|
Sida 15 av 21
|
|
|---|---|
|
Åkte på 800kr för dimljus+parkeringsljus för nån månad sen. Så jäkla onödigt =/ Hade jag haft dimljus+halvljus hade det varit "bara" 400kr. Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
1600 med 75 på mätaren och fullgas med 318 mycket tur att det var 318 och inte 328 då hade jag fått ta bussen ett bra tag. Mpower |
|
|
Inga än så länge, förhoppningsvis förblir det så. Var dock mycket nära vid ett tillfälle att bli av med körkortet. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
2 st. En på Autobahn o en i Sverige. Det var billigare att gasa i Tyskland ... |
|
|
60-tal forkorningsboter.. majoriteten ar for 5-10km/h for fort. Bor i ett valdigt kamera/radar-tatt land :) Tycker sjalv jag kor snyggt och "innom lagens ramar", det ar ju nagra % felmarginal. :P |
|
|
Bor tilllaggas att jag numera vet var dom flesta kamerorna har finns. Har t.e.x 4 kameror pavag till jobbet som ar en 15 minuters biltur. Oxa intressant att jag korde pa svenska skyltar har nere under ett halvar utan att bry mig om kamerorna. Fick alla boteslappar pa en gang nar jag sen vaxlade in till lokala skyltar :) Priset per bot ar dock oftast runt 100-150kr, vilket kan anses mycket lagt. Om man nu istallet kor mycket for fort (40% over+), sa riskerar man istallet bade fangelse och boter som ar %'uella till arsinkomst. |
|
|
Usch...jag har ett antal hastighetsförseelser på mitt samvete... Men det är ju så kul att köra BMW ;-) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein,wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
| Bara 1 hän så länge, men den fick jag första dan jag hade kortet!! | |
| "än så länge" skulle de stå :/ | |
| Inte en enda så länge trots att jag kör alltid över:) | |
|
Här i Sverige har jag inte fått några fortkörningsböter, fast jag kör konstant för fort. I somras så blev jag stoppad av polisen i Serbien, körde 150 km/h på motorväg 180 kr i böter. Sedan blev jag stoppad på en gammal väg som nu är motorväg fast med reducerad hastighet till 80 km/h(gammal bergsvägar). Jag körde i 110 sedan kom jag fram till en tunnel och då var hastighetsbegr. till 60 km/h. När jag körde ut från tunneln då var hastighetsbegr. till 50, och där stod polisen med lasern och stoppade mig. Kan jag få se på ditt pass? Nej tyvärr den har jag hemma. Du har kört i 107 och ut från tunneln så är det 50 km/h. Vi får åka direkt till tingsrätten!!! Vaaa sa jag, ca 35 grader varmt var det, då sa jag till polisen låt mig betala på plats. Fattar du inte vad jag säger, sa polisen. Jag blev chockad, va f***n nu tänkte jag. Om du kör över 50 km/h på utsatt skylt så åker du direkt till tingsrätten. Ok sa jag, låt oss åka direkt. Då blev snuten lite osäker, vem sjutton åker ca 40 km till närmaste stad. Men efter lite snack så slapp jag betala. Ibland har man tur. |
|
| En fortkörning och en parkeringsbot. Kommer inte att bli nån till fortkörning iaf, är inte värt pengarna... | |
| Åkt fast 2 ggr för fortkörning, en gång på MC (159km/h på 90Väg)o en med bil (142km/h på 110 väg)..5 månader respektive 3 månader....:( | |
|
maxade 2:an ut med min förre detta Ex (325 E36)... på 50 väg fick jag böta 1800kr plus varning i 5 år (mitt svar till polisen "man kan inte låta bli" då sa han då ska du nog köra en 240" nästa gång du "leker)... BMW its a ride not a car |
|
|
0 ggr prisa herren. Fast en bot i Vasastan. Kan bero på att jag numera alltid respekterar 30-, 50-vägar och 70-vägar med bebyggelse. I övrigt är det trafikintensitet, sikt, väglag och polisrisk som avgör hastigheten. jag rekommenderar de småländska och västmanländska landsvägarna en solig söndagdseftermiddag (säkert lika fint i många län, men det är där jag prövat). Ingen trafik, ingen polis och vackrare och snabbare än motorväg som jag tenderar att undvika om det finns landsvägsalternativ. Kom just på att polisen sänkt radarn en gång vid Sveavägen och vid bron mellan Alvik och kungsholmen (har glömt vad den heter) och vinkat förbi mig när jag för länge sedan körde pansarbil alldeles för fort åt Securitutas, medan de plockade bilarna som kom efter och före. De ville troligen inte ha ansvaret för att skydda bilen som det kunde finnas stora belopp i medan de skrev ut böter. |
|
| Noll, men haft tur ett par gånger. Gången jag kan minnas bäst är när jag kör ut från STOP ut på en 90 väg. 90 vägen blir ca 200 meter fram 70 i ungefär 200 meter innan den återigen blir 90. Vägen är rak, bred och lågtrafikerad. Att testa prestandan på de 3 första växlarna är standard här, vägen på något sätt bjuder in till det. Fullt på 1an, växlar upp till 2an fullt på tvåan när stereon plötsligt hänger sig. Jaha, vad sker liksom? Släpper av, tittar ner stänger av och sätter på stereon om funkar utmärkt, tittar upp där står farbror blå med lasern, det hugger till i bröstet, tittar på märaren, strax under 70! Det tog 2 mil innan hjärtat lugnade ner sig. | |
|
Har inte läst hela tråden, men jag känner mig som en värsting. Jag vet inte exakt, men det är i alla fall fler än 35 fortkörnigsböter var av 1 med indraget körkort på 22 år. Men då har jag hela tiden kört mellan 5000 & 7000 mil/år. |
|
|
JONTEP: Hur fort körde du då om du fick körkortet indraget i 22år?? ;-) ________ Slippa-bli-blåst-guiden för dummies: Länk |
|
| Jontep jag tror du leder ligan på antalet fortkörningsböter.. | |
| Kan knappast röra sig om en fortkörning i JONTEP:s fall. Du kanske körde över några och sitter inne 22år därav problemet att kunna köra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.