AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
120.614

Hur många fortkörningsböter har ni ?

Sida 12 av 21
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Samlingen utökades med en till igår...:(
24 km/h för fort på 90-väg...1600:-
Laserpistol när man kom ur en lång svepande högerkurva...

Hans Olof BMWCS Nord #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Da
77
Daniel.N
330xi Touring -07
330i Touring -03
Faktiskt inte en enda, än så länge. Peppar, peppar... Detta trots att jag när mot-trafikanterna inte är ivägen konstant håller mig just under tappa-körkorts-gränsen på alla vägar <=90 där sikten är OK, samt brukar ligga på 150-160 på 110-väg (sommartid förstås). Jag gör dock aldrig någonsin vansinnes-omkörningar, och brukar respektera när 110 blir 70 så tillvida att jag som sagt iaf halkar ner från 150-160 till 95 eller så.

Jag är ändå förvånad att jag aldrig åkt dit .. jag förtjänar att åka dit. Det är väl bara en tidsfråga. Fast, jag tycker civilbilar som håller koll på vansinnesomkörare och rattonykterhetskontroller är mer positivt än fartkontroller. Det som är BRA med fartkontroller är att många av idioterna som utsätter andra i trafiken för livsfara genom sina vansinnesomkörningar åker dit i kontrollerna.
-
219
- -BMW- -
BMW 535d -08 LCI
Skyline GTR -91
Rantzow: Min pappa blev tagen i vinter/våras på sträckan dalby mot sjöbo.. CiHan blåste om civilsnuten i 120km/h. Dom stannade han efter 800meter.. 1200kr i böter.. :)

///M
ma
78
maxer
740iA -93
Konstigt nog så klarade jag mig förra året trots att jag aldrig höll gränserna..
en gång, men då "lånade" dom kortet av mig i två månader + att jag fick pröjsa 2000:- Hade lite bråttom - 120 på 70väg men det värsta är att det inte var i en BMW utan en ford mondeo... diesel... det tar ju en stund att ta sig upp i de hastigheterna med den bilen :)
JL
76
JL
316ti Comp. -02
1
ic
237
icho
320i, -04
ingen än så länge... hehe, var nära nu när det var "100-dagars" innan studenten... Först var man upp och vände en liten sväng på den ökända rondellen i krokom (jämtland), sedan åp väg till stan eftetr E14 så svängde jag precis ut för att köra om bilen framför som då låg i ca 110 på 90 väg, då jag ser en gubbe i gul väst kliva fram emd nånting i handen, så jag går tillbaka till min plats bakom bilen, och tro på fan att de va farbror blå som tog killen i bilen framför..=)
Y4
97
Y4C0B
325i -90
Har inte fått en enda fortkörningsböter men de har sagt till mig ett par ggr redan att nästa gång de ser mig så tar de körkortet för mig. De hade ingen kamera utan såg mig "köra". :D
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Fick en på 800:- i slutet av 90-talet (100 på 90-väg...)

Nu väntar jag på en till i värsta fall. Jag skulle ut på Lundbyleden precis vid tunneln här i Gbg och drar järnet på påfarten för att hinna före långtradarn som låg bredvid, jag gled in framför efter att ha dragit ut den rejält på 2:an....och upptäckte kameraskåpet....

Jag har iaf ett lågt årssnitt på bötesfronten hur det än går
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Tre i Sverige och en i Holland.
Ta
106
Talwar
325IM TIC -89
Hmm...

Blivit av med kortet 2 ggr á 6 månader.
Detta hände -99 och -00 med nästan exakt 1 års mellanrum.

Sen blev det en "vanlig" fortkörning (102 på 90-väg) för några månader sen.

Vad kan jag säga...
Man är ett klantarsle!

Da
28
Dakar
M3 -93
5st på 1,5 år...

///M3
Senast 1 i höstas, 223km/h på 110 väg, E4an utanför gränna på väg till gbg.. 3mån + 2000i böter..
Hahaha... Mer än dubbla hastigheten på 110-väg är rätt gapigt!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Blev stoppad på rv40 mellan Borås och Gbg av en civilbil vinröd Saab 9-5. Jag hade åkt från jönköping i 750n polisen hade legat bakom i över 2 mil. 18 km/h över på 110 sträcka blev 1200 kr i böter men jag var ganska nöjd ändå fick en helt del rabatt och hade jag ej haft farthålllare hade jag garanterat inte haft körkort heller.

BMW CS #5139
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack o lov inga än så länge å andra sida kör jag lagligt för det mesta:),

------
Länk
Länk
Huga, blev stoppad för tredje gången igår =/ Lånade en Porsche 944 Turbo hela kvällen och det blev ju som det blev. Gasade på lite väl mycket och missade att polisen stod och tittade på. Min passagerare fick ett telefonsamtal att polisen sett oss och körde efter. Efter att dom följt efter mig i kanske 1km så stoppade dom mig, men jag klarade mig igen med en varning.

Så summa sumarum, 3ggr stoppad för fortkörning med inga böter (än så länge).

Lite kul dock att en polare blev stoppad av samma polis en halvtimme senare. Han klarade sig också från en bot.

Hej

Fast`n Loud Turbo Proud.
he
193
henell
535i E34 -90 (TIC)
Har haft körkort sen -90 och jag har endast fått 1 (en) bot pga fortkörning och det var med en NISSAN King CAB Diesel!!!!!

How about that boys and girls??

Jag vet inte om jag tycker det är så imponerande att skriva på ett forum om hur fort man kört resp hur många ggr man tappat körkortet osv.
Det är någonting som jag i alla fall skäms över, men jag vet inte hur det är med er andra...

Polarbear
5serien*//
Dubbla hastigheten på 110 väg och du blir bara av me kortet i 3 månader???? Låter hur konstigt som hellst. Själv blev ja av me kortet i 8 månader för dubbla hastigheten på 90 väg:(.Länk

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag fick P-böter för att ha kört 57km/h på E4 utanför Norrköojng häromåret. Vakthavande befäl ringde Carpark i Södertälje som stod och haffade mig mig vid avfarten Södertälje S. Samma vakthavande befäl i sörmland skrek visst exhalterat över adion att jag måste ha tankat bromsolja i folkabussen då 5:e litauiska cirkussällskapet hade kört om mig.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.