|
|
|
|---|---|
slusk |
förbannade jävla skit också.! har man fått bilen gått som en satans raket inför tullinge i helgen,(325 turbo) skulle nog tippa på en 350 hk. så händer följande: gav järnet alla växlar, släppte av typ vid 220 för att börja bromsa,. då lägger bilen av,stendör bara och soppatrycket försvann. -provade byta säkringar å allt jävla skit men nej,. pumpen provade vi och den fungerade, till slut fick jag i allafall igång soppatrycket någorlunda, det låg och flackade och diffade på ca2 kg. -men, bilen startar likförbannat inte, provade å ge full gas skitlänge, men den surade fan inte ner sig. då kollade jag gnistan, -det fanns ingen! varken soppa eller gnista,men soppatryck! jag tror det kan ligga till så här: eftersom soppatryck finns men den inte blir sur, då öppnar alltså inte spridarna,. och då måste det vara databoxen som har rykt.? eller är det någon med erfarenhet eller någon som har lite smarta ideer, dumma,svåra,kluriga m.m. jag tar tacksammt emot ideer eftersom jag bara har 2 dagar på mig till zatzy cup på lördag. OBS min mail funkar inte så svara här på forumet är ni shyssta. MVH en som börjar tappa suget.! |
|
Hej din stackare! Några saker du kan göra! Mät om du dår någon spänning på kontakterna på spridarna, när någon polare drar den på starten. Hur har du gjort för att pumpen ska gå nu? Sitter bränslepums reläet på plats eller tvingar du pumpen att gå med en sladd över stiftena 30 och 87 på relä stycket? Systemet är gjort som så att, om motorn inte är i gång så ska inte soppa pummpen gå. (Säkerhets åtgärder) Den ger givetvis ingen gnista på stiften heller om motorn inte går. Det som känner av om motorn "snurrar" eller inte är den givare som "läser av" trigger hjulet fram på vevaxeln. Om den givaren är trasig så kan det bli dom symtomen du beskriver. Kolla även rotorn i fördelaren! Är det du som har den blåa 325:an med en dekal på sidan "carmaniacks.com" eller någe liknande? Jag har själv en 325:a Turbo-88 (Klar om ca: 1-2 veckor) Häldre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
testa och vicka på kontkten till boxen samtidigt som du vrider på nycken.=glappkontakt Har själv det problemet på min E-30. Nytt motornät hos BMW kostar över 10 000 spänn. Hitta dock ett på en skrot för 1400:- Lycka till |
|
slusk |
jepp det var givarn som läser triggger hjulet, hade nötts av av hjulet, men jag kom aldrig iväg till tullinge,(sköt stiften på morgonen) så nu får man se fram emot Snabbast i stan den 15/9 i stället. tack för hjälpen.! |
| Får man fråga vad "snabbast i stan" är för något ? | |
slusk |
titta in på www.zatzy.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.