|
Sida 11 av 21
|
|
|---|---|
| 59999 | |
|
Har haft körkort sen augusti 2001, men har inte blivit stoppad och än mindre fått böter. Känns som om det borde vara dags snart ;) ///Masten ThaMaztr - Fånigast nick på forumet? :) |
|
| stoppad ett x antal gånger under senaste året runt 5 .. pga kört fort. Inga böter ! vill inte heller ha några.. ;) | |
|
Inga fortkörningsböter än men ett 30-40tal p-böter sen januari 2002. En gång BMW alltid BMW!!! |
|
|
Har haft körkort sedan 1994 och åkt på typ ett 40 tal böter, men ingen de sista 4 åren.....*L* Mvh Jonas Har haft minst 200 bilar på 10år och BMW är klart OUT STANDING!! |
|
|
Hej!! Än så länge så jag inte fått några böter. |
|
|
1 fortkörningsböter. Dåligt med tanke på att jag bara haft kortet i 10 månader. |
|
|
Jag fick en bot 1990 i Jugoslavien där alla kör som dårar, så då tänkte jag att det gör jag också.Jag har haft körkort sedan 1976 och bara blivit stoppad en gång i Sverige, och det var när jag provkörde en E60 förra månaden. Som tur var så hade jag släppt på gasen och var på väg att vända på vägen, då jag 500 m. längre fram ser att det är en poliskontroll, och eftersom det säkert skulle verka misstänkt om jag vände precis innan kontrollen så körde jag fram i sakta mak. Men blåsa fick jag göra för första gången. Tur skall man ha! /Anders |
|
| en kompis till mej fick fortkörningsböter av ett blåbär på tvåhjul när han cyklade om en buss i nerförsbacke... då blir man lack, han hade ju ingen hastighetsmätare... | |
|
1 st. Överträdelse på Buss och taxi gata. Fick böta 600:- för att jag körde en sträcka som var mindre en 25 meter =( 2 st. P-bot. Var nära att åka dit riktigt illa i sommras. Pendlade mellan jönköping - sthlm i några veckor, Så man var ganska less.. Ställde in farthållaren på 180 km/h ( passat kombi -98) gick bra ca 8-10 mil. sen ser jag en poliskontroll och nitar ner till 110. ser direkt hur polismännen rusar in i sin bil. slänger på saftblandarna och börjar gasa ikapp mig. Väl inne vid vägkanten så går det en lång diskussion. "Ser du inte skillnaden mellan 110 och 179 km/h" sa han när jag sa att jag bara har kört 110 :)) det snackas vidare. Men allt slutar med att jag klarar mig pågrund av för få mätvärden. Första skottet fick han 179 km/h. och andra skottet 110 km/h. Så jag hade tur!! :) 3 veckor senare. Sträcka Borås-Gbg. Ligger och pressar bilen för att jag har brottom och skulle hämta min blivande privat bil :) Så När jag kommer i 160 km/h ser jag att någon står uppe på en bro som går över vägen.. jag börjar svänga lite.. såg ut som en idiot som skulle slänga något på mig när jag kom. Men när jag närmade mig så var det Laserpistolen han höll i handen =) Men jag hade tur och fick ingen polis efter mig. Kan det vara att dom inte bryr sig lika hårt i tjänstebilar? Fast tråkigt att förlora körkortet när man ska hämta bilen man har köpt! |
|
|
Jag har väl ett 10-tal fortkörningar varav en resulterade i 2 månaders avstängning. Surt, det var 3 veckor innan semestern började. Men sedan jag gick med i www.polisvarning.com har jag klarat mig helskinnad. Det kan jag varmt rekommendera. 298:-per år + 1.85 per SMS. Är det någon annan här på forumet som är med? Synpunkter? |
|
Zpell |
hehe Fortkörning .... 2001 mättes till 161 km/h i timme på 90 sträcka och fick kommentaren av snuten att de gick nog ännu fortare efter som mättningen gjordes genom 1 km lång kurva ...... =( de sved ganska hårt |
snocrash |
Endast en pa 145km/h pa E22an utanfor Malmo under provotiden. Flyttade till Schweitz nasta dag och bytte ut mit kortkort mot ett lokalt. Dock kor jag kvar pa mina svenska platar for att undvika alla hundratals kameror som star overallt har. (Ja, och dom har film i sig till skillnad fran sverige). |
| Bara en fortkörnings lapp. det var för en massa år sedan. Har för mig att det var 110 km/h på essinge leden sent en kväll. Det var en civil polis som stoppade mig 1000 kr i böter om jag inte minns fel. | |
| Fick min första och hittils enda fortkörningsbot första dan jag hade kortet..... | |
|
4st på 7 mån=Indraget körkort... ///M3 |
|
|
1 forkörningsböter på 3 år och ca: 30 000 mil, 113km/h på 90 väg. Blivit stoppad i runda slängar 50 gånger. 2x 600kr bältet, 1x 400kr för oreanga 5w lampor i extraljusen... // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
Heh, jag fick ganska nyligen tillbaka mitt körkort efter 3 månaders indragning.. Så nu kör jag lungt.. haha ;) Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
3 st á´1200 :-, delat på 75000 mil ger en milkostnad på 4,8 öre...inte mycket att orda om. Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
3 st á´1200 :-, delat på 75000 mil ger en milkostnad på 4,8 öre...inte mycket att orda om. Hans Olof BMWCS Nord #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.