AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.627

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 14 av 21
HAhahaha! Stabilt :) Jäkla sleepers dom är 740 :P

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
Har precis sett klart filmen ifrån Gumball 3000 i USA. En yngre herre i en splitter ny koenigsegg som sammantaget under rallyt drog på sig 3200 pund i böter. Slår nog det mesta, men kanske inte så konstigt med tanke på bilen..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
mbolo;

Läste någonstans för länge sedan att Mika Häkkinen fick bot i Finland.
Tror den landade närmare en halv miljon eftersom man bötfälls efter inkomst där!
Kan nog bli svårslaget, själv åkte jag dit i helgen, andra gången på tio år..
Blev iofs lite billigare än vår finske vän.
hehe
Te
9
Tess
Bmw 325i -93
Jag har haft två fortkörning och två p-böter..
Inge roligt.. poliserna finns överallt på den här ön känns det som. Och speciellt på sommaren så är de överallt..
Så man får hålla sig lite i skinnet och leka på småvägarna...
Sista gången jag åkte fast var det väldigt nära att jag skulle bli av med körkortet, men som tur var så kände jag den ena av poliserna så jag fick Hmm.."bara" 1800 i böter.. och aldrig har jag varit så tacksam för att få betala 1800... hellre det än att bli av med det rosa kortet..

M-Power
Inte en enda, har klarat mig fint fint :-)
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
En bot har jag fått kör ändå c:a4000mil om året, har haft körkort i 9 år snart, känns som man klarat sig ganska många gånger.

Mvh Johan
jo
5
jompa28
335xi touring -11
tjena grabbar ja det har blivit 7 fortkörning böter och 4 av gångerna har jag mist körkortet minst 4 månader per gång värst var det när jag jobbade i norge, 165 på 90 väg det blev 18 dagar i buren och utan körkort ett år, så ta det lugnt om ni ska åka till norge ,sen ska man ju inte räkna dom gånger man inte har stannat :)
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Inte en enda...ändå så kör man ca 4000mil per år nu men dom 6 första åren med kort så körde jag ca 60.000 mil...och ändå inget.....men de e klart man for ju om kring i tornedalen...så på snart 10 år och ca 100.000 mil så har man inte fått nå böter.

Sprängarn vet nästan allt!
3.
20
3.0csi
Bmw 3.0 csi -73
Jag plockade en del böter(typ 5 st på ett år alla 30km/h för fort) när jag jobbade som mc bud i Malmö, flyttade senare till Sthlm och jobbade som Mc bud för box.... Fick bara 1 böter på 5000 mil. Skilnaden är att Malmö är så jä****la platt så man kan inte smita på xt 600, Sthlm är den perfekta staden för att köra ifrån snuten*ler* Bara en massa trappor och köer som man kan snirkla sig igenom.....Inte ens Mc snuten kunde ta en.

/Johan
Blev av med körkortet i 4 mån och fick böta 2000 kr....

Hmmm...
Har fått 3st totalt, alla dessa inom första 1.5 året jag hade körkort.... Säger ju en del.

2 st 20km/h överhastighet
1 st 35km/h överhastighet

Men aldrig blivit av med körkortet...
An
142
AndersE
Befinner mig mellan två BMW:s
jag har fått en enda. jag blev stoppad av några avundsjuka jävlar som enbart stoppade fina (bmw) bilar på väg ut mot marstrand.
Jag borde fått en till på moppen men då körde jag ifrån dem. De låg bakom med blåljusen på i 2km. jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv!
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Har fått 1 st i min lilla 318.

Länk
är inne på mitt tredje körkort... de säger nog en hel del
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Sedan 1961 (!?), då jag tog AB-kort, har jag bara "lyckats" två gånger och då ganska snällt; 63 och 64 på 50-begränsning med max 800:- i böter.
Det betyder inte att jag inte kört och fortfarande "trots" min ålder kör fort utan kanske mera på tur och viss "skicklighet" vad gäller uppmärksamhet efter polisbilar.
Sedan har jag, åtminstone på 60-80-talen, haft god nytta av min polisradio. Numera är den inte till särskilt stor nytta i hastighetsavseende!
Jag har kört och kör fortfarande ganska mycket, särskilt Malmö-Göteborg, ca 20000-25000 km/året, och har hittills pepparpeppar klarat migt bra!
Att jag sedan har ett antal parkeringsböter är en helt annan sak och snarast en merit...

Lars
bustorp
1 sedan -76 och den var på 125:a. Ganska bra med tanke på att jag kört yrkesmässigt i över 20 år med ca. 5-6 000 mil/år.

Duktigt kaxig över det.......så åker jag väl dit imorrn eller nåt.

Power is nothing without control!
Visa användare
229
Leif L
X3/F25 30d -11
X3 20d -08
528iA T -00
528i -97
K 1200 RS -98
F 650 -95
Inga fortkörningsböter. Har haft körkort i 34 år 6 mån (27/1 -05). Kör kanske för lite? Det är sällan man har bråttom, men är lite slarvig i synnerhet på 70-sträckor, dvs där det egentligen är farligast att köra för fort...

Om jag inte kommer fel ihåg har jag fått några p-böter när jag sommarjobbade i Stockholm under slutet av 70-talet. Hade en Opel Admiral -69:a då!

Leif L
Sa
90
Samid
318i -89
1800:- i böter och körkortet draget i 3 mån för en fortkörning i Lundbytunneln/Hisingen/Göteborg. 128 Km/h fick dom det till.
parolof
1 bot på 26 ½ år, inte illa va;-)
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Jag har peppar peppar bara fått 1 fortkörningsbot i mina dar, och har om jag får säga det själv haft en osannolik tur med tanke på hur många gånger man blivit stoppad eller påkommen.

1. Hämtar några kompisar på krogen när jag haft körkort c:a ½ år i mammas Opel. Kör hemmåt och blir omåkt av känd rödljus racer. Vi börjar racet och tyvärr var då min bil slöast och jag inser nederlaget och svänger av nästa avfart och upptäcker då att det kommer en vit saab i otrolig fart bakom och saktar in. Jag vet att jag hade c:a 180 på mätarn när jag släppte av och ändå så närmade sig den så snabbt. Lite senare så tänder denna saaben de maskerade ljusen i grillen blå/rött...suck tänkte jag med prövotid så kommer jag alla gånger få ta om kortet. Efter c:a en kvarts diskusion med konstapeln så slapp jag undan med bara en varning -Inga böter och jag fick behålla kortet !!!

2. Jag och en kompis var ute och semestrade med hoj nere i höör trakten där en vin röd BMW k100 kom ikapp efter att vi svängt ut från p-plats. Han låg kvar bakom och jag tänkte att han var säkert lite ensam och körde därför med oss. Några mil senare så kör han om och ut fäller han en POLIS skylt från en av pack väskorna. 1000 spänn i böter var... 106 på 90 väg i 2 mil. Vilket nästan får ses som en bedrift på en modern sporthoj.

3. Jag körde i tjänsten och hade lånat en av avd bilarna på jobbet när jag passerade norrköping. Det började bli mörkt och jag upptäckte att ena ställ motorn på halvljuset hade ställt sig i max neråt och tände därför dimljusen. Jag låg i 125 som vanligt på motorväg när jag såg en polisbil står vid en mätplats och släppte av. Jag såg att de mätte hastighet och att de körde efter mig. När jag blivit stannad och bötfälld för tända dimljus trots bilens dåliga ljus och uppmanad att sprida det här med att ha tända dimljus är förbjudet så frågade jag om de inte hade bättre saker för sig. Men jag fick faktiskt jobbet att betala mina böter pga halvljusen. Jag säger bara -Norrköpings poliser...

4. Jag var påväg till jobbet och led vid denna tid av ischias smärtor. Ni som drabbats av detta vet att det är jobbigt att kliva i och ur bilen när man har ont i ryggen. Hur som helst, jag körde min egen bil (som jag äger nu) ut till jobbet av någon anledning och följde efter mina kollegor som var i en bil framför. Vid ett rödljus kom de några bilar framför mig och jag upptäckte polisbilen och tänkte att jag får vänta med att försöka komma ikapp dem senare eftersom man måste öppna en port för att komma in på jobbet (måste kliva i och ur bilen) och detta var ju inget nöje med mitt ryggont. Jag gjorde då något lite annorlunda, när hastigheten skiftade från 70-90 så petade jag i 2:an och gjorde en snabb omkörning av polisbilen som inte var riktigt lika snabb iväg men detta utan att överskrida 100. Jag låg framför ett tag i hopp om att komma ikapp en lastbil eller något som jag skulle köra om och sedan sätta efter mina kollegor, men så gick det inte riktigt. Jag låg där ett tag men sen stoppade de mig och egentligen hade de ju inget att bötfälla mig för utan drog upp mina tidigare incidenter med ordningsmakten och påpekade att man inte kör om en polisbil som håller hastigheten. Efter lite diskusion så släppte de mig utan några böter. Jag lyckades t.o.m köra ikapp mina kollegor så jag slapp gå ur bilen vid grinden...men såhär i efterhand kan man konstatera att det inte var så listigt att köra om snutbilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.