarna genom norra Småland. Den vägen vi körde på var en 70-väg med ett antal sänkningar till 50, som vi i vår juvenila deumhet ignorerade. Dock råkade det på ett sådant ställe stå en polisbil som vi blåste förbi i runt 170... Dumheten slutar dock inte där: Inspirerad av historier om folk som har kört från polisen samt berättelser om att det bara finns en polispatrull ute i hela kommunen på helgerna så fick jag för mig att jag kunde köra ifrån dem. Visade sig dock ganska snabbt att de hade fler bilar att kalla in, samt att de ringde in bilar från kringliggande kommuner. Vet inte hur jag tänkte, men jag fortsatte. Forcerade tre polisavspärrningar och lyckades köra 17 mil runt i kommunen med polisuppbådet efter mig, innan de överhettade däcken och bromsarna inte längre ville vara med, och jag åkte av i ca 160 km/h, rullade 3,5 varv och gled runt 50 meter på taket, innan jag klev ur, mirakulöst nog helt oskadd. Påföljderna: Tre kvaddade polisbilar (de kunde inte småvägarna lika bra som jag uppenbarligen), min Saab 900 Turbo blev skrot, jag fick 6 månaders villkorlig dom, dagsböter samt indraget körkort i två år. Kan ännu inte idag fatta vad som rörde sig i mitt huvud under den resan. Ställer mig dock lite tveksam till polisens agerande. De hade ju mitt registreringsnummer, så varför de fortsatte jaga mig istället för att bara lägga av och sedan åka och hämta mig nästa dag är för mig lite konstigt. Men som sagt, efter det, inte en enda förseelse. Ett tips dock: Det är svårt att köra ifrån polisen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.