|
|
|
|---|---|
| Någon som har erfarenhet av märke som Fulda, Kuhmo, Semperit med flera eller skall man köpa riktiga märkesdäck typ Good Year, Dunlop, Bridgestone, Michelin, 225/40/18, Mvh Palle Tack på förhand | |
|
Kumho körde jag med tidigare och var nöjd, samma med Semperit, däremot ställer jag mig tvivlande till alla regummerade däck eftersom jag bara har dåliga erfarenheter av såna... Sen beror det ju på om du bara skall till/från jobbet eller om det blir lite tuffare körning ibland, om du tål lite vägljud eller om det skall vara helt tyst osv. Tyvärr är det ju så att (dyrare) däck med bra grepp slits ofta lite fortare än billigare hockeypuckar. |
|
| w9816, vad kör du på för däck till din 850? Dimensioner? Funderar på KUMHO eller TOYO. Det låter inget vidare men det kanske är bra grejer ändå. | |
|
- Palle. Jag kör omkring på Fulda Carat Extremo 225/45 17´ och på våra dåliga Svenska vägar spårar det en del. Men det beror väl mest på däckens bredd?! I övrigt är jag helnöjd, greppet är gott, både i vått och torrt. Min kompis åkte på Fulda tidigare men har nu Kumho som också fungerar mycket bra. Om jag skall säga något negativt om Fulda så är det att däcken "smetar" vid högsommarvärme och offensiv körning. (Men vilka standard-däck gör inte det?) Mvh/ Micke R. |
|
|
Jag kör runt på Good Year F1, börjar bli lite slitna nu. Frammåt är det bra grepp, i sidled, helt jävla kass, framvagnen åker pulka!!! =( Nästa år blir det nya, ska man satsa på Kumho? Vilken typ? Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Jag har hört att Kumho 712 skall vara ett bra däck, Mvh | |
|
Jag köpte Sumitomo till min 850 285/35-18 bak ca 2900 kr/st 245/40-18 fram ca 1900 kr/st Sumitomo är tydligen ett nytt märke på svenska marknaden men har varit med länge, dom äger bl.a Dunlop och Falken. Och jag är nöjd än så länge. |
|
|
Michelin Pilot Sport är helt överlägsna,har kört dem i två år nu, grymt grepp åt alla håll, även när det regnar... Svindyra när man kommer upp i dimensionerna, men klart värt det...sen org. monteras de ju på de M-modellerna, måste ju ligga något i det..... lycka till med valet, MVH Philip |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En Bmw kräver kvalitetsdäck för att komma till sin rätt Billigt asiatiskt "skit" passar inte hemma här. Kör nu på nya Conti sportkontact 2 Y-klassade 235 45 17 Perfekt balans i alla farter ej spårkänsliga. Har under många år kört på Uniroyal mycket bra däck till rätt priser samma testresultat som Michelin men några hundarlappar billigare per däck.Uniroyal var slut därför blev det Conti de är dyrare men jag fick dom till smma pris (Conti tillverkar även Uniroyal Gislaved mm.) Gör inte din fina BMW besviken med skräpdäck.Man får vad man betalar för Hasso |
|
Jag har 4 nya Toyo proxies T1S som bara ligger och skräpar i garaget. 225/40-18 det blev 19" istället för mig så dessa kan du få för en billig peng. Kostar ca 2500kr + moms om man kollar i listan men vad säger du om 1500kr/st. 6000kr för 4 nya Toyo. Frakt ca 200kr Hör av dig på 070-2772386 om det är intressant. OBS nya aldrig monterade. Kanske någon annan som är intresserad, har även 19" till salu. MVH Sunken |
|
|
Köp inte Pirelli! Mina som satt på bilen när jag fick den av BMWGroup i Solna, tappar färgen - blir rostfärgade... dessutom har jag fått TRE punkteringar på lika många månader... Group i Solna förbinder sig inte att ersätta för däck... ///Kjell |
|
|
Michelin Pilot i något utförande samt Good Year Eagle i något utförande är däck som jag använt på mina BMW bilar men även på andra vagnar. Har alltid varit nöjd både med väggrepp, komfort, pris i förhållande till livslängd. Michelin däcken brukar hålla längst men har något högre ljud. Vid 2 tillfällen har jag provat Kumho samt Hankook.....men det har inte varit någon höjdare. Funkar bra första 500 milen men sen blir det mycket ljud, sladdrigt och jäkligt på alla sätt o vis. Kumho däcken var något av det lömskaste jag kört på då de ändrade karaktär helt och hållet beroende på hur varma de var på ett okontrollerat sätt. Aldrig upplevt något liknande. Men som vanligt är det väl att valet beror på var o hur mycket man kör. Jag kör i stort sett enbart landsväg och det går ofta undan. Kör också ca 2.500 med sommardäck per bil. |
|
|
Jag kör på Pirelli P-zero och jag har inte haft några problem alls under året som jag haft dem. Mvh Ingo E39 med 19" |
|
| Jag kör på Pirelli P6000 (225:or) som satt standardmonterade. Bra grepp rakt fram och i sidled. Lågt vägljud. Jag är helnöjd. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det satt nya Pirelli 6000 på min 528 när jag provkörde den Vilket Oväsen. Hade provkört en 523 där det satt Conti på, där gick det tyst Jag bad att få byta ut däcken mot dubbade vinterdäck. faktum att bilen gick tystare med dom.P6000 fick väldigt dålig kritik i test hala på vått underlag. Körde Pirelli för 20 år sedan de första riktiga suddgummidäcken för vanligt folk kanon på torrt men rent livsfarliga på vått,slitstyrka =0 Testen vanns för övrigt av Uniroyal 540 och Michelin Pilot (Oavgjort) Hasso |
| Jag kan avråda från Bridgestone ur komfortsynvinkel. Dom bullrar väldigt mkt. Bytte till Michelin och det blev avsevärt bättre. | |
|
Jag kör med en uppsättning Roadhog Supreme 205-55-15. Är det någon som i huvud taget har hört talas om dessa däck någon gång? Vet någon vad det är för skit? Det är faktiskt bra grepp i dom. Mycket bättre än i mina gamla Nokia NRT 185-70-14. Men dom var i och för sej väldigt gamla (Nokia-inte Nokian) och mycket smalare... |
|
| Hur kör du bilen? Själv väljer jag smäcksulor bak, då de ändå tar slut på en säsong, oavsett märke. Har provat Pirelli, Michelin och allt vad det nu heter med det e skitsamma, körs bilen hårt finns det ingen anledning till dyra däck. Dom Kuhmo 712:or (mycket prisvärda däck) som sitter på nu har dessutom betydligt bättre grepp än P7000 och GY F1:or... Däck ska slitas och bytas, inte skrytas med. | |
| Håller med om Pirelli P6000 (standardmonterade på min bil). Mycket bra grepp på torr asfalt men ganska högt vägljud. Livsfarliga i vått väglag! Jag har varit nära att åka av flera gånger, men antispinn har räddat mig. P6000 rekommenderas inte. | |
| Jag har inte alls de efarenheterna av Pirelli P6000 som Henrik och Hasse. Bra grepp i både vått och torrt. Inte heller tycker jag att vägljudet är speciellt högt heller. Antingen har Pirelli spottat upp sig eller så beror det mycket på vilken bil de sitter på... | |
|
Farsan har Nokian NRV 195-65-15 på sin Passat dom är det grymt grepp i... Dom har hållt sen 99 men då kör han som en gubbe åxå... //Cosmos Söker 520 eller 528 E28!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.