|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu köpt en ny knopp helt i krom och vill byta ut den. Men jag får inte av orginalknoppen. Jag trodde att den satt på en gänga men det verkar inte vara så. Det finns inga gängor i den jag köpte. Det finns inte heller någon skruv som skulle hålla spaken på plats. Jag försökte dra av den upåt men det verkar inte funka heller. Så hur får jag av den? | |
|
Bara att dra rakt upp! Akta tänder och andra kroppsdelar som du är rädd om bara, för de brukar lossna när man är minst beredd och tar i som mest (sitter som berget!). Den nya knoppen trycker du bara fast rakt ovanifrån (hårt). Mvh |
|
|
Tack Johan!!! Då blir det av imorgon bitti! Fan vad snyggt det kommer bli med nya knoppen!!! Kommer att mysa hela vägen till jobbet! |
|
|
Bästa sättet är att lägga i 2:an och dra mot dig. Då kommer du garanterat att få upp den, har självt gjort så efter flera andra misslyckade försök när jag skulle byta knopp. /Dominik |
|
|
Måste instämma med Johan B's varning, gav mig själv en snyting som hade knockat en hel del. Måste ha sett kul ut när jag stapplade ur bilen, tur att ingen såg mig, tror jag. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Uppenbarligen är den LÄTT att ta bort eftersom alla utställningsbilar saknar vx-knopp! (Troligen är de borttagna för att inte bli stulna). |
|
|
Det är LÄTT att ta bort den. Svårigheten ligger som sagt i att komma på bästa och framförallt skonsammaste sättet att få bort originalknoppen. Efter att ha provat alla möjliga varianter har jag kommit fram till att den lättaste metoden är som sagt att lägga i tvåan och dra. /Dominik |
|
|
Ja min var limmad ... se där !? _____________________________________________ Länk |
|
|
OK, nu fick jag bort det. Inga personskador inblandade! Tack för alla tips! P.S - Nya spaken ser grymt på ut! Chrome rules! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.