|
Sida 16 av 21
|
|
|---|---|
|
2 st fortkörningar en i uppsala och en i umeå 1200kr och 800kr Och vad lärde sig man av det. mm inget tydligen. |
|
|
Jag har inte fått några fortkörningsböter, men tyvärr någon parkeringsbot. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
5 eller 6 böter inkl. en indragning på 3 månader men det var på det goda åttiotalet där indragningen gällde en fast tid så jag behöll lappen i nästan 2 månader innan jag lämna in den så verklig tid utan lapp blev drygt en månad :) Ett tag var jag uppe i 3 sidor med trafikförseelser i utdraget man får hem vid bot. På den tiden körde jag budbil i Sthlm ;) Den som inte äger en BMW är en olycklig människa Länk |
|
|
Jag tror Jontep menar under en 22års period men jag kan ha fel. Och då e det väll inte orimligt om man e en fartdåre ,att ha många fortkörningsböter. (ler) |
|
| lier: Det förstod vi nog alla. | |
| 0 fortkörningsböter, men 1 p-bot (som jag dock bestred, och fick rätt) | |
|
En fortkörningsböter á 1600 kronor som jag tog emot med glädje! :D Var då jag fortfarande hade prövotid och jag körde enligt hastighetsmätaren 110-112 km/h, på 70 väg. Lyckligtvis så klocka hon mig på 107 km/h och förklarade att kameran hade felmarginal på 7 km/h så hon sa att hon skulle dra av 7 km vilket betyder att hon skulle skriva 100 km/h i papprerna. Enligt henne var det min turdag. Det var det nog kanske. :D |
|
|
2 st, en på 1300 för 14 år sen! Och en färsk en på 1000 k,r fartkamera i november. Keep Your Distance! |
|
| Ingen än så länge, har haft väääldigt flyt på bötes fronten. | |
| Haft kortet i 12år. | |
|
Var på väg till gbg i somras med min förra bil (Golf GTI) och låg på i c:a 130-140 genom Örebro-Mariestad, var rätt tomt på trafik. Jag brukar vara rätt uppmärksam på Volvo V70 och nyare Saabar då jag vet att de kan vara civilkopps. Så kör man såklart om en grå 9-5a som sedan ligger bakom i flera kilometer, tills jag trodde kusten var klar. Efter en 3-4 km drar han sedan upp jämsides och börjar vifta. FAN! tänkte jag som hade haft kortet i 7-8 månader. Satt som en liten skit där i baksätet och fick lyssna på visdomsorden. Sedan kom domen: 118km/h i SNITT under 2.3km på 90-väg, vilket gjorde att jag klarade kortet med 2km/h marginal. Snacka om tur i oturen. Kontenta: 1600kr! - Lyssna aldrig på hårdrock för högt i bilen, det påverkar hastigheten 8) Darrig i benen svängde jag sedan in på närmaste mack och rastade kompisarna och ringde och berättade lite om vad som hade hänt. Självklart lade jag sedan ifrån mig mobilen på biltaket och brummade ovetande iväg. Blev en dyr dag det där. Golfen blev såld också, förbannade otursbil! |
|
|
Jag har 1,5. Fick en för ganska precis ett år sen på 1600kr, och i våras så sköt dom på mig när jag låg på 100km/h på en 70-väg. Blev dock aldrig stannad då! :S Därför räknar jag den som en halv. Har ryckt upp mig sen dess! Det är inte värt att tappa lappen. |
|
|
En fortkörningsböter, 119 på Valhallavägen. Visserligen med hoj. Blev utan kort i 5 månader och 2000 i böter. P-böter hållar jag inte koll på. |
|
|
jag har lyckats få 1st , missade en 70 skylt utanför Ödeshög körde i 83Km/h(tror att det hette så). Det som var lite irriterande med det hela var att jag hade haft bilen i en dryg halvtimma innan jag åkte dit i lasern. Polisen som skrev boten var visst lite av BMW vän kommenterade att den va rätt fin och frågade mig hur länge jag hade haft den jag svarade och han viar visst inte så sugen på att srkiva boten längre men mummlade om att han hade trefik befäl med i truppen. och att han var tvungen. Å andra sidan hade jag ju gjort fel så det var bara att skriva på och önska honom en glad påsk. /Ian |
|
|
Den första 1993, körde 96 på 70-väg. Körde förbi en civilbil som filmade eländet kl 23:10 på Nynäshamnsvägen. Det hela resulterade i att jag missade båten till Gotland och fick ta in på hotell + 1000 kr i böter. Den andra idag 107 på 90-väg. Höll dessutom på att köra över polisen då han saknade sin reflexjacka. 1200:- fattigare. När jag påpekade det hela så skyllde han på att den som egentligen skulle mäta satt i bilen och hade annat för sej..... |
|
|
Ja hur många fortkärningsböter......det är nånstans mellan 25-30 styckna. Har tappat körkortet 2 gånger oxå. Inte något direkt att vara stolt över. Men köra fort kommer jag att fortsätta med, gillar tjusningen i hög fart, men ska aldrig nånsin mera försöka köra ifrån polisen, dömt att misslyckas. Haft körkort sedan -92 Ta er en titt: Länk |
|
|
Ingen än så länge. Hoppas det förblir så länge även om det inte är speciellt troligt. Haft körkort snart 10 månader och kört ca 2000 mil på den tiden. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Ingen än så länge, varit mkt nära några gånger. Varit ute i trafiken sen jag var 16 och fick traktorlappen i handen, så 3 och ett halvt år har jag klarat mig. Kör nog mycket lugnare nu med beeemern men dock inte på landsväg. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Haft körkort sen -89 Aldrig någonsin en Bilförseelse förutom P-bot. Ändå går det sällan 45 på 50 väg Hihi.... Har väl haft tur bor ändå i kamera och Laser täta 08 området MVH PatrikLänk |
| Körtkort i 20 månader, dragit på mig en p-bot. Blivit stoppan en gång och haft lite flyt vid lasring :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.