|
Sida 13 av 21
|
|
|---|---|
|
Hahaha :) Hur som haver, så har pappa haft körkortet i typ 36 år och aldrig fått en bot. Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
| fick 1200 spänn i böter för att jag precis hade lyckats få upp en 240 i 65 strax före 70-skyltarna. men senare blåste jag förbi en hel radda med husvagnar i typ 140 precis när blågubbarna var och satte in en kamera i en sån där kameragrej, lite flyt kanske. | |
|
5serien* >> Inte en chans att dom klockade dig för 223km/h. /Erik |
|
|
Asken >>> Jag hoppas du skämtar!! Haha, roligt var det iallafall :) // Erik ---- No real power -just KCR :) |
|
|
5 stycken... Fick körkort -93, köpte bmw -00, alla böter efter -00 D: |
|
|
körkort 2 år. 44 @ 30 (02:00) 1400:- Centrum (Hyrbil polo 1,4) umeå 128 @ 110 E4 jönköping/sthlm i bmw 137 @ 110 E4 jönköping/sthlm i bmw 105 @ 90 E4 jönköping/sthlm i bmw 187 @ 110 E4 jönköping/sthlm i bmw --> Klarade mig med varning pga. av att han fick ostabilt mätvärde, (tvärnit 195 - 105) ;) Bil: vw passat tdi. 2 p-bot, 1 st bot buss/taxi gata, |
|
|
swunge: Bra agerat där vid 187:an ;) Själv har jag inte fått böter överhuvudtaget, men har heller inte haft så mycket att köra med förrän i förrgår :) BMW4EVER! |
|
|
Bara en hittills och hoppas att det inte ska bli så många till :) Snart haft kortet i ett år. Körde 62 km/h på 50-sträcka, polisen var långt nere på andra sidan gatan. Han precis se att nu är det någon som siktar på mig och nästa sekund blev jag invinkad till vägkanten. Tänkte att nu går prövotid och allt åt helvete men klarade mig med 1200 kr. Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
|
vart av med kortet i 2år för fortkörning och dom vart lite sura när jag skulle försöka åka ifrån dom men det gick inte så bra pressa lite för mycket så bilen pajja.... men nu e jag lungnare tjing!!!!! |
|
|
Hehe ja, smart att försöka hänga ifrån polisen :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
japp supersmart .. Största nackdelen med att vara BMW-ägare är att man kan riskera att nämnas i samma ordalag som snubbar som dizze. Köp en Alfa eller trimma en 240 istället vettja. *morr* --Daniel |
|
|
Då e de nog bättre att inte ha någon bil alls, eller? Då slipper man nämnas överhuvud taget:) Länk |
|
|
Långt tråd:) Well, jag har en olycklig förmåga att få en fortkörningsbot exakt 3 år efter den föregående raderas ur registret. Då pratar vi höga böter för höga hastigheter:) Alla 3 gånger... 1 km/h ifrån att mitt körkort dras in. Senast för 1 årsen. Man blir ju lite paranoid:) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| Fick min första i onsdags... Höll 92 på en 70 sträcka utanför Gimo med jobbilen, en Golf Caddy. Kostade mig 1400 riksdaler. | |
|
Har fått böter 2 gånger! vart av me lappen båda gångerna0) ahha M.E |
|
mipa |
Alldeles för många, i synnerhet p-böter. Blir så när man kör i Stockholm, går inte att undvika. Värst var nog för många år sedan då jag åkte på E4 och låg i 150 fastnade i en civilpolisbil.... Nerskrivet till 25 km/h.... Två timmar senare åkte jag samma sträcka tillbaka och fastnade igen...samma bil...dock i ngt lägre hastighet...Den rapporten var inte snäll..men jag fick behålla kortet! Skulle man räkna ihop alla böter blev det nog en rätt hyfsad BMW. MIP |
|
mipa: Hur bär man sig åt för att få ner en fotkörning med 125 km/h? :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
mipa |
Micke: Nja fel uttryckt av mig. Från egentligen 40 över tillåtet till 25 över ska det vara... Sorry. MIP |
|
Förstod det men kunde inte låta bli, sorry. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
Krickan4 |
En har jag fått en! Skulle kör från Hbg till Ängelholm en sträcka på två on halv mil det blev 1500 i böter efter en halv mil! Körde på motor vägen i hbg håller en 200km/t med min 528i har en 100-200m till avtags vägen till Ängelholm så ser jag i bakspeglen att där är en bil som hänger på så jag lungnar ner mig lite den kommer närmare och så ser jag en liten blå lampa i fram rutan Snuten tack för den! Det gick lite fort här,nä sig jag 140km/h! Så jag fick följa med snällt och ta imot böterna på 1200:- för fort körning och 300:- för körförbud på bilen!! Jag fråga dom sen vad det var för en volvo dom körde,det är en vanlig sur 740GL! Så om jag hade gasat så hade inte ni hängt med då?Jepp vi tog bara en chansning på att vi skulle ta dig vi är bara span! Knäkande!!!!!!!!! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.