|
|
|
|---|---|
|
Nu e det så att jag hitta en likadan bil som min fast nyare, en -93 med 24-ventilers motorn. Dom vill ha 59000 för den. den har gått 15000mil, har ac elhissar, eltaklucka, 17"momo fälgar, lackad för ett år sen,importerad. Dom erbjöd 20000kr för min -89. Hur ligger en 520i -93 i snitt på priset? Tips mm tar jag gärna emot Tack på förhand | |
|
Det enklaste sättet är att kolla bland annonserna här på BMWBörsen, samt på Aftonbladet Motor, så får du själv en bild av prisläget! Om all dokumentation finns på 93-an så är nog priset du fick ganska normalt. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Fullservad enligt boken var den också. Vill hellre ha en 24-v motorn än 12-v som jag har nu, vad jag har hört så e 24-v bättre och bränslesnålare motorn |
|
Deliq |
Finns många fina 520'n runt -93 för 40 - 50kkr så du har rejäl prutmån. För c:a 60kkr kan du få en fin 530 eller 540 från -93/94. Räkna alltid med att det finns en viss prutmån i priset i annonserna. Vem vill inte få så mycket som möjligt ;-) En bekant till mig med en mycket fräsch -94 520 (importerad) blev nyligen erbjuden 32kkr vid inbyte på firma, bara som jämförelse... Men det är ju alltid köparen som avgör vad denne är beredd att betala, om det ska bli affär M V H // Deliq ______________________________ Aktuellt fordonsbestånd: Länk Länk *** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss *** |
|
Hmm, ringde runt o fråga om försäkring. Folksam skulle ha 12000kr/år på halvförsäkring. Länsförs. var billigast på 8000kr/år på halvförsäkring. E fan tokiga priser med tanke på att det är en 520i. Men vill man ligga på topp så kostar det också :) |
|
|
Jag skulle titta på 525 istället om du ändå skall byta. MYCKET mer motor och nästan ingen prisskillnad. Jag håller med, försäkringen är löjligt dyr, överväg att teckna endast trafikförsäkring. En sak till: Personligen skulle jag inte köpa en omlackad bil, alltför vanligt att underarbetet och rostskyddet är dåligt och då kommer rosten lika snabbt som på en Opel Kadett-82. -DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN- Stefan |
|
|
12000:- för en HALVFÖSÄKRING?! Det måste ju vara bättre att försäkra bilen hos Hells Angels. Vad har du gjort, Acer, för att förtjäna en sådan okristlig premie? Är du 18 år, krockat 23 gånger senaste veckan, har bilen ståendes nattetid på samma gata som ryska maffian, stans ALLA ligister, tjackpundare och dementa-som-slänger-upp-dörren-utan-att-se-sig-för håller till på samt kör en miljon mil om året? Då är väl den premien skälig, men inte annars. Hm... jag kanske skulle börja snegla på en Skoda Felicia istället... Man blir ju mörkrädd när man hör sdant här. Kan man genom någon BMW-klubb få bättre pris på sin försäkring? Cadillac-ägar kan visst få en låg premie via svenska cadillac-klubben. "Orbes volantes existare" |
|
| Parakeet- Läget e så att jag e 21år! Tycker det här med försäkringspremier e lite onödigt dyra för oss ungdomar. Ägde en 740 förrut och betalade 3000kr för halvförsäkring per år och sen börja pynta nästan 10lax för en Bmw :( | |
|
Jupp, kan bara hålla med. Men faktum är att du (utan att peka ut dig personligen) tillhör en väldigt skadedrabbad grupp. Fast då skulle man ju höja premien för pensionärer också. Men si det får man inte säga för då blir man väl beskylld för att vara rasist eller något annat hemskt som slutar på "ist". Det är lite synd att bolagen skall generalisera på det viset, det slår så fel. Möjligen att de skulle ha en förhöjd självrisk om det är uppenbart att den där 19-åringen krossade sin BMW och 13 andra bilar i närheten när han skulle rejsa mot polarens Audi på en liten gata inne i stan. Fast detta kräver att försäkringsbolagen anstränger sig lite för att själva undersöka orsaken till olyckan. Kör man som en galning skall det också kosta när man kvaddar bilen. Fast detta bord gälla 45-åringar också. Kan tipsa om att tidningen Teknikens Värld hade ett repotage om hur försäkringsbolagen satte sina premier. En tjej hade köpt en BMW 320 -01 och det var duktiga skillnader mellan de olika bolagen. "Orbes volantes existare" |
|
|
Acer Jag sålde min förra bil till en 23 åring han skulle få ungefär samma pris på försäkring du har. Men han ringde (tror jag) OKQ8 och dom hade samma försäkring för 3500:- Kan vara värt att prova. Micke |
|
|
Ett mycket starkt tips är att skriva bilen på en av din aföräldrar och teckna försäkringen den vägen. Jag har en 525i-91 och det skulle kosta mig 13000:-/år-helförsäkrat men pappa betalar 4500:-/år helförsäkrat med folksam assistans. Det går att ha roligare för 9000:- om året än att betala försäkring... |
|
| zebrastock- Nä. tänker inte skriva på nån föräldrer för då skjuter man upp problemet bara, men visst skulle det va trevligt att ha pengar över också än att lägga alla på en bil man bara måste äga | |
|
Man skjuter väl inte upp problemen... om man är under 25år så skriver man bilen på t.ex. pappa och betalar en lägre premie och när du blir 25 så skriver du över bilen på dig och börjar betala den premien söm jobbar upp din bonus till ett VETTIGT pris. Låter helt okej tycker jag och så har jag tänkt göra och gör... |
|
|
Precis, man tjänar inget på att teckna den på sig själv om man är under 25. Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.